Урок 79 Тема: Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуківМета: учити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків, впізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії Лл ел ал лю ли ля вл Ле Лю іл Леле иілIIIIIIка ля Плька пилип біля липи очима глипа. — Поділіть для переносу слова: лелека, лінійка, лялька. — Доберіть до слова глипа близьке за значенням. — Скільки разів буква и зустрічається у скоромовці? 2 Словникова робота — Вставте букви, запишіть словникові слова. д кт нтз вд ннв вт р кч т нн — які букви вставили? — які звуки вони позначають? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми повторимо те, що ви знаєте про голосні звуки, будемо впізнавати голосні звуки. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя Робота за таблицею З В У К иБ У К В и вимовляємо і чуємо бачимо, читаємо, пишемо ГОлОСНІ ПриГОлОСНІ Учу я звуки голосні — чому так весело мені? Бо вчу я звуки голосні. Їх рівно шість. я всі назву: А, І та е, О, и та У. і. січовик — Вимовте голосні звуки. — За допомогою чого утворюються голосні звуки? — як проходить повітря через ротову порожнину під час промовляння голосних звуків? — Голосні звуки — звуки, які утворюються тільки за допомогою голосу. При вимові голосних звуків повітря вільно виходить через ротову порожнину, не зустрічаючи перешкод. Голосних звуків у нашій мові 6. [ ] — скобочки-коробочки, у яких ховаються звуки. Голосні звуки: [а] [о] [у] [е] [и] [і]. 2 Первинне закріплення — Послухайте звуки. чи однаково вони вимовляються? Вимовте подані звуки. Під час вимови яких звуків повітря проходить вільно через ротову порожнину? як називаються ці звуки? [с], [а], [о], [к], [у], [м], [л], [и], [е], [р], [дз], [н], [в]. — Доберіть кілька слів з цими звуками. Що означають ці слова, на які питання відповідають? Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Вимовляй правильно! — Прочитайте скоромовки, правильно вимовляючи голосні звуки. • Наша Міла рук не мила, за сніданок вранці сіла. Загукали дітки хором: — З милом рук не мити — сором! — Та не бійся, мила Міло, тільки руки вимий з милом. • Заіскрились в лузі роси. Заспівали в росах коси, і синочкові не спиться, коли в тата косовиця. Л. Куліш-Зіньків 2 Робота в парах — Випишіть зі скоромовок по п’ять слів у два стовпчика: у перший — двоскладові слова, а в другий — трискладові. Зробіть висновок, доповнивши речення. У слові стільки складів,.... 3 Робота над віршем — Прочитайте вірш уголос. Один осел в гніздо осине оберемок сіна кинув. От оказія була — оси жалили осла! — який звук найчастіше зустрічався? — який він — голосний чи приголосний? — якою буквою він позначається? — Випишіть з вірша 3 слова, у яких є буква о. Підкресліть у цих словах букви, що позначають голосні звуки. 4 Гра «Добери слова» — До кожного з поданих слів доберіть такі, що відрізняються лише голосним звуком. Зразок. Слава — слива. Булка — ... (білка)нірка — ...(нирка) дим — ... (дім)лис —... (ліс) крук — ... (крик)лУк —... (лак) бак — ... (бік)лад —... (лід) сила — ... (сіла)мир■■■(муР) — Запишіть слова, підкресліть букви, якими вони різняться. До слова дим доберіть спільнокореневі слова — назву ознаки та назву дії. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Продовжте речення: • Звуки ми... (вимовляємо, чуємо). • Букви ми... (бачимо, читаємо, пишемо). — Скільки букв в українській абетці? (33) — як розподіляються всі звуки української абетки? (на голосні і приголосні) — Скільки голосних звуків в українській мові? (6) — як визначити кількість складів у слові? | |
| |
Переглядів: 2437 | |
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі... |
Як людина пізнає світ. Органами чуття (язик, шкіра) |
Збагачення палітри колірних відтінків. Малюнок на тему «Чарівник Смарагдового... |
На уроці образотворчого мистецтва. Побудова і записування речень, що передают... |
Дослідницький практикум. З чого це виготовлено? |
Всього коментарів: 0 | |