Урок 12 Тема: Казки українських письменниківМета: Вчитись читати та аналізувати літературні казки українських авторів; читати за особами, інсценізувати їх, придумувати продовження. Розвивати навички читання, переказу. Виховувати культуру поведінки, ввічливість, доброзичливість, кмітливість, повагу до інших людей. Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації. Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку І. Організаційний момент Пролунав дзвінок, Починаємо урок, Працюватимем старанно, Щоб почули у кінці, Що у нашім другім класі Діти просто молодці! ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда --Які твори ви читали, готуючись до уроку? --Хто їх автор? --Яка основна думка твору? --Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався. --Стисло перекажіть прочитаний вами твір. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності — Ми починаємо вивчати новий розділ. Прочитайте його назву. — Як ви її зрозуміли? Поясніть. Сьогодні ми казку сюди запросили, Щоб бачити казку і слухать гуртом, А казка в дорозі десь загубилась — Давайте її пошукаєм разом. Казко! Казко! — І що воно таке, ота казка? Жила була вона з прадавніх часів, про які вже стародавні книги не пам'ятають. І тепер вона живе в народі та у творчості письменників. І в кіно та мультфільми потрапила. Адже казка — то диво з див людства! Казку люблять усі, оскільки в ній можна почути таке, чого й на світі не буває, але водночас воно є поруч із нами, адже тут можна і посумувати, і насміятися досхочу. А ще казка спонукає замислюватися над тим, як ви живете. — А чи знаєте ви казки? ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі 1. Робота над казкою Г. Малик «Королівство Ану» — Прочитайте казку. — У якій формі вона побудована? (У формі вірша.) — Про які королівства йдеться в казці? (Про королівства Ану й Будьласка.) — Які слова вживали жителі королівства Будьласка? (Пробачте, спасибі, будь ласка.) — Якими вони були? (Ввічливими.) — Що сталося в цьому королівстві? (Із ним почав війну сусіда-король королівства Ану.) — Яким словом починалися всі фрази мешканців войовничого королівства? («Ану») — Як можна схарактеризувати мешканців королівства Ану? (Вони були грубими, невихованими, некультурними.) — Як чинили будьласці з цими особами? (Вони їх ловили 14 діб і вчили вживати ввічливі слова.) — Чи закінчилася ця казка? Чому? (Ні, оскільки ще є особи, і які свої фрази починають зі слова «Ану!») — Як ви думаєте, чи живуть серед нас представники обох королівств? — Чи вживаєте ви слова «ану», «пфе»? — Як ви пропонуєте боротися з грубістю й хамством? — Чого вчить ця казка? (Бути ввічливими й учити культури інших людей.) — Які «ввічливі» слова ви знаєте? 2. Робота над казкою Н. Забіли «Плескачик» — Прочитайте казку. — Про кого в ній ідеться? (Про плескачика.) — Що сталося з плескачем? (Він утік із дому, зустрів різних тварин, які хотіли його з'їсти. Однак лише лисичка змогла його перехитрувати й покласти до себе в торбинку.) — Яку народну казку нагадує «Плескачик»? (Народну казку «Колобок».) — Порівняйте зміст обох казок. (У народній казці колобка з'їла Лисичка, а в «Плескачику» головного персонажа врятувала Ганнуся й повернулася з ним додому.) — Хто з героїв казки «Плескачик» виявився найрозумнішим? (Ганнуся, бо їй вдалося перехитрити лисичку.) — Прочитайте казку за особами. — Оберіть уривок, який сподобався вам найбільше. Інсценізуйте його. — Спробуйте інсценізувати уривок, не вимовляючи жодного слова. Чи здогадаються, про що йдеться, однокласники? 3. Фізкультхвилинка. *Фізпауза для оченят. 1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів. 2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази. 4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів. *Вправи для розвитку дихання Руки вгору, вниз, промовляти звуки „Ш”, „Ж”, видихаючи повітря. 4. Робота над казкою Б. Вовка «Хмаринка, яка всіх перекривляла» — Прочитайте казку. — Хто головний персонаж казки? (Хмаринка.) — Якою вона була? Прочитайте. (Гарненька та пустотлива.) — Чим полюбляла займатися хмаринка? (Вона всіх перекривляла.) — Яким чином вона перекривляла? (Вона уподібнювалася до тих, кого бачила.) — Чи хотіла вона образити таким чином кого-небудь? (Ні, вона просто бавилася.) — Як вона реагувала на образи? (Сміялася.) — До чого призвели її забавки? (1г не впізнавали, перестали їй вірити.) — Що сталося із хмаринкою? (Вона заплакала та зникла, наче її не було.) — Чому хмаринка заплакала? (Від образи, що їй не вірять.) — Хто був винуватий у цьому? (Вона сама.) — Як люди переконалися, що вона — хмаринка? Прочитайте. — Чого вчить ця казка? (Що іноді дитячі забавлянки можуть образити інших.) — Чи спостерігали ви за хмаринками? Чи були серед них такі, що «кривлялися»? На кого вони були схожі? — Прочитайте казку за особами. — Придумайте питання за змістом казки. Поставте їх однокласникам. — Придумайте власне закінчення цієї казочки. Розгляньте малюнки. Виберіть тільки ті, що зображають істоти, яких перекривляла хмаринка. (Діти мають вибрати малюнки із зображенням зайця, півня, дідуся.) V. Перевірка усвідомленого. 1. Дайте відповідь на питання. --Твори яких авторів ми сьогодні читали? -- Яка з казок вам запам’яталась найбільше і чому? 2. Тест по темі «Казки українських письменників». 1. Хто розпочав війну з королівством Будьласка? а) Королівство Агов; б) королівство Пфе; в) королівство Ану. 2. Яким чином воювали мешканці королівства Ану з мешканцями королівства Будьласка? а) Були з усіма ввічливими;б) грубіянили;в) мовчали. 3. Яку народну казку нагадує твір Н. Забіли «Плескачик»? а) «Колобок»; б) «Двоє жадібних ведмежат»;в) «Ріпка». 4. Чому Плескачик потрапив у халепу? а) Тому що не помітив чужих хитрощів; б) тому що втік із дому; в) тому що був легковажним. 5. Що робила хмаринка, головна героїня твору Б. Вовка? а) Усіх перекривляла;б) з усіма віталася; в) усім допомагала. 6. До чого призвела поведінка хмаринки? а) їй перестали вірити; б) усі її полюбили;в) усі їй допомагали. VІ. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Яка назва теми? — Який твори ми читали? Хто їх автори? --- Який твір вам запам’ятався найбільше і чому? | |
| |
Переглядів: 11222 | |
Дикорослі рослини рідного краю |
Згинання і складання паперу. Виготовлення іграшок із паперу. Жабка |
Практична робота: розучування ігор, які сприяють веселому настрою |
Робота з папером. Писанка |
Загадка — цікава розумова задача. Л. Глібов «Котилася тарілочка», «Хто доня?» |
Всього коментарів: 0 | |