Урок 70 Тема: Українська абетка (алфавіт). Назви літер за абеткоюМета: закріплювати знання учнів про українську абетку, назви літер за абеткою; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати навички звуко-буквеного аналізу слів, спостережливість; виховувати інтерес до навчання. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати. II. Актуалізація опорних знань Хвилинка каліграфії Єє Єр Єв ає нє іє иє єж в ’є єм її С7р>(г'оге Ипі> ні еро □ па Є в мене найкраща у світі матуся. — Назвіть послідовно звуки у словах заєць, єнот. — чим позначаються звуки мовлення на письмі? — чому слова Євген і Європа написані з великої букви? — чим відрізняються букви від звуків? — чого в українській мові більше — букв чи звуків? — Відгадайте загадку. Зробіть звукову модель слова-відгадки. • Коли хочеш ти читати, То мене повинен знати! А коли мене не знаєш, То нічого не вгадаєш. (Алфавіт) — які ви знаєте близькі за значенням слова до слова алфавіт? (Азбука, абетка) — Що означають ці слова? (сталий порядок розташування всіх літер певної мови. ) III. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з українською абеткою. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Пояснення вчителя — Слово алфавіт походить від назв перших двох букв грецького алфавіту — альфа і бета, або віта. Слово азбука утворилося від складання староросійських назв букв аз і буки, якими починався алфавіт, а слово абетка — від сучасних назв цих букв (а і бе). — Придумайте речення, використовуючи одну з назв алфавіту. Учні записують одне з речень у зошит. Наприклад: Ми вивчаємо алфавіт. — Що висловлено у цьому реченні? (повідомлення) — яке це речення? (розповідне) — Прочитайте українську абетку або розкажіть її напам’ять. Фізкультхвилинка V. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Гра-змагання між рядами «Хто більше?» Залежно від підготовки учнів класу учитель обирає один із варіантів проведення гри. 1 варіант Учитель пропонує дітям пригадати: а) якнайбільше слів — назв різних меблів, які починаються звуком [с]; б) якнайбільше слів, що позначають назви одягу, на початку яких стоїть звук [п]; в) якнайбільше слів—назв овочів, на початку яких стоїть звук [к]. За кожне слово діти отримують фішки. Перемагає ряд, який раніше набере п’ять фішок. 2 варіант Учитель пропонує дітям розглянути малюнки на набірному полотні та відібрати лише ті, назви яких починаються з певного звука: а) серед овочів — з [к]; б) серед меблів — з [с]; в) серед одягу — з [п]. — Запишіть назви овочів. — Придумайте з одним зі слів речення. Заслуховують відповіді чотирьох—п’яти учнів, краще речення записується. 2 Гра «Відгадай слово» 1) Учитель пропонує дітям запам’ятати перший звук, наприклад, у слові кріт, другий — у слові міст, третій звук — у слові торт. Учитель запитує: «яке слово утворилося?» Відповідь: кіт. 2) розгляньте «плутанки слів». Запишіть правильно. Назвіть послідовно звуки і букви в утворених словах. Хто? НОГМ — ..., УлГОБ — ..., КВПАУ — ... . Що? АМК — ..., ОрГА — ..., рОКУЦ — ... . 3 Гра «За абеткою» На дошці — таблиця з українською абеткою. Кожна цифра відповідає порядковому місцю букви в абетці: а — 1, б — 2, в — 3 і т. д. Наприклад, слово абрикос цифрами пишеться: 1, 2, 20, 10, 14, 18, 21. Матеріал для гри: 29, 15, 19, 16, 1 (школа); 10, 19, 29, 11, 23 (зошит); 15, 18, 11, 9, 15, 1 (книжка); 24, 28, 7, 18, 31 (учень). — Зробіть звуко-буквений аналіз одного з утворених слів. 4 Гра «Утвори нове слово» — Використовуючи букви слова космонавт, утворіть нові слова. Космонавт (сон, мак, сом, коса, кома, так, сова, мова, носок, сам, танк, вона, станок, там, танок). Перемагає той, хто назве більше слів. — До кожного із записаних слів поставте запитання: хто? чи що?. 5 Тестування — Знайко цікавиться, у якому зі слів кількість букв і звуків однакова. а) Джміль; б) лось; в) заєць; г) їжак. VI. Підсумок уроку. Рефлексія — Що допоможе нам правильно назвати всі букви нашої мови? — Закінчіть вислів: • Певний порядок розташування всіх букв мови називається... | |
| |
Переглядів: 3958 | |
Лічба в межах 20. Таблиці додавання й віднімання чисел 2 і 3 в межах 10. Поня... |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Правила поведінки у громадських місцях |
«Мій рідний край, моя земля велика-превелика...». Встановлення меж речень. Ро... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 16 |
Всього коментарів: 0 | |