Урок 98 Тема: Позначення на письмі м’якості приголосних звуківМета: учити учнів позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь) та буквами і, є, я, ю; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент Ось і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей скликає, Щоб успішно нового навчить. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії. Ґт те аг то ет пі Га та Ґр тл ҐаПнок трйи&осрунт гуПЙйггс Ґав ловити — бути неуважним. — Прочитайте слова і речення, правильно вимовляючи звук [ґ]. — На яке питання відповідають всі слова? — Назвіть слова, що закінчуються глухими приголосними. — У яких словах немає м’яких приголосних? — Складіть речення зі словосполученням ловити ґав. 2 Вправи на повторення 1) Словниковий диктант. Ґава, аґрус, ґудзик, годинник, ґедзь, дзиґа, ягода, герой, ґрунт, погода, горох. — Зробіть звукові моделі слів ґедзь і ягода. — Поясніть, чому в слові ґедзь букв більше, ніж звуків, а в слові ягода — звуків більше, ніж букв. 2) Прочитати слова. Записати їх, вставляючи букви ґ або г. Об_ортка, а_рус, по_ода, дзи_а, _удзик, _уси, _ава, _рім, _рунт, по_ляд. — Прочитайте спочатку слова, у яких вставили букву г, а потім — слова з буквою ґ. — У яких словах є м’які приголосні? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо закріплювати знання про тверді і м’які приголосні звуки. IV. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Прочитати скоромовки. Виписати слова, у яких є м’які приголосні. • Коза казала козенятам, Щоб зачиняли завжди хату. • Очиці у вовчиці, наче блискавиці. Завдання 2 Прочитати прислів’я. Підкреслити букви, що позначають тверді приголосні. Мудрим ніхто не народився, а навчився. Завдання 3 Прочитати загадки. Записати відгадки. Підкреслити букви, що позначають тверді приголосні звуки. Зробити звуко-буквений аналіз слів щука, щупальця. • У воді водиться, з хвостом родиться, А як виростає, хвіст відпадає. (Жаба) • Бачити — не бачить. чути — не чує. Мовчки говорить. Добре мудрує. (Книжка) • То холодним, то гарячим Вдома кожен мене бачив. І співаю я від жару, І пускаю носом пару. (Чайник) • Ходить, бродить по болоті, Хоче жабку упіймати, Принести в гніздечко потім Своїм діточкам пухнатим. (Чапля) Завдання 4 Прочитати вірш. Виписати з вірша слова зі сполученнями букв ьо, поділяючи їх на склади. Підкреслити ці буквосполучення. СиНІЙ льОН При дорозі, де тополі, синій льон зацвів у полі. Біля льону — синя річка, в небі синьому — синичка. Стільки цвіту-синьодзвону, засиніло все від льону. А. Камінчук Пригадай! При переносі слова знак м’якшення (ь) не можна відривати від попередньої букви: бать-ко, донь-ка. Не можна при переносі розривати буквосполучення ьо: польо-вий, бадьо-рий. Завдання 5 Побудувати речення із поданих слів. Підкреслити буквосполучення ьо. Підкреслити головні слова. Не відкладай, на, роботи, завтра, сьогоднішньої. V. Підсумок уроку. Рефлексія — чого навчалися на уроці? — які букви вказують на м’якість приголосних? Наведіть приклади. — який приголосний звук в українській мові завжди вимовляється м’яко? — Поясніть, як може відбутися наступне: • у слові знака м’якшення немає, а м’які приголосні є; • букви у немає, а звук [у] є? | |
| |
Переглядів: 2608 | |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» |
В. Осєєва «Сини». В. Сухомлинський «Сьома дочка» |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Всього коментарів: 0 | |