Урок 107 Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстомМета: учити учнів редагувати текст з метою усунення у ньому логічних пропусків; розвивати вміння помічати невідповідність змісту тексту заголовку та виправляти помилки у тексті; виховувати культуру мовлення. Хід Уроку I. Організаційний момент Ось і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей скликає, Щоб успішно нового навчить. II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів — Прочитайте уважно текст і дайте відповідь на запитання: чи відповідає його зміст заголовку? СНІГОВА БАБА Узимку діти гралися у дворі. руки у них мерзли. Але баба снігова вийшла гарна. — чому зміст розповіді не відповідає заголовку? III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ми будемо працювати з деформованими текстами. Пригадайте і поясніть, який текст називається деформованим. (Текст, у якому порушенозв ’язок речень, зміст.) IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу Завдання 1 робота над текстом «снігова баба» — якими реченнями слід доповнити текст, щоб його зміст відповідав заголовку? Завдання 2 — Доповніть речення в тексті. чАрІВНА МАрІЙКА Не уявляю, як би я жила без моєї вірної подруги Марійки. З нею можна... Вона допомагає... Подруга ніколи не залишить... А ще воналюбить... У школі допомагає... Відчуває... Марійка дуже... Це моя... я її... — Що було відомо із цього запису? — А що нового ви додали? Завдання 3 — Прочитайте. Відредагуйте текст, доповнюючи його назвами ознак так, щоб можна було відчути красу природи вранці. Аж ось зайнявся ранок. Із-за обрію викотилося сонце. Туман почав танути, тулитися до землі. Скрізь заблищали краплини роси. Фізкультхвилинка V. Осмислення й Систематизація знань 1 Самостійна робота — Прочитайте. Подумайте, якими словами можна доповнити речення цього тексту. Користуйтеся словами з довідки. Запишіть ці речення. Доберіть заголовок. Прийшло ... літечко. Шумлять ... сосни. Зацвіла ... липа. Достигає ... суниця. ... співають птахи. слова для довідки: високі, духмяна, тепле, дзвінко, солодка. 2 Перевірка роботи Двоє—троє учнів читають речення, решта аналізують їх. 3 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку — чого вас навчив цей урок? VII. Домашнє завдання Складіть 3—4 речення про літні розваги дітей. | |
| |
Переглядів: 3842 | |
Урок малювання |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 (РУХЛИВІ ІГРИ) |
О. Буцень «На вулиці». В. Струтинський «Сідайте, будь ласка» |
Всього коментарів: 0 | |