Узагальнення та систематизація вивченого

Заняття 12

Тема: Узагальнення та систематизація вивченого

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів із вивченого матеріалу; досягти розуміння учнями того, як правильно будувати визначення.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, палички.

I. Організація учнів до Заняття

II. Актуалізація опорних знань

— Пригадайте, що в логіці називається предметом.

— Що називається ознакою?

— Відгадайте загадки.

Вийшла звідкись гарна дівка,

 На ній стрічка-семицвітка,

 А де з річки воду брала,

 Там коромисло зламала. (Веселка)

 А що то за коні стоять на припоні,

 Довгасті, голчасті, зеленої масті,

 Нічого не возять, лише солі просять? (Огірки)

 Стоїть Марушка в семи кожушках.

 Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)

— Які ознаки допомогли відгадати загадки?

III. закріплення знань про ознаки предметів

1.Робота з підручником

Завдання 1 (С. 38). Дати визначення поняття. Розфарбувати малюнок.

Завдання 2. Описати ознаки чайника.

Завдання 3. Домалювати фігури, яких не вистачає.

Завдання 4. Намалювати предмет на основі його ознак.

Завдання 5. Намалювати наступну дію.

 2.Метод «Аналогії»

Клас ділиться на невеличкі групи з 4—5 осіб. Кожній групі дається час для визначення ознак одного з предметів. Потім кожна група описує предмет, але не називає його, а інша група має намалювати малюнок цього предмета. Після виконання завдання проводиться перевірка.

Аналогії — це прекрасний спосіб примусити дітей дукати про тему творчо й часто гумористично.

IV. Розвиток уваги учнів

Завдання 6. Знайти певну закономірність між правою і лівою частинами у верхньому ряду, перевірити встановлену закономірність у другому ряду.

Завдання 8. Назви на малюнку те, що насправді бути не може.

V. Підсумок Заняття

Завдання 7. Опиши предмет на малюнку. Дай визначення цього поняття.

Заняття13

Тема: Узагальнення та систематизація вивченого

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів із вивченого матеріалу; досягти розуміння учнями того, як правильно будувати визначення.

Обладнання: аркуші паперу, кольорові олівці, палички.

I. Організація учнів до Заняття

II. Робота над темою Заняття

 Технологія «Ажурна пилка»

Клас ділиться на три групи. Завдання опрацьовує кожна група окремо.

1 група. Прочитати уважно визначення понять, знайти помилки та виправити їх. Довести свою думку. (Завдання 1)

2 група. Знайти правильну відповідь і підкреслити її в поданому ряду. (Завдання 2, 3)

3 група. Знайти певну закономірність (зв’язок) між правою і лівою частинами у верхньому ряду, перевірити закономірність у другому ряду. (Завдання 4)

Матеріал обговорюється в групі. Представники кожної групи пояснюють засвоєний матеріал іншими групами і таким чином набувають нових знань.

 Потім повертаються в свої групи і повторюють всі завдання у своїй групі.

 Клас об’єднується в загальне коло для підбиття підсумків виконаних завдань.

 III. завдання на розвиток спостережливості і кмітливості

 Завдання 5.

 Зайвий літачок, який летить не в той бік, що інші. Літак — це вид транспорту, призначений для польотів у повітрі за допомогою крил. Розрізняють за призначенням пасажирські, спортивні, військові літаки.

 Завдання 6, 7.

 IV. Підсумок Заняття

Категорія: Логіка | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1462 | Рейтинг: 0.0/0
Материнська свята доброта. Урок позакласного читання
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ...
Бережливе ставлення до природи
Два уроки поспіль. У царстві рослин
Екскурсія «Безпечний маршрут "Дім — школа"»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]