Урок 91 Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Добиран- ня перевірних слів пошуком спільнокореневих (споріднених) слівМета: учити учнів добирати перевірні слова до слів з ненаголошеними голосними в корені слів пошуком спільнокореневих (споріднених слів); збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати вміння порівнювати звуки [е], [и] у ненаголоше- ному та наголошеному складах спільнокореневих слів; виховувати любов і бережливе ставлення до природи. Хід Уроку Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Чч оч чн чл чв Че Чу вч ча ич ЧитаПння чврвоПний *-£ряла£ЗїіеревиПки четвеЦ) Чорні очі у сичів. — Підкресліть у словах ненаголошені голосні е та и. — Доберіть до слова читання споріднені слова. — Доберіть до слова червоний слова — назви предметів. — Доберіть до слова черевики слова — назви ознак. — Поділіть слова в реченні на склади. 2 Вправи на повторення 1) Прочитайте. Назвіть у поданих словах однаковий звук. явір, їжак, Юхим, євген, клей, поїзд, п’ять, малює, лілея, лійка, йорж. — У яких словах однакова кількість звуків і букв? — Складіть речення зі словами явір, лілея. 2) З поданих букв складіть і запишіть слова. Поставте наголос. у, к, р, оурок е, в, а, с, н весна і, м, т, с, о місто я, д, е, т, л дятел о, м, а, вмова і, ч, р, а, к річка о, ш, к, а, л школа — У якому зі слів є ненаголошений голосний е? (Весна, дятел) — яке з цих слів можна перевірити? Доведіть. — Слово дятел треба перевіряти за словником. 3)Вставте пропущені букви у словах: пл_че, з_рно, с_стра, в_рба, з_ма. — Не забувайте, українською ненаголошені голосні звуки [е], [и] треба вимовляти як середній звук між [е] та [и]. Проте для позначення їх на письмі необхідно вибирати якусь одну букву — е або и. — які перевірні слова ви дібрали, щоб правильно написати пропущені букви? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми продовжимо вчитися правильно писати слова з ненаголошеними голосними звуками [е], [и] в корені слова. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — як перевірити написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]? С_стра, гр_чаний, гр_бний. — Спробуємо змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним. Гре □ чка, отже — 1II I I ї ї І риб, отже — Запам’ятай! Щоб дізнатися, як правильно написати слова з ненаголоше-ними голосними [е], [и], можна дібрати слова-родичі (спільнокореневі), у яких звуки [е], [и] будуть наголошеними. 2 Первинне закріплення — Прочитайте слова. Виберіть перевірне слово у кожній групі слів, підкресліть його. Спишіть і вставте пропущені букви. М_док, м_д, м_довий. л_сток, л_сточок, л_стя. Б_рег, б_режок, б_реговий. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Списати, вставляючи пропущені букви і добираючи (усно) перевірні слова. М_довий, гр_чаний, л_сиця, кл_нок, м_док. Завдання 2 Списати речення, вставляючи пропущені букви. Зацвіли на (ш_роко) ш_рокій галявині лісові дзвіночки. Завдання 3 Прочитати вірш. Виписати виділені слова. Підкреслити букви, що позначають ненаголошені голосні в корені. Позначити наголос. Тече вода з-під явора яром на долину. Пишається над водою червона калина. Т. Г. Шевченко — Хто автор цього вірша? — яку пору доби описав поет? — Списати два останні рядки вірша, вставляючи пропущені букви. Завдання 4 Вставити пропущені букви. Посадив П_трусь в_рбичку, З_лененьку, невеличку, Щоб над ст_жиною росла, Кучерявою була. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Закінчити речення: • якщо у слові є ненаголошений голосний звук [е] чи [и], то... • Щоб дізнатися, як правильно написати слова з ненаголошеними голосними [е], [и], можна дібрати... — Наведіть приклади до цих висловлювань. | |
| |
Переглядів: 4991 | |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Слова, слова... Удосконалення тексту із часто повторюваними словами |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Всього коментарів: 0 | |