Записування слів з апострофом під диктування

Урок 109

Тема: Записування слів з апострофом під диктування

Мета: учити переносити слова з апострофом; розвивати навички грамотного письма; виховувати уважність.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли Й працювати почали.

II. Актуалізація опорних знань

 1 Хвилинка каліграфії

Ву ул ця оф об во ов бу роз зу

ВуПлиця лапржбВВаофеф побачив вовк козу, забув про грозу.

— Доберіть до слів назви ознак.

— Назвіть послідовно звуки і букви у слові вулиця.

— В яких словах тільки тверді приголосні звуки?

— як ви розумієте приказку?

— Спишіть приказку, поділяючи слова для переносу.

2 Зоровий диктант

раненько прокидайся, синочку!

Наливалися міддю шатра дубів.

Сніг розтав на вигрітій землі.

Високо на кручі стояло лисеня.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися переносити слова з апострофом.

IV. Узагальнення й Систематизація отриманих знань та вмінь

— За якими правилами ділять слова для переносу?

Завдання 1

Записати слова, поділяючи їх для переносу.

М’ясо, пам’ять, рум’яний, хлоп’ята, пам’ятник, дев’ять.

— Зверніть увагу на те, що апостроф при переносі слова не відокремлюється від попередньої букви.

Переносити треба так: пам’-ять, рум’-яний, хлоп’-ята, пам’ятник, дев’ -ять.

Завдання 2

Записати слова з апострофом (під диктування). черв’як, подвір’я, пір’я, м’ята, здоров’я, б’ють, п’ять, солов’ї, сім’я, в’є.

Завдання 3

Скласти словосполучення, додаючи слова з апострофом.

3 гусячого ;

 чай;

подарунок для________;

дружні________.

слова для довідки: Мар’яни, хлоп’ята, п’ють, пір’я.

Завдання 4

Прочитати, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадати, із якої казки цей уривок. Списати. Підкреслити слова з апострофом.

Ото вискакує з води проклятий змій, що розженеться проти Кожум’яки, то він його булавою луп та луп, аж луна йде.

Фізкультхвилинка Завдання 5

Прочитати. Коли так кажуть? Слова з апострофом читати так, щоб після твердих приголосних перед я, ю, є, ї звучав [й]. Причепився, як реп’ях до кожуха.

Списати, поділяючи слова для переносу. Поставити наголос.

— як треба переносити слова?

Завдання 6

Зробити звуко-буквений аналіз слів.

Сім’я —

П’ють —

Завдання 7

Гра «Так — ні»

Учитель називає слово. якщо при його написанні вживається апостроф, учні кажуть «так», в іншому випадку — «ні».

П’є, бур’ян, пір’я, здоров’я, солов’ї, лялька, хлоп’ята, в’ється, буря, б’ють, цвяхи, п’ють, в’яне, моря.

Завдання 8

Утворити за зразком слова з апострофом.

Зразок: торф — торф’яний.

Камінь — ... . риба — ... .

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— чого навчалися на уроці?

— Назвіть слова з апострофом.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2909 | Рейтинг: 0.0/0
Н. Забіла «Древній Київ», М. Познанська «Зацвіли каштани»
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Брати наші менші. Робота з деформованими текстами
Елементарне поняття про театральне мистецтво. Практична робота «Художник у те...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]