Урок 104 Тема: Перевірна робота. СписуванняМета: перевірити орфографічну та пунктуаційну грамотність учнів; розвивати навички каліграфічного письма; виховувати культуру оформлення письмових робіт. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Контроль знань. списування КОриСНА СПрАВА Кожного дня намагайся робити корисну справу. Вивчи урок, прибери кімнату, відвідай бабусю. Одна маленька справа краще за велике безділля. Весь світ тримається на наших корисних справах. Не витрачай свій час даремно. III. Підсумок уроку. Рефлексія примітка. За списаний текст виставляються дві оцінки: одна за грамотність, друга — за каліграфію, швидкість і культуру оформлення письмової роботи. Грамотність оцінюється за такими самими критеріями, що й диктант. Перевірка графічних навичок: форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи і швидкості письма. Дотримання норм за кожним із зазначених параметрів оцінюється двома балами (усього в сумі 12 балів). За незначне відхилення від норми за тим чи іншим параметром знімається 1 бал, за значне — 2 бали. Щодо швидкості письма, то незначним уважають відхилення від меншого показника норми (2 клас — 15—20 слів) на 1—5 знаків, значним — на 5 та більше знаків. додаток Орієнтовні тексти для списування ВелиКА ПерерВА чергові Валя Зайцева і Юра Сорокін поливають квіти. Катя Гришина і Тамара Юдіна роздивляються книгу. Толік яшин і Оленка Мальцева грають у шахи. Учителька Олена Семенівна пише на дошці. чАрІВНІСТь ПрирОДи Найбільшу насолоду і радість дає людині спілкування з природою. Вона завжди нас чарує і хвилює. Шепіт голубої води, зелених дібров дорогий кожному серцю. розмаїття квітів дарує радість. чудова природа рідного краю! БерІЗКА Усе в лісі радіє, а берізка плаче. Під гарячим сонячним промінням по стовбуру тече сік. Здається, що це сльози берези. люди надрізують кору дерева і збирають сік у пляшки. А деревце без соку гине. Сік у берези — як кров у людини. Бережіть красуню! Урок 105 Тема: Зіставлення вимови (читання) і написання слів з апострофом перед я, ю, є, ї Мета: поглиблювати знання учнів про апостроф; вчити правильно вимовляти, чи- тати і списувати слова з апострофом; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати пізнавальний інтерес. Хід Уроку I. Організаційний момент Починаємо урок, Бо почули ми дзвінок. Він за парти кличе нас. До роботи, другий клас! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії не ол ом ор шом ест ач дя Жа ор ЖаПйворонок, сМАйазгіяПсєн. орел на горі, перо на орлі. — Доберіть назви дій до слова жайворонок. — які звуки позначає буква я в словах дятел і ясен? — Складіть звукові моделі цих слів. — Підкресліть у скоромовці тверді приголосні. 2 Зоровий диктант Верби зеленіють над ставком. На землю спускалися сутінки. Весняний сніг зчорнів і змок. Жовті безсмертники одцвіли. Грак поважно ступав по ріллі. 3 Вправи на повторення — Запишіть спочатку слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки, а потім — слова, у яких вони пом’якшують попередній приголосний. ясен, лялька, юшка, поїзд, стоїть, тюльпан, ллє, єнот. — які звуки можуть позначати букви я, ю, є, ї? — Скільки звуків позначають ці букви у словах кожного рядка? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися читати і писати слова, в яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки після твердих приголосних. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Прочитайте слова. які звуки позначені виділеними сполученнями букв? — Вимовте ці звуки. як вимовляються приголосні звуки у виділених сполученнях? Пір’я — буря в’юн — гравюра б’ють — бюро матір’ю — рюкзак бар’єр — рєпінсім’я — духмяний — Зробіть висновок, доповнивши речення: У словах, що пишуться з апострофом, між твердим приголосним і голосним вимовляємо... Запам’ятайте! Апостроф пишеться після твердих приголосних б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають по два звуки: [йа], [йу], [йе], [йі]. наприклад: сім’я [сімйа], в’юн [вйун], в’є [вйе], солов’ї [со- ловйі]. 2 Первинне закріплення — Обведіть букви, після яких може ставитися апостроф. д, г, б, п, в, л, ф, м, т, р Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Списати слова в алфавітному порядку. Поставити наголос. П’ять, б’ють, здоров’я, солов’ї, полум’я, рюкзак, м’ята, реп’ях, пір’я. — Пояснити вживання апострофа в словах. Завдання 2 Прочитати, правильно вимовляючи слова з апострофом. Відгадати, із якої казки цей уривок. Напоїла курочка півника м’ятою, приклала гірчичник, — і пройшло. — Списати, підкреслити букви, між якими стоїть апостроф. Завдання 3 Прочитати і відгадати загадки. Виписати слова з апострофом. • Сам маленький, а шубка дерев’яна. • люблять мене, поважають, а б’ють мене, коли грають. — Побудувати звукову модель слова б’ють. Завдання 4 Прочитати. Коли так кажуть? Слова з апострофом читати так, щоб після твердих приголосних перед я, ю, є, ї звучав [й]. робить п’яте через десяте. Списати, поділяючи слова для переносу. Поставити наголос. — як треба переносити слова? VI. Підсумок уроку. Рефлексія — як вимовляються приголосні перед апострофом? Наведіть приклади. — Перед якими буквами пишеться апостроф? Наведіть приклади. | |
| |
Переглядів: 12275 | |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Професії батьків. Усі професії потрібні. Вшанування праці |
Розкрій тканини. Виготовлення спіднички прямолінійної форми для ляльки |
Вода в природі та в житті людини. Дослідницький практикум. Куди зникає вода з... |
Комбінована аплікація |
Всього коментарів: 0 | |