💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Виявлення серед прикметників слів, подібних чи протилежних за зна- ченням. Перевірна робота. Аудіювання

Урок 48

 Тема: Виявлення серед прикметників слів, подібних чи протилежних за зна- ченням. Перевірна робота. Аудіювання

 Мета: вчити учнів уживати прикметники у мовленні, добирати до слів — назв пред- метів слова — назви ознак; формувати вміння добирати близькі і протилежні за значенням слова; перевірити вміння учнів сприймати текст на слух та давати відповіді на поставлені запитання (аудіювання); виховувати культуру мовлення.

Хід Уроку

 I. Організаційний момент

Ось і знову дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

II. Каліграфічна хвилинка

— Відгадайте загадку.

 • Що за пташка в небі в’ється,

Заливається, сміється?

Цілий день дзвенять пісні,

Жаль, що тільки навесні.

Так назви ж бо без відмовок,

Що ця пташка... (жайворонок).

— Запишіть каліграфічно.

Жа йв нок вор жайворонок В небі жайворонок в ’ється.

III. Мотивація навчальної діяльності

— Прочитайте прислів’я.

на чорній землі білий хліб родить.

— Назвіть слова, протилежні за значенням.

— На сьогоднішньому уроці ми будемо добирати слова — назви ознак, близькі і протилежні за значенням. А ще проведемо аудію-вання. Тож до роботи!

IV. Формування знань, умінь та навичок

 1 Фронтальна робота

— Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням.

чиста вода ... — (прозора вода); прудка білочка . — (метка білочка); сонячний день . — (ясний день); безстрашний льотчик ... — (хоробрий льотчик); холодна зима ... — (люта зима); ясне небо ... — (безхмарне небо).

 2 Робота в парах

— Прочитайте текст. Спишіть його, замінивши слова — назви ознак іншими, протилежними за значенням.

Над дорогою стоїть старий низенький будинок. Вікна в ньому маленькі, темні. Біля будинку старий сад.

 3 Гра «Вгадай, хто це? що це?»

Великий, просторий, світлий, чистий — ...

Дерев’яний, червоний, тонкий, м’який — ...

Теплий, тихий, весняний, погожий — .

Високий, могутній, гіллястий, широкий — ...

Велика, довгаста, жовта, солодка — ...

Кругле, солодке, червонобоке, смачне — .

слова для довідки: диня, клас, день, дуб, олівець, яблуко.

 V. Аудіювання

Учитель читає текст. Учні дають відповіді на запитання.

яК СлОН УряТУВАВ ХАЗяЇНА ВІД ТиГрА індійська народна казка

В Індії багато ручних слонів. Один індієць пішов зі своїм слоном у ліс по дрова.

ліс був глухий і дикий. Слон протоптував господареві дорогу і валив дерева, а господар навантажував їх на слона.

раптом слон перестав слухатися господаря, почав оглядатися, трясти вухами, а потім підняв хобот і заревів.

Господар глянув навкруги, але нічого не помітив. Він розсердився на слона й ударив його по вухах гілкою. А слон загнув хобот гачком, щоб підняти господаря на спину. Господар подумав, що йому буде зручніше правити слоном, коли він сяде на нього. Він сів на слона і став бити його гілкою по вухах, а слон тупцював на місці й вертів хоботом. Потім завмер і насторожився. раптом із-за кущів вискочив здоровенний тигр, потрапив лапами на дрова, і дрова посипалися. Тигр хотів плигнути другий раз, та слон уже обернувся, схопив хоботом тигра поперек живота, здавив, наче товстим канатом. Тигр роззявив пащу і дригав лапами. А слон під- няв його вгору, потім ударив об землю і почав топтати ногами. І слон розчавив тигра.

Коли господар отямився від страху, то сказав:

— який я дурень, що бив слона. А він мені врятував життя.

Господар дістав з торбини хліб, що приготував для себе, і увесь віддав слону.

Тестування

 1. Куди пішов господар зі слоном?

а) На полювання;

б) у ліс по дрова.

 2. Що вони там робили?

а) Господар спилював дерева і навантажував їх на слона;

б) слон протоптував дорогу й валив дерева, а господар навантажував їх на слона.

 3. Хто напав на слона і господаря?

а) лев;

б) тигр.

 4.як слон урятував хазяїна?

а) Убив хижака;

б) налякав і прогнав хижака геть.

VI. Підсумок  уроку

— Що вивчали на сьогоднішньому уроці?

— Що найбільше запам’яталося?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2630 | Рейтинг: 0.0/0
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?
Аплікація з паперу «курчатко»
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми
Культурні рослини рідного краю
Доброта - це частина нас
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]