УРОК 20 Яке частування — таке й дякування. Тема. Українська народна казка «Лисичка та журавель»Мета: вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, спостерігати за структурою і сюжетом казки, формувати навички правильного і свідомого читання мовчки та вголос; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати гостинність, порядність. Обладнання: таблиці складів (додаток 4), малюнки і маски журавля і лисиці. Хід уроку I. Актуалізація опорних знань Артикуляційні вправи. 1) Гра «Слово навпаки». У ч и т е л ь . Я читаю слово зліва направо, а ви мені — справа наліво: Куж, куж, куж (жук, жук, жук). Жув, жув, жув (вуж, вуж, вуж). Риж, риж, риж (жир, жир, жир). Абаж, абаж, абаж (жаба, жаба, жаба). Який звук є у кожному слові? 2) Скоромовка. Жаба спала в жабуринні, Жук — під кущиком ожини. 3) «Розчитування». Робота за індивідуальними таблицями складів. — У яких колонках є злиття приголосних з буквою «же»? (Колонку № 4 читають з «а»; № 5 — з «о»; № 6 — з «е»; № 8 — з «д»; № 12 — з «и», № 13 — з «і»). 4) Гра «Слова граються у віднімання». Що залишиться, коли зробити віднімання у словах? Жабка - жаба — ... (б) їжак к = ... (їжа) Жирафа - афа = ... (жир) Журавель - вель = ... (жура) II. Мотивація навчальної діяльності 1. Вправа з читання. Читання деформованого тексту. Бесіда — Що ви знаєте про журавля? — Прочитайте текст про цього птаха. Журавель Це векийли нийраг тпах. Він ганадує лекуле. В гоньо гідов яши і дзьоб. р'яПі у ражувля ірес. Хіств, часнати говило і яши — рнічо. рилаК кінзачуються чормини напір*їми. 2. Слово вчителя. Сьогодні ми прочитаємо казку, героєм якої є журавель. А хто друга дійова особа — здогадаєтесь, прочитавши назву казки. (Діти читають). Чи дружили ці тварини? От з цієї казки ми і дізнаємось, чому лисичка не приятелює з журавлями. III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота над текстом. Опрацювання казки «Лисичка та журавель». 1) Читання казки вчителем. Бесіда. — Які дійові особи у цій казці? — Хто автор казки? 2) Словникова робота. Учитель пояснює значення незрозумілих слів. вгощу запросини гостину призволяйся зазирати погордувати навстоячки випорожнити розгнівалася припрошує Вгощу — пригощу, нагодую, почастую. Призволяйся — пригощайся, їж. Погордувати — поставитись до когось зверхньо, презирливо. Слова читає спочатку вчитель, тоді учні хором, «ланцюжком», у прискореному темпі, окремі учні. 2. Вправи з читання з елементами бесіди. 1) Читання казки мовчки. 2) Аналіз казки з елементами вибіркового читання і бесіди. — Подумайте, на що сподівався кожен із гостей, прийшовши до приятеля. — Прочитайте у казці місця, де лисичка і журавель запрошують один одного до себе на гостину. — Прочитайте, яким було частування у лисички. — Як їла лисичка? А журавель? — Прочитайте, як пригощав журавель. Про що це свідчить? — Чим закінчилась їхня дружба? 3) Спостереження за особливостями будови казки. Робота над образними висловами. Творча робота. — Знайдіть зачин і кінцівку казки. — Як по-іншому могла б початися казка? — Подумайте, як можна подружити лисицю з журавлем? — Поясніть вислови: «я для тебе — як для себе» (зроблю все, як собі); «узялась до страви» (почала їсти); «не гуляє: все дзьобом у глечик (не очікує, а їсть); «до смаку припала» (сподобалась). 3. Фізкультхвилинка. Ми по вулиці ідем, Гарно всі себе ведем. Ось і «зебра», зупинись. Вліво, вправо подивись. Вільно скрізь, машин нема. Йдем по «зебрі» прямо ми. До театру всі прийшли, Тихо в зал усі зайшли, Зайняли свої місця. Почалась вистава ця. Н. Хомич 4. Колективна робота. Читання казки в особах. У ч и т е л ь . Перед тим як виступати, артисти обов'язково проводять репетиції, щоб знати, коли, хто і як говорить. Подумайте, яким голосом говорить лисичка. А яким — журавель? 1) Гра «Дочитай кінець речення». Учитель читає початки речень, які є словами лисички, учні продовжують. 2) Гра «Знайди початок речення». Учитель читає кінець речень, які є словами журавля, учні шукають початок. 3) Виразне читання в особах. 5. Завдання учням. Вправа на розвиток уваги, швидкості читання. У ч и т е л ь . Якщо ж артист буде погано готуватись, неуважно читати роль, то з ним може трапитись неприємність. Послухайте виступ одного артиста і виправте усі його помилки; знайдіть у тексті ці речення і прочитайте правильно. «Я для тебе — як для себе. Визволяйся, журавлику, визволяйся, лебедику. А лисичка як узялася до трави. Ось уже лисичка їде до журавля з гостинцем. Так-то їй журавлиний гостинець до смаку припав». IV. Підбиття підсумків уроку 1. Бесіда. Гра «зустріч з репортером». — А зараз уявіть собі, що ви вийшли з театру і вас зустрів репортер. Він хоче дізнатись вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на його запитання. — Як пригощала лисичка журавля? — Чи подумала вона про нього? — А чим віддячив їй журавель? — Від чого застерігає народ у цій казці? — Чи були лисиця і журавель справжніми друзями? 2. Робота в зошитах (с. 10—11, завдання 3, 4). 3. Завдання учням. Робота з прислів'ями. У ч и т е л ь . Здавна наш народ цінує дружбу, а ворожнечу засуджує. Про дружбу, товаришування складено багато прислів'їв. Зараз ми прочитаємо деякі з них. А ви подумайте, яке з них може бути заголовком до казки. 1) Читання прислів'їв, роз'єднуючи слова (з підручника). 2) Читання з «лабіринту». я ст ня йд ан к а У н т е я в н еч ва ак ку я. (Яке частування — таке й дякування). V. Домашнє завдання Виразне читання казки. | |
| |
Переглядів: 10144 | |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Водойми рідного краю |
Прикраси для ялинки. Підбір матеріалів для виготовлення прикрас з паперу. Пос... |
Про гномика Мудрунчика, дівчинку Ганнусю та інформацію |
Всього коментарів: 0 | |