Урок 1 Тема: Наче вулик, наша школаМета: Вчитись читати та аналізувати твори, присвячені навчанню в школі. Вчити учнів правилам поведінки, гарним стосункам з однолітками. Розвивати навички читання, переказу, вміння спілкуватися. Прищеплювати дітям бажання навчатися, оволодівати знаннями, спілкуватися з однолітками. Обладнання: Записи, виставка книжок, малюнки учнів, ілюстрації. Тип уроку: Урок узагальнення та систематизації знань. Хід уроку І. Організаційний момент «Я—старанна людина» Я—маленький учень нашої школи. Я щоранку йду до школи, щоб навчитись доброму, розумному, корисному. Я уважно слухаю, вдумливо відповідаю, стараюсь. Зовсім нещодавно я став учнем 2-го класу. ІІ. Актуалізація опорних знань. Узагальнююча бесіда --Які твори ви читали, готуючись до уроку? --Хто їх автор? --Яка основна думка твору? --Зачитайте уривок з твору, що вам сподобався. --Стисло перекажіть прочитаний вами твір. Сьогодні ми з вами поговоримо про школу, про навчання, про шкільні речі та правила користування ними. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Я хочу вас спитати, чи потрібно вам і всім людям вчитись? --Чи потрібно нам берегти шкільні речі—книги, парти, лавочки, гачки в роздягалці тощо. ІV. Ознайомлення з творами шляхом їх читання в класі 1. Робота над віршем А. Компанієць «Ох, не жарти-смішки...» — Прочитайте вірш. — Хто головна героїня вірша? (Дівчинка Катя.) — Про яку подію її життя йдеться у вірші? (Про відвідування школи вперше в ролі учениці.) — Як готувалася Катя до школи? (Надягла красиву форму, зібрала до голубого портфелика навчальні речі.) — Як ви думаєте, навіщо Катя збирала навчальні речі в кількох екземплярах? (Про всяк випадок: щоб поділитися з кимось, у разі втрати тощо.) — Яку пораду дала бабуся онуці? (-«Вчись, моя дитино: Пташка красна пір'ям, Розумом — людина!) — До якого жанру усної народної творчості належить вислів бабусі? (Це — прислів'я.) — Як ви розумієте це прислів'я? (Людину прикрашає не зовнішній вигляд, а п розум.) — У яких рядках міститься основна думка твору? (У словах бабусі.) — Подумайте, як автор ставиться до Каті. (Автор милується Кашею.) — Який настрій викликає цей вірш? (Бадьорий настрій, бажання навчатися, йти до школи.) — Пригадайте, як кожен із вас готувався до першого навчального дня. 2. Робота над віршем М. Пригари «Перший день» — Прочитайте лише назву вірша. — Поміркуйте, про що розповідатиметься у вірші. — Прочитайте вірш. — Чи справдилися ваші припущення щодо змісту вірша? — Про яке диво говориться у творі? (Про те, що до школи йдуть пишнолисті квіти.) — Хто насправді йшов до школи: діти чи квіти? (Діти.) — Чому автор саме так, у вигляді квітів, зобразив школярів, що йшли до школи? (Бо 1 вересня — свято, яке діти відзначають, несучи до школи квіти.) — Які слова (синоніми) використовує автор, щоб замінити слова «йдуть квіти», «розмовляють квіти»? (Поспішають, хилиться, дріботять; говорить, всміхається) 3. Робота над твором за І. Пархоменко «Лінійки — тільки академікам!» — Прочитайте назву твору. Поясніть, хто такі академіки. — Що таке лінійка? Де ми її використовуємо? (Лінійка — це прилад для вимірювання довжини предметів. К використовують у математиці, в житті.) — Прочитайте твір. — Який вигляд мали лінійки Стародавньої Греції та Риму, Німеччини, Київської Русі? (Вистругані дощечки, тонкі свинцеві пластини, шильця — залізні прути.) — Подумайте, чому лінійками спершу користувалися тільки академіки. (Тому що більшість населення була неграмотною.) — Коли лінійками почали користуватися школярі? (На початку XIX ст.) — Яка інформація з цього твору для вас була вже відомою, а яка — новою? — Чи можете ви розказати про історію виникнення інших предметів, що використовуються в школі (ручки, олівця, книги, паперу тощо)? 4. Фізкультхвилинка. Два — нагнутися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкнетеся підлоги. Три, чотири — прямо стати. Будем знову починати. Руки — в боки, Нахились назад, І направо, і наліво, Щоб нічого не боліло. Раз, два, три, чотири — Набираємося сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись. Фізпауза для оченят. 1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів. 2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази. 4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів. 5. Робота над твором О. Мороз -«Перший день у школі» — Прочитайте твір. — Як проходить перший навчальний день у різних країнах світу? — Які традиції подібні до традицій нашої країни? — Доповніть речення. В Індії навчання починається у ... . Діти вивчають літеру ... . Батьки дітей одягають вчителеві... . — Самостійно складіть питання до цього твору. Задайте їх своєму сусідові по парті. 6. Робота над твором В. Сухомлинського -«Через потік» — Прочитайте твір. — Хто головні герої твору? (Андрійко та Ніна.) — У яку ситуацію потрапили діти? (Переходили через потік.) — Чому Андрійко повернувся до Ніни? (Бо непокоївся, як Ніна зможе перейти потік.) — Про які риси характеру Андрійка свідчить його вчинок? (Про турботливість, уважність.) — Поміркуйте, які взаємовідносини в подальшому можуть виникнути між дітьми. — Пофантазуйте, який діалог склався між дітьми після цієї події? Розіграйте. — Як ви ставитеся до вчинка Андрійка? — Чи була подібна ситуація у вашому житті? — Як би ви повелися в аналогічній ситуації? — Які стосунки між хлопчиками та дівчатками у вашому класі? 7. Робота над твором В. Сухомлинського -«Не хочу бути слабшим» — Прочитайте оповідання. — Про кого йдеться у творі? (Про першокласника Петра.) — Яка біда була в Петра? (Лінощі.) — Чому Петро погано читав? (Не хотів брати до рук книги.) — Що зробив Петро, щоб навчитися читати краще? (Почав читати.) — Яка подія змусила хлопчика замислитися над своїми досягненнями? (До нього прийшла вчителька, присоромила його, попередила, що залишиться на другий рік у першому класі.) — Яку рису характеру розвивав у собі Петро, змушуючи себе читати, а не йти гуляти на вулиці? (Наполегливість.) — Хто більше вплинув на рішення Петра навчитися читати: вчителька чи сестра Марійка? Доведіть свою думку. (Мабуть, Марійка, бо Петрусеві соромно було перед сестрою, яка вже вміла добре читати.) — Пригадайте, як ви вчилися читати. Хто вам у цьому допомагав? — Як би ви допомогли навчитися читати своїм братам, сестричкам, друзям? — Які книжки ви полюбляєте читати? V. Перевірка усвідомленого. 1.Узагальнююча бесіда. --Який твір вам найбільше запам’ятався і чому? --Який вірш ви б змогли вивчити напам’ять? 2. Тестове опитування. 1. З якого твору ці рядки? «Вчись моя дитино: Пташка красна пір'ям, Розумом — людина!» а) «Перший день» М. Пригари; б) «Перший день у школі» О. Мороза; в) «Ох, не жарти — смішки» А. Компанієць. 2. Коли почали користуватися лінійками школярі? а) У XVIII ст.; б) на початку XIX ст.; в) у кінці XIX ст. 3. Коли починається навчання в Японії? а) У вересні; б) у квітні; в) у січні. 4. Яка головна думка твору В. Сухомлинського «Через потік»? а) Слід турбуватися про свою безпеку; б) не треба довіряти навіть друзям; в) справжні друзі пізнаються в біді. 5. Через що головний герой твору В. Сухомлинського «Не хочу бути слабшим» погано читав? а) Через лінощі; б) через зайнятість; в) був ще дуже малим. 6. Яку рису характеру виховував у собі Петро з твору В. Сухомлинського «Не хочу бути слабшим»? а) Силу волі; б) наполегливість; в) спостережливість. VІ. Підсумок уроку — Що нового ви дізналися на уроці? — Яка назва теми? — Який твори ми читали? Хто їх автори? --- Який твір вам запам’ятався найбільше і чому? | |
| |
Переглядів: 4458 | |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Рослинний і геометричний орнамент. Практична робота «Гарний будинок» |
Наш вернісаж |
Ґрунт. Значення ґрунту. Як люди дбають про ґрунт |
Всього коментарів: 0 | |