Урок 85 Тема: Вимова слів з ненаголошеними звуками [е], [и]Мета: учити учнів правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними [е], [и]; розвивати спостережливість, фонематичний слух; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії рр ра ру ор ри яр ур рв роря портфе П&предме Пікрини □ ця роман, руслан, родіон — імена. — яких звуків більше у словах — голосних чи приголосних? — як вимовляються голосні звуки в наголошених складах? — Назвіть слова з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню. — Складіть речення зі словами роман, руслан, родіон. 2 Зоровий диктант Нарешті Олексій забив гол. Вже летить пухнастий сніг. На долину спустився туман. Гайок привітно шелестить. я люблю, як пахнуть матіоли. 3 Вправи на повторення — Запишіть слово і його дію. Білченя зайченя лисеня листя каченя — Підкресліть букву я. Скільки звуків вона позначає? чому? — Наведіть приклади слів, у яких буква я позначає два звуки. — У яких словах першого стовпчика вимова не повністю відповідає написанню? (Лисеня, листя) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вимовляти слова з не-наголошеними звуками [е], [и]. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Уважно послухайте і скажіть, який голосний звук ви чуєте у першому складі таких слів: [лиесток], [зеирно], [зиема], [сеило], [веисна]. (одні учні почули [е], інші — [и].) — Ще раз послухайте звучання цих слів і скажіть, як можна умовно записати кожне з них. На дошці з’являється такий запис: лиесток, зеирно, зиема, сеило, веисна. — Визначте в кожному слові наголошений склад. плаває бавиться стрибає бігає зеленіє — Де стоять звуки, у позначенні яких ми сумніваємось? (Вони стоять у ненаголошених складах. ) — Саме така вимова є правильною, адже українською ненаго-лошені голосні звуки [е], [и] тільки так і треба вимовляти — як середній звук між [е] та [и]. 2 Первинне закріплення — Вимовляй так! с[еи]ла оз[еи]ро ст[еи]пи д[ие]мок ж[ие]ття л[ие]сток Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Гра «Спіймай слово з наголосом на другому складі» Учитель читає слова: зошит, село, плече, сестра, книжка, тем- ний, димлять, життя, море, буряк, байка, герой, весна, зима. Учні плескають у долоні, коли почують слова з наголосом на другому складі. Учитель записує слова на дошці. (село, плече, сестра, димлять, життя, герой, весна, зима) — Прочитайте і спишіть слова. Підкресліть ненаголошений голосний. 2 Гра «"Зайве" слово» — Прочитайте слова. Знайдіть «зайве» слово. ялина, ящірка, язик, оленя, яструб. (Учні можуть назвати слово «оленя», бо в цьому слові буква «я» позначає один звук; або слова «оленя», бо у цьому слові є ненаголошений [е].) 3 Гра «Зміни слово» — Змініть слова так, щоб наголос перейшов на перший склад. Зразок: ндвСй— (води). ГЗрсО— ... (пера), ндЗснСй— ,..(ве\рби), пташкиП —... (пта\шка). — Складіть речення з одним зі слів. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — як вимовляються голосні звуки в наголошених складах? Наведіть приклади. — Назвіть слова з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню. | |
| |
Переглядів: 1591 | |
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Як людина сприймає інформацію |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с... |
Всього коментарів: 0 | |