💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Добирання перевірних слів способом словозміни

Урок 90

Тема: Вимова і правопис слів з ненаголошеними голосними [е], [и]. Добирання перевірних слів способом словозміни

Мета: вчити учнів добирати перевірні слова до слів з ненаголошеними голосними в корені слів способом словозміни; збагачувати словниковий запас; розвивати пам'ять, мовлення; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли И працювати почали.

II. Актуалізація опорних знань

 1 Хвилинка каліграфії

Тт ти та ту ат ті ять іт ата ють /<ї:і II/р/сргі с /IIгик) тури □ ст

Тетяна, Тамара, Тая — імена.

— Поділіть слово турист на склади.

— На яке питання воно відповідає? Що називає?

— Доберіть до нього слова, близькі за значенням.

— Доберіть споріднені слова, виділіть корінь.

— Складіть речення з іменами Тетяна, Тамара, Тая.

 2 Вправи на повторення

 1) Прочитати слова. Списати. Підкреслите букви, що позначають два звуки.

Скласти розповідне, питальне й спонукальне речення зі словом верба.

яблуко, їжачок, єнот, йорж, вербою, майорить, поїдемо. які однакові звуки є в цих словах?

 2) До кожного слова лівого стовпчика дібрати слово з правого, яке допоможе правильно вибрати потрібну букву.

П_ро мед

с_чі плечі

пл_чекит

к_ти клен

м_довийпера

кл_новий сич

кр_лочисла

з_рнокрила

з_мляземлі

ч_слозерна

 Записати будь-які дві утворені пари слів.

III. Повідомлення теми і мети уроку

 — На попередніх уроках ви дізналися, що тільки в наголошеному складі голосні звуки [и] та [е] вимовляються чітко, а в нена-голошеному складі вимова звука [е] наближається до [и], а вимова звука [и] наближається до [е].

 — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися перевіряти написання голосних у ненаголошених складах.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1 Пояснення вчителя

 Ь^иеО— криПла ЗсрнЛЗ— зеПрна

 Земля □ — зеПмлічіелзО— чи Псла

 — якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [е]?

 — якою буквою позначено наголошений і ненаголошений звук [и]?

 Висновок. У ненаголошеному складі пишемо ту букву, якою був позначений голосний звук у наголошеному складі.

 — як же перевірити написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]?

 — Спробуйте змінити слово так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним.

 Оі слрдотжс —

 сестра □; КриПла, отже —

 Запам’ятай!

 Щоб дізнатися, як правильно написати слова з ненаголоше-ними голосними [е], [и], можна змінити це слово за зразком «один — багато», тоді звуки [е], [и] будуть наголошеними.

 2 Первинне закріплення

 Прочитати слова. як перевіряються ненаголошені голосні звуки [е], [и] в цих словах?

 С_рпи — серп, ст_пи — степ, м_чі — меч, гр_би — гриб, т_ни — тин, л_ни — лин.

 Списати слова. Вставити пропущені букви.

 Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань

Завдання 1

 Утворити слова за зразком.

Завдання 2

Прочитати. Вставити пропущені букви е або и. Для цього змінити слова так, щоб ненаголошений голосний став наголошеним. Позначити наголос. робота в парах

 один

 Село

 веслої

 сестраї

 зимй

 Багато

 сеіпа

 З_мля — .. з_ма — ... з_рно — ... в сло — ...

 кр_ло — . в_рба — . св_ня — . ч сло — ..

Завдання 3

Записати слова у два стовпчики: у перший — ті, що потребують перевірки, у другий — ті, що не потребують перевірки.

П_ро, т_хо, з_рно, бл_зько, л_гко, з_ма, ст_бло, п_ньок, гр_чка, з_лень.

— Доберіть до слів першого стовпчика усно перевірні слова, які допоможуть правильно вставити пропущені букви.

— Прочитайте слова першого стовпчика, назвіть вставлені букви. які перевірні слова ви до них дібрали?

Завдання 4

Поміркувати, які пропущені букви (е, и) слід писати у словах. Дібрати перевірні слова. Записати за зразком.

Зразок. Біля с_ла (села) протікає річка.

Гнучка в_рба (...) нахилила у воду свої віти. Д_рева (...) вкрилися зеленими л_сточками (...).

Завдання 5

Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками «не помились!»

З_мля С_ло

ст_писп_на

з_рном док

в_снав_сло

гр_би д_рева

 VI. Підсумок  уроку. Рефлексія

— чого вчилися на уроці?

— як можна дібрати перевірне слово?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2531 | Рейтинг: 0.0/0
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття
Пластмасові технічні конструктори. Їх призначення
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м...
Ліплення з пластиліну. Властивості пластиліну. Інструменти та пристосування д...
Про що можна дізнатися спостерігаючи за Сонцем
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]