💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Вимова слів з ненаголошеними звуками [е], [и]

Урок 85

Тема: Вимова слів з ненаголошеними звуками [е], [и]

Мета: учити учнів правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними [е], [и]; розвивати спостережливість, фонематичний слух; виховувати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Учитель

Добрий день, другий клас!

Дуже рада бачить вас!

Учні

На урок прийшли ми знову І навчатися готові!

II. Актуалізація опорних знань

 1 Хвилинка каліграфії

рр ра ру ор ри яр ур рв роря

портфе П&предме Пікрини □ ця роман, руслан, родіон — імена.

 — яких звуків більше у словах — голосних чи приголосних?

 — як вимовляються голосні звуки в наголошених складах?

 — Назвіть слова з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню.

 — Складіть речення зі словами роман, руслан, родіон.

 2 Зоровий диктант

 Нарешті Олексій забив гол.

 Вже летить пухнастий сніг.

 На долину спустився туман.

Гайок привітно шелестить. я люблю, як пахнуть матіоли.

 3 Вправи на повторення

 — Запишіть слово і його дію.

Білченя зайченя лисеня листя каченя

 — Підкресліть букву я. Скільки звуків вона позначає? чому?

 — Наведіть приклади слів, у яких буква я позначає два звуки.

 — У яких словах першого стовпчика вимова не повністю відповідає написанню? (Лисеня, листя)

III. Повідомлення теми і мети уроку

 — Сьогодні на уроці ми будемо вчитися вимовляти слова з не-наголошеними звуками [е], [и].

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1 Пояснення вчителя

 — Уважно послухайте і скажіть, який голосний звук ви чуєте у першому складі таких слів: [лиесток], [зеирно], [зиема], [сеило], [веисна]. (одні учні почули [е], інші — [и].)

 — Ще раз послухайте звучання цих слів і скажіть, як можна умовно записати кожне з них.

На дошці з’являється такий запис: лиесток, зеирно, зиема, сеило, веисна.

 — Визначте в кожному слові наголошений склад.

 плаває

 бавиться

 стрибає

 бігає

 зеленіє

— Де стоять звуки, у позначенні яких ми сумніваємось? (Вони стоять у ненаголошених складах. )

— Саме така вимова є правильною, адже українською ненаго-лошені голосні звуки [е], [и] тільки так і треба вимовляти — як середній звук між [е] та [и].

 2 Первинне закріплення

— Вимовляй так! с[еи]ла оз[еи]ро ст[еи]пи д[ие]мок ж[ие]ття л[ие]сток Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань

 1 Гра «Спіймай слово з наголосом на другому складі»

Учитель читає слова: зошит, село, плече, сестра, книжка, тем- ний, димлять, життя, море, буряк, байка, герой, весна, зима.

Учні плескають у долоні, коли почують слова з наголосом на другому складі.

Учитель записує слова на дошці. (село, плече, сестра, димлять, життя, герой, весна, зима)

— Прочитайте і спишіть слова. Підкресліть ненаголошений голосний.

 2 Гра «"Зайве" слово»

— Прочитайте слова. Знайдіть «зайве» слово.

ялина, ящірка, язик, оленя, яструб. (Учні можуть назвати слово «оленя», бо в цьому слові буква «я» позначає один звук; або слова «оленя», бо у цьому слові є ненаголошений [е].)

 3 Гра «Зміни слово»

— Змініть слова так, щоб наголос перейшов на перший склад. Зразок: ндвСй— (води).

ГЗрсО— ... (пера), ндЗснСй— ,..(ве\рби), пташкиП —... (пта\шка).

— Складіть речення з одним зі слів.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— як вимовляються голосні звуки в наголошених складах? Наведіть приклади.

— Назвіть слова з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1591 | Рейтинг: 0.0/0
«Колючий клубочок прибіг у садочок». Побудова текстів за поданим початком
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр...
Як людина сприймає інформацію
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового...
Методика загартування; засвоєння елементарних правил приймання повітряних і с...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]