Урок 112 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання зв'язного висловлювання за серією малюнківМета: учити учнів складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; розвивати мислення, увагу, пам'ять, мовлення, творчу уяву; виховувати прагнення піклуватися про птахів. Хід Уроку I. Організаційний момент Всі почули: дзень-дзелень? До роботи! Добрий день! II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів — яка зараз пора року? — чому ви так вважаєте? — Назвіть ознаки весни. (пригріває сонечко, день довший, зеленіють листочки, травичка, з ’являються перші квіти, повертаються з теплих країв птахи.) ЙДе ВеСНА Стану я, гляну я — Скрізь поточки, як дзвіночки. Жайворон, як золотий, З переливами: Йде весна Запашна, Квітами-перлами Закосичена. п. Тичина III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні на уроці ми помандруємо в сад. Навесні все пробуджується від зимового сну, оживає, народжується, розвивається. Будемо вчитися складати розповідь за серією малюнків та опорними словами. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Бесіда за ілюстрацією «Сад навесні» — який сад навесні? — які дерева ростуть у саду? кущі? квіти? — Кого можна зустріти в саду? 2 Робота над загадками • я ловлю комах, жучків, Їм біленьких черв’ячків, В теплий край я не літаю: Під стріхою хату маю. Цвірінь! — сів я на хлівець, Звуть мене... (горобець). • ростом він маленький, Сірий, чепурненький, Справжній молодець. Хто він?... (Горобець). • Маленький хлопчик у сірій свитині По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець) • У нашої бабусі сидить дід у кожусі. Проти ночі гріється, без води умивається. (Кіт) Записування слів-відгадок у зошит. 3 Робота над засобами зв’язку — як по-іншому можна назвати пташку, пташенят, котика? Пташка — вона, мати-пташка, горобчиха. Котик — він, бешкетник, кіт, розбишака. Пташенята — вони, малята. 4 Робота над серією малюнків «У гнізді» — Уявіть собі, що мандруючи по саду, ми підійшли до дерева і побачили на одній із гілок гніздо. — яку пору року зображено? — Де відбувається дія? — Хто сидить у гнізді? — Що роблять пташенята? (пташенята виглядають, чекають на свою маму. ) — чому пташка залишила пташенят? (пташка-мати полетіла шукати корм для своїх діток.) — Що трапилося, коли пташка полетіла за кормом для пташенят? (на дерево видряпався кіт, щоб поживитися безпомічними пташенятами. ) — як мати захистила своїх пташенят? (почувши писк своїх діток, вона накинулася на кота, почала дзьобати його і бити крильми.) — як ви вважаєте, що могло б трапитись, якби пташка-мати не встигла прилетіти і захистити безпомічних пташенят? — як вчинили б ви, перебуваючи неподалік? Фізкультхвилинка V. Застосування отриманих знань 1 Складання розповіді (усно) опорні слова: навесні, пташине гніздо, маленькі пташенята, поживитися, пташка-мати, накинулася, почала дзьобати, кіт утік, відважна пташка. 2-3 учнів складають розповідь (усно). — який заголовок можна дібрати? (Відважна пташка) 2 Самостійна робота Записування розповіді «Відважна пташка» у зошит. 3 Перевірка роботи Двоє-троє учнів читають розповіді, решта аналізують їх. 4 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку — Де ми мандрували? — Кого зустріли в саду під час мандрівки? — чи охоронятимете ви птахів від злих нападників? VII. Домашнє завдання Підготуйте розповідь про те, як ви охороняли птахів від злих нападників. | |
| |
Переглядів: 3534 | |
Панно для класної кімнати |
Колір як засіб створення образу. Практична робота «В гостях у казкового персо... |
Елементарне ознайомлення з технікою гратографія. Практична робота «Великодня ... |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Комбінована аплікація. Послідовність дій під час виготовлення комбінованої ап... |
Всього коментарів: 0 | |