Урок 90 Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Добирання перевірних слів способом словозміниМета: вчити учнів добирати перевірні слова до слів з ненаголошеними голосними в корені слів способом словозміни; збагачувати словниковий запас; розвивати пам'ять, мовлення; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли И працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Тт ти та ту ат ті ять іт ата ють /<ї:і II/р/сргі с /IIгик) тури □ ст Тетяна, Тамара, Тая — імена. — Поділіть слово турист на склади. — На яке питання воно відповідає? Що називає? — Доберіть до нього слова, близькі за значенням. — Доберіть споріднені слова, виділіть корінь. — Складіть речення з іменами Тетяна, Тамара, Тая. 2 Вправи на повторення 1) Прочитати слова. Списати. Підкреслите букви, що позначають два звуки. Скласти розповідне, питальне й спонукальне речення зі словом верба. яблуко, їжачок, єнот, йорж, вербою, майорить, поїдемо. які однакові звуки є в цих словах? 2) До кожного слова лівого стовпчика дібрати слово з правого, яке допоможе правильно вибрати потрібну букву. П_ро мед с_чі плечі пл_чекит к_ти клен м_довийпера кл_новий сич кр_лочисла з_рнокрила з_мляземлі ч_слозерна Записати будь-які дві утворені пари слів. III. Повідомлення теми і мети уроку — На попередніх уроках ви дізналися, що тільки в наголошеному складі голосні звуки [и] та [е] вимовляються чітко, а в нена-голошеному складі вимова звука [е] наближається до [и], а вимова звука [и] наближається до [е]. — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися перевіряти написання голосних у ненаголошених складах. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя Ь^иеО— криПла ЗсрнЛЗ— зеПрна Земля □ — зеПмлічіелзО— чи Псла — якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [е]? — якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [и]? Висновок. У ненаголошеному складі пишемо ту букву, якою був позначений голосний звук у наголошеному складі. — як же перевірити написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]? — Спробуйте змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним. Оі слрдотжс — сестра □; КриПла, отже — Запам’ятай! Щоб дізнатися, як правильно написати слова з ненаголоше-ними голосними [е], [и], можна змінити це слово за зразком «один — багато», тоді звуки [е], [и] будуть наголошеними. 2 Первинне закріплення Прочитати слова. як перевіряються ненаголошені голосні звуки [е], [и] в цих словах? С_рпи — серп, ст_пи — степ, м_чі — меч, гр_би — гриб, т_ни — тин, л_ни — лин. Списати слова. Вставити пропущені букви. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Утворити слова за зразком. Завдання 2 Прочитати. Вставити пропущені букви е або и. Для цього змінити слова так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним. Позначити наголос. робота в парах один Село веслої сестраї зимй Багато сеіпа З_мля — .. з_ма — ... з_рно — ... в сло — ... кр_ло — . в_рба — . св_ня — . ч сло — .. Завдання 3 Записати слова у два стовпчики: у перший — ті, що потребують перевірки, у другий — ті, що не потребують перевірки. П_ро, т_хо, з_рно, бл_зько, л_гко, з_ма, ст_бло, п_ньок, гр_чка, з_лень. — Доберіть до слів першого стовпчика усно перевірні слова, які допоможуть правильно вставити пропущені букви. — Прочитайте слова першого стовпчика, назвіть вставлені букви. які перевірні слова ви до них дібрали? Завдання 4 Поміркувати, які пропущені букви (е, и) слід писати у словах. Дібрати перевірні слова. Записати за зразком. Зразок. Біля с_ла (села) протікає річка. Гнучка в_рба (...) нахилила у воду свої віти. Д_рева (...) вкрилися зеленими л_сточками (...). Завдання 5 Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками «не помились!» З_мля С_ло ст_писп_на з_рном док в_снав_сло гр_би д_рева VI. Підсумок уроку. Рефлексія — чого вчилися на уроці? — як можна дібрати перевірне слово? | |
| |
Переглядів: 2531 | |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д... |
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем |
Всього коментарів: 0 | |