Урок 48 Тема: Виявлення серед прикметників слів, подібних чи протилежних за зна- ченням. Перевірна робота. АудіюванняМета: вчити учнів уживати прикметники у мовленні, добирати до слів — назв пред- метів слова — назви ознак; формувати вміння добирати близькі і протилежні за значенням слова; перевірити вміння учнів сприймати текст на слух та давати відповіді на поставлені запитання (аудіювання); виховувати культуру мовлення. Хід Уроку I. Організаційний момент Ось і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей скликає, Щоб успішно нового навчить. II. Каліграфічна хвилинка — Відгадайте загадку. • Що за пташка в небі в’ється, Заливається, сміється? Цілий день дзвенять пісні, Жаль, що тільки навесні. Так назви ж бо без відмовок, Що ця пташка... (жайворонок). — Запишіть каліграфічно. Жа йв нок вор жайворонок В небі жайворонок в ’ється. III. Мотивація навчальної діяльності — Прочитайте прислів’я. на чорній землі білий хліб родить. — Назвіть слова, протилежні за значенням. — На сьогоднішньому уроці ми будемо добирати слова — назви ознак, близькі і протилежні за значенням. А ще проведемо аудію-вання. Тож до роботи! IV. Формування знань, умінь та навичок 1 Фронтальна робота — Слова — назви ознак у поданих словосполученнях замініть словами, близькими за значенням. чиста вода ... — (прозора вода); прудка білочка . — (метка білочка); сонячний день . — (ясний день); безстрашний льотчик ... — (хоробрий льотчик); холодна зима ... — (люта зима); ясне небо ... — (безхмарне небо). 2 Робота в парах — Прочитайте текст. Спишіть його, замінивши слова — назви ознак іншими, протилежними за значенням. Над дорогою стоїть старий низенький будинок. Вікна в ньому маленькі, темні. Біля будинку старий сад. 3 Гра «Вгадай, хто це? що це?» Великий, просторий, світлий, чистий — ... Дерев’яний, червоний, тонкий, м’який — ... Теплий, тихий, весняний, погожий — . Високий, могутній, гіллястий, широкий — ... Велика, довгаста, жовта, солодка — ... Кругле, солодке, червонобоке, смачне — . слова для довідки: диня, клас, день, дуб, олівець, яблуко. V. Аудіювання Учитель читає текст. Учні дають відповіді на запитання. яК СлОН УряТУВАВ ХАЗяЇНА ВІД ТиГрА індійська народна казка В Індії багато ручних слонів. Один індієць пішов зі своїм слоном у ліс по дрова. ліс був глухий і дикий. Слон протоптував господареві дорогу і валив дерева, а господар навантажував їх на слона. раптом слон перестав слухатися господаря, почав оглядатися, трясти вухами, а потім підняв хобот і заревів. Господар глянув навкруги, але нічого не помітив. Він розсердився на слона й ударив його по вухах гілкою. А слон загнув хобот гачком, щоб підняти господаря на спину. Господар подумав, що йому буде зручніше правити слоном, коли він сяде на нього. Він сів на слона і став бити його гілкою по вухах, а слон тупцював на місці й вертів хоботом. Потім завмер і насторожився. раптом із-за кущів вискочив здоровенний тигр, потрапив лапами на дрова, і дрова посипалися. Тигр хотів плигнути другий раз, та слон уже обернувся, схопив хоботом тигра поперек живота, здавив, наче товстим канатом. Тигр роззявив пащу і дригав лапами. А слон під- няв його вгору, потім ударив об землю і почав топтати ногами. І слон розчавив тигра. Коли господар отямився від страху, то сказав: — який я дурень, що бив слона. А він мені врятував життя. Господар дістав з торбини хліб, що приготував для себе, і увесь віддав слону. Тестування 1. Куди пішов господар зі слоном? а) На полювання; б) у ліс по дрова. 2. Що вони там робили? а) Господар спилював дерева і навантажував їх на слона; б) слон протоптував дорогу й валив дерева, а господар навантажував їх на слона. 3. Хто напав на слона і господаря? а) лев; б) тигр. 4.як слон урятував хазяїна? а) Убив хижака; б) налякав і прогнав хижака геть. VI. Підсумок уроку — Що вивчали на сьогоднішньому уроці? — Що найбільше запам’яталося? | |
| |
Переглядів: 2630 | |
Дослідницький практикум. Як живуть мурахи? |
Аплікація з паперу «курчатко» |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Культурні рослини рідного краю |
Доброта - це частина нас |
Всього коментарів: 0 | |