💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Тренінг «Профілактика та корекція проявів насилля в інституті сім’ї»
Тема: Гаряча іскра маленького життя
(Олександр Жовна, «Маленьке життя»)
Мета: ознайомити восьмикласників із оповіданням сучасного українського письменника О.Жовни «Маленьке життя»;
розвивати мовленнєві здібності учнів, критичне мислення;
виховувати кращі людські риси: милосердя, гуманність, готовність прийти на допомогу іншим.

Хід тренінгу

1. Вправа „Знайомство“(5 хв.)
Мета: познайомити учасників між собою, створити умови для ефективної співпраці.
- Доброго дня всім присутнім. Сьогодні наша зустріч присвячена такій актуальній темі, як попередження насилля та жорстокості щодо дітей.
Тренер: Але перш, ніж ми спробуємо обговорити цю тему, я пропоную познайомитися, але знайомство буде не простим. Всі ми з вами знаємо, що уміння побачити сильні сторони, позитивні якості у будь – якої людини, а головне знайти потрібні слова, щоб сказати їм про це – дуже важко, а особливо важко батькам. Багато батьків, в наш час, настільки заклопотані своєю кар'єрою, особистим життям, що на приємне, лагідне слово для своїх дітей в них не вистачає часу, а інколи і бажання. Ми завжди повинні нагадувати батькам та і один одному про те, що щирі лагідні та приємні слова це запорука гарного настрою та щасливого життя. Тому для початку я пропоную підвищити настрій один одному за допомогою вправи «комплімент». Для цього кожен учасник по черзі називає своє ім’я та робить комплімент своєму сусіду зліва.

2. Вправа «Очікування»
Тренер: Дозвольте запропонувати вам відкрити невеликі конвертики, які кожен знайшов при вході на стільцях ! ... ( Відкривають і бачать там насіння ) ... Це насіння , але насіння не просте , а чарівне! І зараз ми посадимо ці самі "зачатки життя" в спеціально підготовлений грунт , удобрений стараннями і працьовитістю психологів нашого району ! Але садити потрібно використовуючи свій внутрішній позитивний потенціал, свої самі добрі помисли, наміри, очікування, з легкістю в руці і добротою в серці , вкладаючи найсміливіші передчуття від майбутньої роботи ! ... ( Пройти по гостям і зібрати в горщик із землею все насіння ).
3. Вправа « Прийняття правил роботи у групах»
Мета: показати необхідність вироблення й дотримання певних правил, за якими відбувається взаємодія людей у групі. Прийняти правила для продуктивної роботи в групах.
Інструкція
Тренер: Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими будемо працювати протягом нашої зустрічі. Практика проведення тренінгу показує, що найбільш корисними в групі є такі правила:
1) Щирість спілкування;
2) Спілкування за принципом « тут» і « тепер» ( говорити про те, що турбу єсаме зараз);
3) Толерантність один до одного;
4) Вимкнути мобільні телефони;
5) Активна участь у тому, що відбувається.
Тренер: Чи згодні з такими правилами? Пропоную прийняти їх в цілому.

4. Вправа «Черевички»
Мета:познайомити учасників із поняттям «насильство» через призму власного досвіду.
Ресурси: непрозорі пов’язки на очі (5 – 8 штук).
Хід проведення
Тренер: На початку нашої роботи я хочу запропонувати вам трішки порухатися та поспостерігати один за одним. Для цього розділимося на дві групи за кольорами ваших конвертиків. Ті у кого червоні конверти залишаються на місцях, а ті у кого фіолетові запрошуються у центр нашого дружнього кола. Кожен із вас отримав темну пов’язку, я пропоную зав’язати нею очі та зняти взуття з однієї ноги. Ваше завдання «Знайти другий черевик та одягнути його, лише після цього можна розв’язати очі». Решта учасників залишаються у колі та слідкують за подіями, які розгортаються.
Запитання для обговорення:
1. Які почуття виникали під час участі у вправі в учасників із зав‘язаними очима?
2. Що відчували ті, хто спостерігав?
3. Чому не допомагали тим, хто шукав взуття?
4. З якою метою була виконана дана вправа?
5. Які асоціації зі словом «насильство» виникали при виконанні вправи?
Тренер: Таку вправу можна використовувати як в роботі з батьками, так і роботі з дітьми та педагогами. Ця вправа допоможе через призму власного досвіду познайомитися із поняттям «насильство», відчути на собі як це, коли щось роблять проти твоєї волі.

5. Робота в групах. Вправа «Дерево насилля»
Мета: визначити причини та наслідки сімейного насилля щодо дитини, узагальнити наданий обсяг інформації щодо насилля в сім’ї.
Тренер: Зараз я пропоную вам попрацювати в групах. Для цього розділемося на три групи за місяцями весни. Березень – прошу за цей стіл, квітень за цей, а травень за цей. На кожному столі є завдання (конкретний вид насилля). Я хочу запропонувати вам намалювати «Дерево насилля» в якому корені символізують його причини, стовбур – це вид насилля. Гілки дерева – це конкретні форми, в яких здійснюється насилля щодо дитини, а листя та плоди – це наслідки насилля, які проявляються в поведінці дитини. (Тренер звертає увагу на багаторівневість причин та наслідки насильства в таких сферах: суспільство, сімейн істосунки та індивідуальні особливості людей. Пропонує відобразити цю багаторівневість в деревах, які малюватимуть учасники. Зазначає, що можна користуватися роздатковим матеріалом, де зазначено види, причини та наслідки насильства у сімї та жорстокого поводження з дитиною).
Робота триває 25 хв.
Після закінчення виконання роботи всі 3 групи презентують свої « дерева».
Підводяться підсумки за всіма видами насилля. Доповідач виставляє своє «дерево», описує його.
На екрані з’являється слайд, де систематизовано матеріал з конкретного виду насильства.
Види насилля:
- фізичне;
- психологічне;
- економічне( нехтування потребами дитини).
Причини насилля
• Матеріальні труднощі;
• Наявність в сім'ї безробітного;
• Невирішена житлова проблема;
• Алкоголізм та пияцтво серед членів сім'ї;
• Наявність наркоманів в сім'ї;
• Неповна сім'я;
• Вітчим або мачуха в сім'ї;
• Дитина-інвалід або з проблемами зі здоров'ям;
• Небажана дитина;
• Важка дитина;
• Зняття багатьох моральних заборон;
• Сімейні конфлікти;
• Самоствердження за рахунок слабких;
• Культ жорстокості, пропагований в суспільстві.
Форми:
1.Залякування і погрози.
2. Ізоляція- постійний контроль за тим, що роблять жінка чи дитина, з ким дружать, зустрічаються, розмовляють; заборону на спілкування з близькими людьми, відвідуваннявидовищнихзаходів та інше.
3. Фізичне покарання.
4.Емоційне (психічне) насильство- не тільки залякування, погрози, ізоляція, а й приниження почуття власної гідності і честі, словесні образи, грубість; навіювання думки, що дитина - найгірша, а жінка – погана мати або дружина, приниження в присутності інших людей ; постійна критика на адресу дитини чи жінки та інше.
Наслідки
• Дитина вчиться насильству;
• Дитина стає тривожною; має низьку самооцінку ;
• дитина не впевнена, що її в сім'ї люблять;

Тренер: Отже, ми можемо зробити висновок про те, що який би не був вид насилля, які б не були його причини, в яких би формах воно не проявлялося б, все це як ми бачимо, призводить до дуже невтішних наслідків, руйнується особистість дитини.
Дану вправу можна використовувати на батьківських зборах, всеобучах, тренінгових заняттях для просвіти батьків.
6. Рольова гра«Уяви, як найкраще»
Тренер: Давайте , в якості легкої розминки , перетрансформуємося у дві групи , за принципом поділу квітів ваших конвертів з насінням! Представники одного кольору , прошу переміститися до цього столу , а іншого - до цього! ... ( Вказуємо місця для груп ) ...
Зараз нам з вами потрібно буде проявити трохи акторської майстерності , так як даний вид діяльності - це рольова гра, яку можна використовувати в роботі як з дітьми , так і з батьками , таким чином дозволивши учасникам побувати в іншій , не властивій соціальній ролі або побачити себе зі сторони!
На столах кожна група знайде психологічну задачу , яка включає в себе опис сімейної конфліктної ситуації! Ваша роль полягає в тому , що б перевтілитися в головних героїв і не дозволити сварці розгорітися , а навпаки, завдяки конструктивним методам діалогу , мінімізувати або навіть запобігти їй!
На пелюстках пахучої квітки, яка , на жаль , поки що знаходитися в не властивому їй , розібраному вигляді , написати ті методи і прийоми , якими ви будете користуватися для урегулювання даної проблеми! ... (Ведучий роздає пелюстки і якщо учасники в замішанні , то допомогти їм , навівши приклади методів і прийомов : активне слухання , компроміс , повага , доброзичливість , зрозуміти бік співрозмовника ... ) ...
Після того , як учасники програють задані ситуації , вони промовляють написані на пелюстках використані методи конструктивного виходу з конфлікту і ведучий збирає на дошці їх у цілісну квітку , говорячи при цьому , що " Точно так само, як і квітка віддає нам всю красу свого аромату і своєї краси в цілісному вигляді , так само і відносини будуть цвісти і радувати нас коли ми не будемо забувати про ці прості і не складні правила спілкування і взаємодії один з одним!
7. Вправа «Відпускаємо образи»
Мета:
Тренер: Наступна і остання вправа, яку я пропоную виконати має на меті допомогти, як батькам, так і дітям, відпустити, залишити у минулому ті образи які є у нашому серці. Адже ми часто несемо через життя глибоко приховану образу на самих близьких нам людей: дітей, батьків, вчителів, друзів. Але й самі ми теж досить часто ображаємо їх. Зараз я хочу запропонувати вам згадати найбільш сильні образи які причиняли вам та ті, які причинили ви та записати їх на отриманих аркушах. У лівій частині ви записуєте ті образи, які нанесли вам, а у правій – які нанесли ви.
Тренер: Давайте поглянемо у кого яких образ більше: тих, які нанесли вам чи тих, які нанесли ви.
Тренер: Отже, ми можемо зробити висновок про те, що ті образи які причинили нам запам’ятовуються краще і ми пам’ятаємо їх довше. А ті образи які нанесли ми не завжди здаються нам серйозними і ми про них швидко забуваємо. Але це не є правильним, ми повинні прощати всі образи, відпускати їх. Що я і хочу запропонувати зробити вам. Давайте зробимо звичайні літачки із цих аркушів та випустимо їх у політ, а разом з ними і відпустимо всі наші образи.

8. Рефлексія.
Тренер: Ось і підійшов до кінця наш тренінг і прийшов час поглянути на посаджені очікування і надії, пов'язані з виконаною роботою ! ... (у темній затишному кутку вже стоїть дерево і ведучий зі словами: "Гноми помічники , поки ми працювали , поливали його цілющою, чарівною водицею " , дістає дерево , всі в подиві , а ведучий продовжує ) ... Слова , вони не так важливі як вчинки , як те, що ми бачимо ! А це дерево , вирощене нашою спільною роботою , як не можна краще демонструє всю красу помислів , з якими ви сьогодні прийшли до нас , всю повноту реалізації ваших очікувань , весь спектр виправданої праці ! Спасибі вам велике за цю чистоту і красу ... (далі можна дати слово бажаючим , які, можливо не погодяться або захочуть доповнити сказане ) ...
Категорія: Позакласні заходи | Додав: Анюта (11.04.2016)
Переглядів: 2502 | Рейтинг: 0.0/0
Елементарне поняття про будову людської фігури, її складових частин. Практичн...
Пластичні матеріали, їх властивості і призначення
Екскурсія до водойми (до лісу). Правила поведінки поблизу водойми (у лісі)
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]