Урок 101 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Вилучення з тексту речення, що не відповідає теміМета: учити учнів помічати невідповідність змісту окремих речень в тексті; розвивати вміння розгортати, конкретизувати думку, намічену зачином; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Ось і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей скликає, Щоб успішно нового навчить. II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів — Прочитайте план тексту на тему «Фарби золотої осені». чи всі вказані пункти плану відповідають загальній темі твору? Назвіть зайвий пункт. 1) Осінні берези. 2) яскраві горобини. 3) Осики. 4) Зелені ялинки. 5) Осінні роботи на полі. III. Визначення теми і задач уроку — Сьогодні ми будемо працювати над удосконаленням текстів: вилучати з тексту речення, що не відповідає темі. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу Завдання 1. Знайдіть у тексті речення, що не відповідає темі висловлювання ЖУрАВлиК Восени учні найшли в кущах журавля. У нього було поранене крило. Діти принесли журавлика в село. Довго лікували вони птаха. І журавлик видужав. Настала зима. Журавель лишився жити у селі. Він часто ходить по подвір’ю. Діти годують його і напувають водою. Вода у на- шому селі дуже смачна. Весною учні випустять журавлика на волю. (із журналу) Завдання 2. Прочитайте текст, складений учнем Наша школа — найкраща у містечку. розкинулося воно на двох мальовничих пагорбах, праворуч від яких вужем в’ється невеличка річечка. А за нею розкинулись зелені поля пшениці, жита, льону. Прикрашає наше містечко величезний сад, який з любов’ю доглядають і дорослі, і діти. — У якому реченні закладена тема? — чи розвивається вона в основній частині? — як би ви це зробили? — яке речення треба замінити? Завдання 3. Випишіть речення, які можна об’єднати за змістом Насунулася хмара. Жито достигає. річка замерзла. У сітку потрапила щука. Йде урок. Піднявся вітер. Хлопчик дивиться у вікно. Почалася сильна гроза. (насунулася хмара. піднявся вітер. почалася сильна гроза. ) Фізкультхвилинка V. Осмислення й Систематизація знань 1 Самостійна робота Спишіть, вилучивши з тексту речення, що не відповідає темі висловлювання. Доберіть заголовок. Ведмідь любить рибу ловити. Він узимку спить. Він може довго сидіти біля річки і чекати. Ось пливе великий лосось. Ведмідь уміє спритно схопити рибу лапою і викинути на берег. — Що ви дізналися про ведмедя із тексту? 2 Перевірка роботи Двоє—троє учнів читають речення, решта аналізують їх. 3 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку — Що нового навчилися на уроці? — Що цікавого дізналися? VII. Домашнє завдання Скласти текст про жирафу з 3—4 речень. | |
| |
Переглядів: 1560 | |
А. Костецький «Батьківщина», М. Чернявський «Рідний край», В. Сухомлинський «... |
Робота з папером. Іграшки зі складеного аркуша |
Ми вивчаємо клавіатуру |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Розповідь Мудрунчика або інформаційні процеси |
Всього коментарів: 0 | |