Урок 27 Тема: Тематичні групи слів. Складання рядів слів за певною змістовою ознакою (видовою або родовою)Мета: ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2-3 словами; удосконалювати навички калігра- фічного письма; виховувати уважність. Хід Уроку I. Організаційний момент Учитель Добрий день, другий клас! Дуже рада бачить вас! Учні На урок прийшли ми знову І навчатися готові! II. Актуалізація опорних знань 1 Гра «Ланцюжок» — Назвіть слово. Поставте до нього питання. Хліб, печиво, цукор, дівчинка, булка, теля, вікно, жук, комар, дерево, зима, білка, вода. — Що називають ці слова? (предмети) 2 Гра «Добери ознаку» — До поданих слів доберіть назви ознак. Запишіть їх. Зразок. яблуко — кругле, стигле, соковите, зимове. Огірок — ... , ... , ... . Виноград — ... , ... , ... . Цибуля — ..., ..., ... . 3 Гра «Злови слово» — Послухайте загадку. Про кого вона? • Прийшла вона із довгим віником На бесіду із нашим півником, Схопила півня на обід Та й замела мітлою слід. (Лисиця) — які дії виконала лисиця? (прийшла, схопила, замела) — Що робите ви, коли збираєтесь уранці до школи? (діти називають тільки дії.) III. Мотивація навчальної діяльності Слухання вірша Буква до букви — І виникло слово. Слово до слова — Звучить рідна мова. і. січовик — як ви розумієте зміст цього вірша? — Слово — важлива одиниця української мови. За допомогою слів ми спілкуємося, передаємо думки. Слова називають предмети, ознаки, дії. Кожне слово має своє лексичне значення. — Хто такий лікар? (Це людина, яка лікує людей.) — Що таке літак? (Це машина, яка літає в небі.) — є слова, які мають спільне значення. IV. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми розглянемо такі слова і дізнаємося, які тематичні групи вони утворюють. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Коментоване письмо — Продовжте за зразком. Зразок. Пальто, шапка, плаття — це одяг. Ведмідь, лисиця, заєць — це. Стіл, шафа, диван — це... Г лечик, склянка, каструля — це. Висновок. Ми утворили тематичні групи, у яких слова мають спільне значення. 2 Гра «Вилучи "зайве” слово» Зима, літо, осінь, ніч, весна. Грає, вишиває, гра, танцює. Водяний, водій, водна. — яке слово «зайве»? чому? 3 Групування слів за видовою або родовою ознакою — В українській мові багато слів. Усі вони належать до різних тематичних груп. є короткі тематичні групи. — Запишіть назви предметів у дві групи. Пори року: ... Дні тижня: ... Зима, понеділок, середа, весна, вівторок, четвер, літо, п’ятниця, субота, неділя. — є тематичні групи, які весь час поповнюються новими словами. — Доповніть кожну групу 2—3 словами (усно). Машини: трактор, ... Професії: вчитель, ... — З двома словами на вибір складіть речення і запишіть його. 4 Фізкультхвилинка VI.Осмислення й Узагальнення отриманих знань 1 Тренувальна вправа — Прочитайте текст. Випишіть виділені слова. Назвіть їх одним словом. Перед хатою був великий квітник. У його центрі височіли горді мальви. Їх оточували барвисті айстри. Поряд усміхалися яскраві гвоздики. А біля їхніх ніг стелився синій барвінок. 2 Цікаво знати! — Ви знаєте, що є тематичні групи, у яких слова об’єднуються за кольором. — Назвіть предмети білого кольору. (Білий сніг, біла вата, біле молоко) — Назвіть «кольорові» моря нашої планети. (Чорне море, Біле море, Червоне море, Жовте море) 3 Самостійна робота 1 варіант2 варіант Вишня, малина, смородина — ...Футболіст, плавець, хокеїст — ... Птахи: ..., ...., ...Інструменти:., ..., ... VII. Підсумок уроку — Що ж таке тематичні групи слів? (Це слова, які мають спільне значення.) — як назвати одним словом: вересень, липень, січень, травень? — Оцініть свою роботу на уроці. • Зелена картка — працював активно, старанно, творчо, без помилок. • Жовта картка — працював і старався, іноді припускався незначних помилок. • червона картка — працював нижче своїх можливостей, був неуважний. | |
| |
Переглядів: 8506 | |
Ми вивчаємо клавіатуру |
Повітря та його властивості. Демонстрація властивостей повітря |
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ... |
Істинні та хибні висловлення |
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Практична робота «Місто... |
Всього коментарів: 0 | |