💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру

Урок 72

 Тема: Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру

Мета: закріплювати знання української абетки; учити учнів розташовувати 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів; виховувати інтерес до читання.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

 Встали, дітки, всі рівненько,

 Посміхнулися гарненько,

 Настрій на урок взяли Й працювати почали.

II. Актуалізація опорних знань

 1 Хвилинка каліграфії.

Жж же жо жу же аж Жо жлі жл жч Жа □ йворонок с»т /сшураее Оьвуж Жайворонок в житі полюбляє жити.

— Назвіть послідовно звуки, а потім — букви у слові жайворонок.

— Поставте питання до слів у реченні.

— Що означають ці слова?

— яке слово не відповідає на питання?

— як воно називається?

 2 Зоровий диктант

Почала рум’яніти калина.

За лісом виднілося село.

Туман оповив всю долину.

Осінь видалась дощовою.

За селом розкинувся ліс.

3 Вправи на повторення Гра «Утвори слова»

Учитель називає слова. Учні повинні скласти з них слово таким чином: взяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д.

Виграє той, хто першим складе слово і правильно прочитає його.

Зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка);

мало, дим, сир (мир);

пара, перо, він, мама, канал (пенал);

заєць, лис, ломи, собака (зима);

звір, лось, шишка, лини, корито (зошит);

рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска);

лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон).

— Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак.

— чи можете ви прочитати ці слова в алфавітному порядку?

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Пояснення вчителя

— Для чого потрібний алфавіт? (Відповіді учнів.)

— Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, у класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань).

— як ви вважаєте, чи зручно це? чому? (Відповіді учнів.)

— як записати слова в алфавітному порядку?

 2 Первинне закріплення

— Запишіть слова в алфавітному порядку. пенал, лимон, бабуся, азбука, ведмідь, диван.

Спочатку завдання виконується усно.

— До кожного із записаних слів поставте запитання: хто? чи що?

— Складіть речення з одним із записаних слів. Запишіть його. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань

1 Робота в групах

— Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені в алфавітному порядку.

1-ша група

Петров, Іванов, Долженко, ляшенко, Савченко.

— За яким номером записане ваше прізвище в класному журналі? Складіть про це речення.

2-га група

Нестайко, Шевченко, Українка, Франко, Глібов.

— які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень.

3-тя група

Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова.

— На якій вулиці ви живете? Складіть про це речення.

 2 Гра «Салат»

— Щоб приготувати смачний салат, вибери рядок, у якому слова розташовані в алфавітному порядку.

а) Кріп, помідор, морква, огірок, цибуля;

б) кріп, цибуля помідор, морква, огірок;

в) кріп, морква, огірок, помідор, цибуля;

г) кріп, огірок, помідор, морква, цибуля.

VI. Підсумок  уроку. Рефлексія

— як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують в алфавітному порядку?

— чи знаєте ви, де ще використовується абетка?

— чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2243 | Рейтинг: 0.0/0
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ...
Для чого ми вивчаємо природознавство
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ...
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]