Формування вміння виділяти орфограми слабких позицій звуків безпосередньо в процесі письма (письмо з пропуском орфограм)
Тема. Формування вміння виділяти орфограми слабких позицій звуків безпосередньо в процесі письма (письмо з пропуском орфограм на позначення орфограми проміжного звука).
Мета: закріпити навички знаходження орфограми еи; учитися моделювати буквами запис слова з пропуском орфограми слабкої позиції голосних звуків, спираючись на транскрипцію слова під час запису речення; формувати в учнів найважливіші дії контролю та оцінки; виховувати уміння навчального співробітництва. Обладнання: «Експериментальний зошит №1 з української мови»; записи до уроку на дошці; завдання для роботи в парах, групах; силует Плямса. Хід уроку 1. Організація класу. Задзвенів для всіх дзвінок Час почати наш урок. - Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку української мови? - Покажіть за допомогою кольорів свій настрій на початку уроку. 2. Каліграфічна хвилинка. - На уроці української мови нам доводиться багато писати. Чіткий і розбірливий почерк просто необхідний. «Красиво писати-красу творити», - говорить народна мудрість. Я пропоную вам повторити з’єднання букв6 Інь ос жай у ро - З поданих буквосполучень утворіть слова. Запишемо їх. Осінь урожай - З одним із слів складіть речення. Люди називають осінь щедрою. 3. Перевірка домашнього завдання. Вправа 51. - Поясніть, чому на письмі було вжито пропуски букв. ( Н_знайко, н_в_зіння, н_вміння. Було зроблено пропуски на місці орфограми слабкої позиції звука еи.) - Кому було легко , кому важко виконувати домашнє завдання? - Що ми вивчали на попередньому уроці? (записували слова з орфограмами слабких позицій голосних). - Що нам в цьому допомагало? (Транскрипція). 4. Формування контрольно-оцінювальних дій. - Отже, чи зможемо ми записати буквами слова пеинал , тигр ? (Один учень працює біля дошки, інші у зошитах. Після закінчення роботи учні сигналізують, чи погоджуються вони з роботою на дошці.) - Чому перше слово записано з пропуском, а друге без? (У слові пеинал є орфограма слабкої позиції , а у слові тигр немає) Вправа 350. - Отже, окремі слова з орфограмою еи ми вже навчились записувати без помилок. Чи зможете ви впоратися із записом цілих речень? 1) Запишіть прислів’я буквами. Так біжить, аж зеимла дрижит - Як ви розумієте це прислів,я? - Знайдіть орфограми слабких позицій, обведіть їх кружечком, а потім запишіть речення буквами з рисочками на місці орфограм слабких позицій звуків. - Чи впоралися ви з роботою, працюючи разом? Легко було вам чи важко? Фізкультхвилинка 2) Робота в парі. - Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте? Вбери перинка,то вісмут за панка. - Запишіть прислів’я буквами. Працювати будемо в парі. Розподіліть обов’язки. Перший учень «відповідає» за виділення орфограм, а другий за правильний запис речення. (Одна пара працює за дошкою. ) Фронтальна перевірка. 3) Запишіть прислів’я буквами. Самостійно. - Зробіть взаємоперевірку та оцініть роботу товариша на « чарівних» лінієчках. 4) Робота в групі. Вправа 52. - Плямсик вже другий рік на нашій планеті. Він в захваті від її неповторної краси. Повернувшись радісним із осінньої прогулянки, наш герой вирішив записати свої спостереження у щоденник. - Прочитайте і перевірте роботу Плямса. Пропоную попрацювати в групах. Росте під горою йавір.з паростка став він могутньою ролиною. Пишна крона радіє Блакитному небу. Щедро дарує своє гіля птахам.І вони відповідають явору любовю. - Розподіліть обов’язки. Перший учень знаходить пропуски літер у словах, другий - неправильне позначення звука й, третій – неправильне позначення подовженого при голосного звука, а четвертий - орфограма «велика літера». Учні спільно заповнюють таблицю. Роботи всіх груп вивішуються на дошці. Презентація, оцінка робіт. 5. Підсумкова рефлексія. - Що нового з,явилося в порівнянні з попереднім уроком? - Чи задоволені своєю роботою на уроці? - Покажіть за допомогою кольорів свій настрій в кінці уроку. 6.Домашнє завдання. Вправа 50 (четверте речення). | |
| |
Переглядів: 1159 | |
Запитання до природи. Звідки береться олія? |
В. Сухомлинський «Як же все це було без мене?», «По волосинці» |
Екскурсія до шкільної майстерні |
Д. Павличко «Школа». В. Фетисов «Хто чого вчиться» |
Ліплення з пластиліну овочів і фруктів |
Всього коментарів: 0 | |