💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Українська народна казка «Лисичка та журавель»

УРОК 20

Яке частування — таке й дякування.

Тема. Українська народна казка «Лисичка та журавель»

Мета: вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, спостерігати за структурою і сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати гостинність, порядність.

Обладнання: таблиці складів (додаток 4), малюнки і маски журавля і лисиці.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань

Артикуляційні вправи.

1) Гра «Слово навпаки».

У ч и т е л ь . Я читаю слово зліва направо, а ви мені — справа наліво:

Куж, куж, куж (жук, жук, жук). Жув, жув, жув (вуж, вуж, вуж). Риж, риж, риж (жир, жир, жир).

Абаж, абаж, абаж (жаба, жаба, жаба). Який звук є у кожному слові?

2) Скоромовка.

Жаба спала в жабуринні,

Жук — під кущиком ожини.

3) «Розчитування». Робота за індивідуальними таблицями складів.

— У яких колонках є злиття приголосних з буквою «же»?

(Колонку № 4 читають з «а»; № 5 — з «о»; № 6 — з «е»; № 8 — з «д»; № 12 — з «и», № 13 — з «і»).

4) Гра «Слова граються у віднімання». Що залишиться, коли зробити віднімання у словах?

Жабка - жаба — ... (б)

їжак к = ... (їжа)

Жирафа - афа = ... (жир)

Журавель - вель = ... (жура)

II. Мотивація навчальної діяльності

1. Вправа з читання.

Читання деформованого тексту. Бесіда

— Що ви знаєте про журавля?

— Прочитайте текст про цього птаха.

Журавель

Це векийли нийраг тпах. Він ганадує лекуле. В гоньо гідов яши і дзьоб. р'яПі у ражувля ірес. Хіств, часнати говило і яши — рнічо. рилаК кінзачуються чормини напір*їми.

2. Слово вчителя.

Сьогодні ми прочитаємо казку, героєм якої є журавель. А хто друга дійова особа — здогадаєтесь, прочитавши назву казки. (Діти читають). Чи дружили ці тварини? От з цієї казки ми і дізнаємось, чому лисичка не приятелює з журавлями.

III. Опрацювання нового матеріалу

1. Робота над текстом.

Опрацювання казки «Лисичка та журавель».

1) Читання казки вчителем. Бесіда.

— Які дійові особи у цій казці?

— Хто автор казки?

2) Словникова робота. Учитель пояснює значення незрозумілих слів.

вгощу запросини

гостину призволяйся

зазирати погордувати

навстоячки випорожнити

розгнівалася припрошує

Вгощу — пригощу, нагодую, почастую.

Призволяйся — пригощайся, їж.

Погордувати — поставитись до когось зверхньо, презирливо.

Слова читає спочатку вчитель, тоді учні хором, «ланцюжком», у прискореному темпі, окремі учні.

2. Вправи з читання з елементами бесіди.

1) Читання казки мовчки.

2) Аналіз казки з елементами вибіркового читання і бесіди.

— Подумайте, на що сподівався кожен із гостей,

прийшовши до приятеля.

— Прочитайте у казці місця, де лисичка і журавель запрошують один одного до себе на гостину.

— Прочитайте, яким було частування у лисички.

— Як їла лисичка? А журавель?

— Прочитайте, як пригощав журавель. Про що це свідчить?

— Чим закінчилась їхня дружба?

3) Спостереження за особливостями будови казки.

Робота над образними висловами. Творча робота.

— Знайдіть зачин і кінцівку казки.

— Як по-іншому могла б початися казка?

— Подумайте, як можна подружити лисицю з журавлем?

— Поясніть вислови: «я для тебе — як для себе» (зроблю все, як собі); «узялась до страви» (почала їсти); «не гуляє: все дзьобом у глечик (не очікує, а їсть); «до смаку припала» (сподобалась).

3. Фізкультхвилинка.

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра», зупинись.

Вліво, вправо подивись.

Вільно скрізь, машин нема.

Йдем по «зебрі» прямо ми.

До театру всі прийшли,

Тихо в зал усі зайшли,

Зайняли свої місця.

Почалась вистава ця.

Н. Хомич

4. Колективна робота.

Читання казки в особах.

У ч и т е л ь . Перед тим як виступати, артисти обов'язково проводять репетиції, щоб знати, коли, хто і як говорить. Подумайте, яким голосом говорить лисичка. А яким — журавель?

1) Гра «Дочитай кінець речення».

Учитель читає початки речень, які є словами лисички, учні продовжують.

2) Гра «Знайди початок речення».

Учитель читає кінець речень, які є словами журавля, учні шукають початок.

3) Виразне читання в особах.

5. Завдання учням.

Вправа на розвиток уваги, швидкості читання.

У ч и т е л ь . Якщо ж артист буде погано готуватись, неуважно читати роль, то з ним може трапитись неприємність. Послухайте виступ одного артиста і виправте усі його помилки; знайдіть у тексті ці речення і прочитайте правильно.

«Я для тебе — як для себе. Визволяйся, журавлику, визволяйся, лебедику. А лисичка як узялася до трави. Ось уже лисичка їде до журавля з гостинцем.

Так-то їй журавлиний гостинець до смаку припав».

IV. Підбиття підсумків уроку

1. Бесіда. Гра «зустріч з репортером».

— А зараз уявіть собі, що ви вийшли з театру і вас зустрів репортер. Він хоче дізнатись вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на його запитання.

— Як пригощала лисичка журавля?

— Чи подумала вона про нього?

— А чим віддячив їй журавель?

— Від чого застерігає народ у цій казці?

— Чи були лисиця і журавель справжніми друзями?

2. Робота в зошитах (с. 10—11, завдання 3, 4).

3. Завдання учням.

Робота з прислів'ями.

У ч и т е л ь . Здавна наш народ цінує дружбу, а ворожнечу засуджує. Про дружбу, товаришування складено багато прислів'їв. Зараз ми прочитаємо деякі з них. А ви подумайте, яке з них може бути заголовком до казки.

1) Читання прислів'їв, роз'єднуючи слова (з підручника).

2) Читання з «лабіринту».

я ст ня йд ан

к а У н т е я в н

еч ва ак ку я.

(Яке частування — таке й дякування).

V. Домашнє завдання

Виразне читання казки.

Категорія: Читання | Додав: SYLER (28.09.2013)
Переглядів: 10137 | Рейтинг: 2.0/1
Тварини
Виготовлення персонажів із казок з природних матеріалів
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність
Пошиття фартушка для ляльки, оздоблення його швом «уперед голку» та аплікаціє...
А. Качан «Загадки», «Білі мухи налетіли». С. Жупани «Підкажи словечко». Г. Ма...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]