Формування вміння виділяти орфограми слабких позицій. Звуків безпосередньо в процесі письма(письмо з пропуском
Тема. Формування вміння виділяти орфограми слабких позицій
Звуків безпосередньо в процесі письма(письмо з пропуском Орфограм на позначення орфограми проміжного звука) Мета: продовжувати формувати поняття «орфограма слабкої позиції звука»; учитися моделювати буквами записи слів з пропусками на місці орфограм слабких позицій голосних звуків; сприяти розвиткові каліграфії, охайності письма; розвивати комунікативну компетентність. Обладнання:»Експериментальний зошит №1 з української мови»; Записи до уроку на дошці; завдання для роботи в парі; силуети Яринки, Петрика, Андрійка, Плямса. Хід уроку 1.Організація класу. Тиша в класі, тиша в школі - Розпочався вже урок. Всіх дітей за шкільні парти Скликав срібний наш дзвінок. І ми теж за парту сіли, Зошити повідкривали І у них охайно, чисто, Дружно дату записали. -А щоб на уроці був гарний настрій в усіх, треба потрудитися. Побажаємо один одному Успіхів і подаруємо лагідну посмішку. - Діти, прочитайте вислів, записаний на дошці. Знання за плечима не носити. - Як ви його розумієте? - Тож на уроці продовжимо здобувати знання. 2. Каліграфічна хвилинка. - З метою вдосконалення навичок каліграфічного письма пропоную записати прислів’я «Знання за плечима не носити» каліграфічно. Пригадайте, як потрібно сидіти під час письма. - Оцініть свій запис за допомогою «чарівної лінієчки». Оцінюємо охайність, каліграфічне написання букв. - Чи всі поставили собі високу оцінку? (Ні) - Я вам раджу на наступних уроках української мови звернути увагу на каліграфічне написання букв. 3. Перевірка домашнього завдання. Вправа 45. - Позначення яких голосних звуків на письмі є орфограмою? Чому? (Позначення звука,тому що цей звук ми не можемо позначити, орієнтуючись на слух. Цей звук на письмі може позначатися і буквою Е і буквою И.) - З якими орфограмами ми вже знайомі? 4. Постановка та вирішення навчального завдання. - Яринка, Петрик і Плямс прочитали книжку Едуарда Успенського « Крокодил Гена та Його друзі» і вирішили написати листа найвідомішому з друзів. Почали писати - і розгубилися. - Як ви думаєте , чому? Спробуймо й ми розпочати листа Чебурашці. З чого слід починати Будь-який лист? (Зі звертання. Діти починають писати і виявляються різні варіанти: Чебурашка, Чибурашка) Усі варіанти виносяться на дошку. - От така ж саме проблема виникла й у Яринки, Петрика, Андрійка та Плямса: як правильно написати «Чебурашка» чи «Чибурашка»? Як же допомогти дітям? ( Діти висувають свої міркування щодо розв,язання ситуації. Пропозиція «я бачив» не підxодить, бо будь-яка людина може помилятися. До обговорення залучаються варіанти вирішення проблеми, які запропонували герої зошита (без варіанта Плямса). У ході обговорення, діти складають транскрипцію слова - Отже, в чому наша проблема? (Як на письмі позначити ? Якою літерою? - Чи можемо написати, орієнтуючись на слух? (Ні, бо це орфограма,і цей звук може бути позначений або Е або И. - А чи можемо ми позначати на письмі буквами орфограми слабких позицій? (Ні. Учні доходять висновку, що поки вони ще не вміють позначати на письмі орфограми слабких позицій, не знають, яку літеру обрати Е чи И.) - Що ж нам робити? Як записувати слова з орфограмами слабких позицій так, щоб не зробити помилку? Ось що запропонував Плямс: на місці орфограми слабкої позиції поки писати рисочку. А згодом, коли ми вже навчимося знаходити орфограми в словах, спробувати пошукати способи знаходження сильної позиції. Фізкультхвилинка. 5. Формування контрольно - оцінювальних дій. 1) Виконання вправи 47 . Фронтально. Записати слова з орфограмами слабких позицій без помилок. В наведених нижче звукозаписах слів спочатку обвести кружечком звуки, позначення яких на письмі є орфограмою Слабкої позиції звука. Записати ці слова буквами, роблячи на місці орфограм пропуски. На дошці записані транскрипції слів Т_л_фон Хлоп_ц Ап_лсин Ос_лед_ц 2)Виконання вправи 48. Робота в парі. Записати буквами назви міст, вибираючи лише ті, у складі яких є звуки в слабких позиціях Один учень з пари «відповідає» за знаходження та визначення орфограм, другий – за запис Слова буквами. Одна пара працює за дошкою. Перевірка роботи здійснюється фронтально. - Чи впоралися з роботою? - Легко чи важко вам було працювати в парі? 3)Виконання вправи 49. Самостійно. Вибрати чотири види найулюбленіших солодощів. Записати їхні назви буквами. На місці Орфограм зробити пропуски. Учні здійснюють взаємоперевірку робіт на «Чарівних лінійках».(«охайність», «правильність»). 6. Підсумкова рефлексія. - Ось і наближається до кінця наш урок. Пригадайте, яке прислів’я ми записували у зошит? - Чи отримали на уроці знання? - Якими думками поділитеся з батьками? 7. Домашнє завдання. Вправа 51. Виписати з вірша слова з орфограмами слабких позицій голосних звуків. | |
| |
Переглядів: 1418 | |
Як людина сприймає інформацію |
Ліна Костенко «Баба Віхола» і «Пряля» |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення новорічних прикрас. Сіточки |
Живі організми, їх ознаки та умови, необхідні для життя, різноманітність |
«А вже весна, а вже красна». Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |