Урок 30 Тема: Добирання слів для доповнення речення. Складання речень зазначеного змісту. Навчальне аудіюванняМета: навчати учнів сприймати на слух незнайомий текст; закріплювати вміння допов- нювати речення одним-двома словами за змістом; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Дзвоник всім нам дав наказ: — До роботи, другий клас! II. Навчальне аудіювання БУрУля Висить на даху буруля, холодна та сумна. — чому ти сумуєш? — питає її сніг. — як же мені не сумувати? День довшає, прокидається раніше сонце, тепліше стає... А сонце й справді як зійде, зразу за роботу: землю гріє, від зимового сну будить. — розтавай, — каже бурулі. — Нехай весна швидше настає. А буруля сердиться: — Котись, котись за обрій, щоб нічний морозець швидше вдарив! Ну, сонце нічого на те. Тільки ласкаво всміхається. Під його промінцями сніги сходять, ручаї дзюрчать, пташки пісень співають. У полі озимина з-під снігу визирає. Всі сонцю раді. Тільки буруля жде не діждеться, поки споночіє. Що вона розтане за день, то протягом ночі й відросте. Вже й лани зорано, й рілля духмяно парує, а буруля висить — хоч би що. Тут уже сонце занепокоїлось. Та промінцями її, промінцями! Застрибали по бурулі сонячні зайчики, засяяли мерехтливі вогники. Засвітилася вона яскравим світлом, обернулася на легку хмаринку та й злетіла в небо. Тут уже справжня весна прийшла. В. Коваленко Тестування 1. Що висіло на даху? а) Буруля; б) повітряний змій. 2. чому буруля сумувала? а)Тому що боялася розтанути; б) боялася, що мороз її заморозить. 3. На що обернулася буруля із приходом весни? а)На легку хмаринку; б) на сонячного зайчика. 4. Куди злетіла буруля? а)На високу гору; б) у небо. III. Актуалізація опорних знань Завдання 1 Зі слів складіть прислів’я. Знайдіть слова з протилежним значенням. Поясніть їхній зміст. людина, праця, годує, а, лінь, марнує. малої, З, хмари, дощ, великий, буває. Завдання 2 Змініть виділені слова так, щоб похмура картина стала веселою. Важкі чорні хмари пливли по небу. Сердитий вітер гойдав віти дерев. Жовте листя сумно тріпотіло від вітру. Настала холодна дощова осінь. Гра «"Зайве” слово» Юнак, хлопець, дідусь, молодець. Будинок, човен, хата, дім. Книга, підручник, аркуш, посібник. IV.Каліграфічна хвилинка Зз Зз Зз Зи За Зе Зр Зл зв зи за аз зя Зимонька завила, зразу загула, Закружила. захазяйнувала, Завітрила, засніжила, замела, Землю заметілями заткала. — Про що йдеться у вірші? — Назвіть дії, які виконала зима. як називаються такі слова? — Поділіть слово зимонька на склади для переносу. V. Повідомлення теми й мети уроку Робота за таблицею на дошці VI. Узагальнення й Систематизація знань 1Колективна робота — Запишіть текст, заповнюючи пропуски потрібними за змістом словами. Зима засипала все _________. Птахам , мало корму. Діти _________крилатих_____. (Холодно, снігом, підгодовують, друзів) 2 Складання казки за малюнками і словами (усно). Робота з дидактичним матеріалом якось (малюнок діда) у (малюнок лісу) загубив (малюнок рукавички). Знайшла її (малюнок мишки), зраділа: «розплету (малюнок рукавички) й вив’яжу для (малюнок мишенят) теплі (малюнок шкарпеток).Почула це (малюнок жабки) і попросила: «А моїм (малюнок жабенят) вив’яжи (малюнок шарфа)!» Прибіг (малюнок зайчика): «Дуже (малюнок вух зайченят) мерзнуть у моїх (малюнок зайченят) — вив’яжи їм (малюнок шапки)!». Аж тут (малюнок лисички): «А моїм (малюнок лисенят) на (малюнок рукавичок) вистачить?». Та ось прийшов (малюнок ведмедя) і за- брав (малюнок рукавички) собі. Тільки навіщо вона йому? Мабуть, на (малюнок носа ведмедя) начепить. — яку казку про рукавичку ви знаєте? 3 Фізкультхвилинка 4 Самостійна робота. Словесне малювання. Опис берези Прийшла до берізки осінь. Т оркнуласьлагідним . Заплела у коси_____________. Тонке, довге гілля заспівало , пісню. Сонечко , а берізка . Здається, ніби з журбоюобнялась. слова для довідки: щедра, білявки, промінням, золоті стрічки, дзвінку, ніжну, сумує, радість. 5 Перевірка робіт учнів Слухання робіт учнів. Під час обговорення письмової роботи однокласника учні використовують словосполучення: • На мою думку, опис берези складений... • Текст записаний правильно, тому що... • Ти справжній молодець, адже... VII. Підсумок уроку. Рефлексія Гра «Так — ні» • Слова мають музичне значення. • Слово — важлива одиниця мови. • Слова, які мають спільне значення, можна поділити за математичними групами. • Вовк, білка, лисиця, заєць — це звірі. • Свійські тварини — це корова, кінь, коза, ворона. • Слова, які називають одне й те саме слово по-різному, — це синоніми. • Слова, протилежні за значенням — це антоніми. — Оцініть свою роботу на уроці смайликом. | |
| |
Переглядів: 3944 | |
Сторінками улюблених книг. Урок позакласного читання |
Істинні та хибні висловлення |
Конструювання зі смужок паперу. Конструювання виробів зі смужок паперу |
Де ти живеш. Що дає місто — селу, село — місту |
Аплікація з вирізаних форм за допомогою шаблону. Копіювання зображень за допо... |
Всього коментарів: 0 | |