Урок 72 Тема: Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеруМета: закріплювати знання української абетки; учити учнів розташовувати 5-6 слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру; розвивати мовлення учнів; виховувати інтерес до читання. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Актуалізація опорних знань 1 Хвилинка каліграфії. Жж же жо жу же аж Жо жлі жл жч Жа □ йворонок с»т /сшураее Оьвуж Жайворонок в житі полюбляє жити. — Назвіть послідовно звуки, а потім — букви у слові жайворонок. — Поставте питання до слів у реченні. — Що означають ці слова? — яке слово не відповідає на питання? — як воно називається? 2 Зоровий диктант Почала рум’яніти калина. За лісом виднілося село. Туман оповив всю долину. Осінь видалась дощовою. За селом розкинувся ліс. 3 Вправи на повторення Гра «Утвори слова» Учитель називає слова. Учні повинні скласти з них слово таким чином: взяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого — другий, з третього — третій і т. д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно прочитає його. Зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка); мало, дим, сир (мир); пара, перо, він, мама, канал (пенал); заєць, лис, ломи, собака (зима); звір, лось, шишка, лини, корито (зошит); рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка (редиска); лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон). — Запишіть слова. Усно доберіть до них назви ознак. — чи можете ви прочитати ці слова в алфавітному порядку? III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання української абетки, вчитися розташовувати слова за абеткою. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Для чого потрібний алфавіт? (Відповіді учнів.) — Користуватися алфавітом необхідно при складанні будь-яких списків (наприклад, у класному журналі — прізвища учнів), при розставлянні книг у бібліотеці (за прізвищем автора книги, а у разі його відсутності — за першою буквою назви), при зберіганні формулярів, абонементів у бібліотеці, при складанні картотек і каталогів (переліків видань). — як ви вважаєте, чи зручно це? чому? (Відповіді учнів.) — як записати слова в алфавітному порядку? 2 Первинне закріплення — Запишіть слова в алфавітному порядку. пенал, лимон, бабуся, азбука, ведмідь, диван. Спочатку завдання виконується усно. — До кожного із записаних слів поставте запитання: хто? чи що? — Складіть речення з одним із записаних слів. Запишіть його. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Робота в групах — Допоможіть учителеві заповнити класний журнал, бібліотекареві — розставити картки з прізвищами письменників, а листоноші — рознести листи по вулицях. Усі списки мають бути складені в алфавітному порядку. 1-ша група Петров, Іванов, Долженко, ляшенко, Савченко. — За яким номером записане ваше прізвище в класному журналі? Складіть про це речення. 2-га група Нестайко, Шевченко, Українка, Франко, Глібов. — які твори цих письменників ви прочитали? Про що з них дізналися? Складіть про це кілька речень. 3-тя група Сумська, Пушкінська, Київська, Одеська, Абрикосова. — На якій вулиці ви живете? Складіть про це речення. 2 Гра «Салат» — Щоб приготувати смачний салат, вибери рядок, у якому слова розташовані в алфавітному порядку. а) Кріп, помідор, морква, огірок, цибуля; б) кріп, цибуля помідор, морква, огірок; в) кріп, морква, огірок, помідор, цибуля; г) кріп, огірок, помідор, морква, цибуля. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — як ви вважаєте, чому книжки в бібліотеці розташовують в алфавітному порядку? — чи знаєте ви, де ще використовується абетка? — чи допомагало вам знання абетки у виконанні завдань? | |
| |
Переглядів: 2243 | |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Право дитини на здоров'я. Як звертатися за порадою та по допомогу у разі ... |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Всього коментарів: 0 | |