УРОК 126 Тема: Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до випадку обчислень виду: 50 + 30; 54 + 3. Виконання учнями короткого запису задачі у зошиті. Порівняння довжин відрізківМета: формувати вміння застосовувати загальне правило додавання двоцифрових чисел до окремих випадків, коли в одному з доданків відсутні десятки або одиниці; вдосконалювати обчислювальні навички, уміння розв'язувати текстові задачі; розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до предмета. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Пролунав уже дзвінок, Починається УРОК. II. Повторення вивченого матеріалу 1 Усна лічба — Лижники беруть участь у змаганнях під номерами. Кому за ким встати? • Назвіть номер учасника, який знаходиться між 16 і 18, 11 і 13? • Який номер йде слідом за 15, 17, 19? Перед 11, 13, 20? • Якщо в команді 2 десятки чоловік, який номер найперший? Останній? • Які номери від 12 до 20? Назви попереднє і наступне число до числа 20. — Скільки разів повторюється цифра 1 в записі чисел від 12 до 20? — Що означає цифра 1 в записі цих чисел? — Запишіть число 12 у вигляді суми одноцифрових доданків. — У Ганни 15 шпильок. З них 8 шпильок з бантиками, а інші — з квіточками. Скільки у ганни шпильок з квіточками? — Співачці подарували букет з 11 троянд. З них 6 троянд були білі, а інші — червоні. Скільки червоних троянд було в букеті? — Запишіть у вигляді суми розрядних доданків числа: 49; 37; 42; 30; 58; 23. 2 Гра «Естафета» Перевірка. (20; 90; 94; 4. 60; 68; 26; 6.) 3 Хвилинка каліграфії — Запишіть рядок числа 73. — Дайте характеристику числа 73. (Це число двоцифрове, складається з 7 десятків, 3 одиниць. Для запису числа знадобилося дві цифри: 7; 3. Попереднє число — 72, наступне — 74. Число 73 — непарне.) — У числі 73 затуліть цифру 7. Збільшиться або зменшиться число? На скільки? (Число зменшиться на 7 десятків.) III. Вивчення нового матеріалу 1 Підготовча робота — Додавайте спочатку виділені числа. 50 + 5 + 370+ 8 + 20 60 + 4 + 10 + 2 2 Пояснення нового матеріалу На дошці — приклад: 34 + 20 — У другому доданку немає одиниць. Тому треба додати десятки, а число одиниць не зміниться. 34 + 20 = 30 + 20 + 4 = 54 34 + 2 У другому доданку немає десятків. Тому додаємо одиниці, а число десятків залишається без зміни. 34 + 2 = 4 + 2 + 30 = 36 3 Первинне закріплення 1) Розв’язування прикладів 54 + 30; 54 + 3 (з коментуванням). 2) Розв’язування задачі (під керівництвом учителя). На полиці стоїть 18 банок апельсинового соку, 20 банок яблучного. Скільки всього банок соку стоїть на полиці? 3) Розв’язування прикладів (з поясненням біля дошки). 40 + 2045 +463+3031 + 50 ● Фізкультхвилинка Станем струнко! Руки в боки! Пострибаєм, як сороки, Як сороки білобокі. Стрибу-стрибу! Скоки-скоки! А тепер, як жабенята, Хочем трохи пострибати. Ква-ква-ква! Ква-ква-ква! — Щоб спочила голова. Л. Кондрацька IV. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач • Два равлики повзуть один назустріч одному через стежину. Один проповз 42 см, інший — 30 см до зустрічі. Яка ширина стежини? — Змініть питання задачі так, щоб розв’язання ми змогли записати відніманням. — Складіть задачу за виразом: 20 + (20 + 3). (У саду дві яблуні. З однієї зірвали 20 яблук, а з іншої — на 3 більше. Скільки всього яблук зірвали з двох яблунь?) — Змініть умову задачі, щоб розв’язання можна було записати так: 20 + (20 - 3). (У саду дві яблуні. З однієї зірвали 20 яблук, а з іншої — на 3 менше. Скільки всього яблук зірвали з двох яблунь?) — Розв’яжіть задачі складанням виразу. • На садову ділянку в середу привезли 40 кг добрив, а у четвер — 20 кг. Використали 30 кг добрив. Скільки кілограмів добрив залишилося? 2 Офтальмологічна пауза 3 Тестування 1) Позначте число, у якому 4 десятки і 7 одиниць. а) 74; б) 47; в) 48. 2) Між якими числами знаходиться число 79? а) 70 і 80;б) 78 і 80;в) 80 і 81. 3) Позначте найбільше двоцифрове число, записане цифрами 3 і 5. а) 35, б) 53, в) 33, г) 55. 4) Позначте ряд чисел, у якому кожне наступне число більше попереднього на 1 десяток. а) 42; 55; 37; 68; 72; 93; б) 43; 53; 63; 73; 83; 93; в) 43; 44; 45; 46; 47; 48. 5) Поставте знак >, < або = . 6) Поставте знак >, < або = . 6 м О 59 дм 7) До 32 додали 2 десятки. Яке число отримали? а) 34;б)52; в) 30. 8) 93 менше задуманого числа на 5 одиниць. Позначте задумане число. а) 88; б) 98; в) 99. 9) Яке число задумали, якщо в нім бракує однієї одиниці до 6 десятків? а) 58; б) 60; в) 59;г) 61. 10)* Знайдіть число, в якому число одиниць на 7 менше числа десятків. а) 91; б) 71; в) 92. V. Підбиття підсумків. Рефлексія — Яке завдання виявилося найскладнішим? — А яке — найцікавішим? — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2299 | |
Вітальні листівки. Оздоблення листівки |
Це цікаво знати |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Червона книга. Червонокнижні рослини рідного краю |
Різноманітність рослин |
Всього коментарів: 0 | |