💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Ми – нація єдина!
Ми – нація єдина!

Мета: створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей; 
формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край; ознайомити учнів з поняттм герб, гімн, прапор держави; розвивати почуття людяності, патріотизму; виховувати любов до людей, до України.

Групи компетентностей, що формуються: інформаційна, комунікативна, навчальна, полікультурна, пізнавальна.

Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація, відеоролик «Моя Україна», віночок із різнокольорових паперових  квітів, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко.
Хід уроку

І. Привітання

1. Учитель

Сьогодні свято завітало в школу,
Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.
Змужнілі, сонцем зласкані улітку,
Ми розпочнемо Перший наш урок.

2. Актуалізація опорних знань

Гра «Так чи ні, я чи не я»

- А зараз, діти, прошу відповідати чесно та відверто:

Усі за літо відпочили?

А набралися ви сили?

У школу всі із вас хотіли?

А на сонці загоріли?

Хто улітку грався?

Ну, а хто купався?

У таборі хто із вас був?

А хто букви всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча ганяв?...

- Питань багато маю я до вас, розповісти про все настав вже час.

Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
Учитель вивішує дату на хмаринках на дошці біля сонечка.

Чим сьогоднішній день особливий?
Я від щирого серця вітаю вас з цим особливим святковим днем!
ІІ. Оголошення теми та мети уроку

Гра «Розсипанка»

Сьогодні перший урок у всіх школах нашої країни присвячений Україні і українцям. Тож тема нашого уроку записана на дошці «Ми – нація єдина!»
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша - солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна).

Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Асоціативний кущ «Україна»
2. Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»
(Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).
В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
- Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
- Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
- Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони? Послухаємо вірші:

На світі багато чудових країн,
Мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс, з руїн,
Безсмертна моя Україна.

Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.

Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.

Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.

Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.

У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.

Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.

А що значить бути громадянином України?
(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).

Державні символи України
Назвіть державні символи України. Що ви про них знаєте?
Учитель

Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
Про них послухайте легенду.

Давно-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.

Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

(Демонстрація державних символів України)

Учитель

То хто ж ця матір?
(Прослуховування Гімну України, вчитель наголошує на тому, як слід поводитися під час його звучання)

Народні символи України
Крім державних символів, Україна має ще й народні символи.

Гра з елементами розповіді «Мій рідний край»
 Учитель

- Зараз ми спробуємо створити картину одного з куточків рідного краю.
На дошці учитель виставляє по черзі предметні малюнки із зображенням української хати, гніздо лелеки, криниця, рушник, хліб-сіль, вишиванки, ...
- Гніздо я кладу на дах хати. У гніздо посаджу лелеку» і т.д. Біля хати «садить» кущ калини.
- В Україні калина завжди росла біля хати. В народі було прийнято садити кущ калини, коли в сім´ї народжувалась дитина. Верба і калина завжди допомагали людям, адже калиною лікували кашель, а порошком меленої вербової кори зупиняли кров. Тому й стали ці дерева народними символами.
Наша країна Україна неповторна та своєрідна своєю красою та талановитими людьми. Нам, українцям, є чим пишатися.

- Що ви ще знаєте й хочете розповісти про них?

Рослини-символи України
До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.
Деревій – нескореність,
Ромашка – доброту і ніжність,
Калина – красу та дівочу вроду,
Барвінок – життя,
Любисток – людська відданість,
Чорнобривці – вроду,
Безсмертник – довголіття,
Незабудка – пам’ять,
Ружа – любов.

ІІ. Практична колективна робота

Учитель

-Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті,

За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.

-Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?

Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати?
Учитель показує карту України.

Ось погляньте на карту України – це карта нашої Батьківщини. У кожному куточку України – живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі у місті чи в селі, але всі ми живемо в одній державі – в Україні, яка є для всіх нас єдиною. Україна – це наш рідний батьківський край, і ми несемо в собі його культуру, звичаї, традиції, його пісні і вірші, вбираємо в свою душу рідні серцю краєвиди.
Перегляд відеоролика

Учитель

Хіба може душа бути байдужою до цієї краси? Звичайно, ні. Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю. А які ви вірші знаєте про Батьківщину?
Учні розповідають вірші.

У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна. 

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя! 

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

Фізкультхвилинка

Якщо ви знаєте, що наша держава сильна коли єдина - дайте один одному руку.

Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити і піклуватись про нашу Батьківщину – Україну, - сплесніть у долоні.

Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту - сплетіть руки вгорі.

Якщо ви впевнені, що треба з повагою ставитись до Герба, Прапора і Гімну, - встаньте.

Діти, ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна. А як називаються люди, які проживають на території України? (Українці: українець, українка).
Настав час скласти колективного вірша про Україну із щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму.

Учитель

-А зараз я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила …(Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й …(талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають).

Щоб жила й раділа кожна родина,

Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!

ІV. Підсумок уроку

Учитель

А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.
(Діти піднімаються, стають біля парти і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)

Ми усі – одна сім’я,

Неповторні – ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя – це диво – казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на Землі добро творити!

Учитель

Любі діти, наш урок добігає кінця. Дякую всім за роботу!


За матеріалами уроку «Ми – нація єдина!» Оксани Крамаренко
Категорія: Позакласні заходи | Додав: SYLER (09.09.2015) W
Переглядів: 2206 | Рейтинг: 5.0/2
Міні-проект. Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)
Два уроки поспіль. У царстві рослин
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря
Д. Чередниченко «Рідні краєвиди». Л. Глібов «Зимня пісенька». «Сію, сію, посі...
Як людина сприймає інформацію
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]