Урок 83 Тема: Вправляння у правильному вимовлянні слів, у яких припускаються помилок у наголосі (список слів складається вчителем з урахуванням реальної мовленнєвої ситуації)Мета:учити учнів правильно наголошувати слова, передбачені програмою; розвивати навички вимовляти слова таким чином, щоб чітко було чути наголошений звук; виховувати культуру читання і письма. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Зз за зб зе зл Зв уз оз ез яз ЗаПгадка і загаПдка зозуПля зпвзБЕЗ&т Зіна, Зоя, Захар — імена. — які ви знаєте імена, що починаються буквою З? — Назвіть послідовно звуки і букви у слові завдання. — Поділіть слова на склади для переносу. — Назвіть у словах наголошені склади. 2 Словникова робота Гра «Знайди склад» ве_сеньву_ця ди_нака_дар по_ділок по_ка се_даоз_ка че_викичер_вий чи_ння у_тель Бать_щинажай_ронок по_редині чер_ний — Запишітьи будь-які 5 слів. Поставте наголос. — Що необхідно словам, щоб вони правильно звучали? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми будемо вправлятися у правильному вимовлянні слів, під час якого можна припуститися помилок у наголосі. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя з елементами бесіди — як розпізнати наголошений склад? — Скільки наголошених складів у слові? — Голосний звук у наголошеному складі називається наголошеним. Голосний звук у ненаголошеному складі називається нена- голошеним. Запишіть до таблиці трискладові слова з наголосом на другому складі і двоскладові слова з наголосом на останньому складі. — Наголос може змінювати місце у слові, наприклад: сім'я□ — сім’я. Від цього змінюється значення слова. Треба вміти правильно наголошувати слова. 2 Первинне закріплення 1) Прочитайте слова парами. як змінилося значення слів залежно від місця наголосу? За □ мок — замойк, доройга — дорога □, на бейрезі — на бере □ зі, лайпки— л ■ іт і . До першої пари слів доберіть назви ознак. Запишіть за зразком. Зразок. Велика сім’я — дрібне сім’я. 2) Прочитайте, правильно наголошуючи слова. Замок закрила я на замок, Дощик пішов і замок змок. В замок не втраплю, заржавів замок, Бо він під дощиком замок. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань Завдання 1 Прочитати слова. Запам'ятати, як вони наголошуються. 1) Алфавійт і алфайвіт, кийлим, жаййворонок, дяйтел, ; і лі м н духмяйний, черговийй, помий лка і ісО®т 2) Дочка□, український, стари йй, новийй, одинайдцять, чотирнайд- цять, дроСйастойляр. — Списати спочатку слова, у яких наголошений перший склад, потім — другий, далі — третій. Підкреслити наголошені склади. Завдання 2 Записати у перший стовпчик трискладові слова з наголосом на другому складі, у другий стовпчик — двоскладові слова з наголосом на останньому складі. Ознака, предмет, шофер, читання, виразний, ведмідь. ОзнаПка чита □ ння вира□зний предмеПт шофеПр ведмідь Завдання 3 Подані речення і словосполучення записати одним словом. У записаних словах позначити наголоси. 1) Те, що сталося, трапилося. (Ви\падок) 2) Дівчина, яка дружить з ким-небудь. (пбдруга) 3) Шматки дерева для опалення. (дро\ва) 4) Смужка паперу, яка закладається в книгу. ( О-ер 5) рисочка між словами, (дефіс) 6) Водій автомашини. (Шофер) 7) чітко, розбірливо, зрозуміло читати. (Вирсізно) 8) Учень, який чергує. (Черговий) 9) розмова двох осіб, (діалдг) 10) Десять плюс чотири. (Чотирнадцять) Завдання 4 Списати слова. Позначити наголос. листопад, завдання, читання, черговий, виразно, жайворонок, олень, понеділок, портфель, чотирнадцять, шофер. Перевірити правильність виконання вправи за орфографічним словником. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що нового дізналися на уроці? — яка роль наголосу в слові? Наведіть приклади. — Прочитайте, правильно наголошуючи слова: читання, ознака, помилка, предмет, середа, виразний, алфавіт, шофер. | |
| |
Переглядів: 2031 | |
Різноманітність дитячих ігор. Значення гри у житті дитини |
Культурні рослини рідного краю |
Аплікація з паперу. Види аплікацій. Виготовлення аплікації |
Аплікація з кольорового паперу «святкова листівка» |
Ґрунт. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини |
Всього коментарів: 0 | |