Урок 24 Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Побудова і записування речень, що передають зміст малюнкаМета: учити учнів складати і записувати два-три пов'язаних між собою речень за змістом ілюстрації; розвивати мовлення учнів; збагачувати їх лексичний словник; роз- вивати спостережливість; виховувати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати. II. Актуалізація чуттєвого досвіду учнів Слухання вірша Я. Щоголіва про осінь ОСІНь Висне небо синє, Синє, та не те: Світить, та не гріє Сонце золоте. Оголилось поле Од серпа й коси, Ніде приліпитись Крапельці роси. Темная діброва Стихла і мовчить; листя пожовтіле З дерева летить. — Про яку пору року йдеться у вірші? — як ви здогадалися? III. Визначення теми і задач уроку — Настала осінь. А з нею й зміни в житті тварин. А як же тварини готуються до зими? Про це ви розкажете за малюнками. Сьогодні ми будемо вчитися складати і записувати за малюнками речення, пов’язані між собою за змістом. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота над загадками — Щоб дізнатися, про яких саме тварин ми складатимемо речення, відгадайте загадки. • Хвіст трубою, спритні ніжки — Плиг із гілки на сучок. Носить все вона горішки В золотий свій сундучок. (Білка) • Влітку носить сіру шубу, Взимку — білого кожуха. Має з тріщиною губу, Косі очі й довгі вуха. (Заєць) • Г остроносий і малий, Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. Вночі Йде шукать собі харчі, Весь з тоненьких голочок. як він зветься?... (Їжачок). 2 Складання речень за малюнками «Як звірі готуються до зими» — розгляньте малюнки на дошці. яка це пора року? — Кого ви бачите на малюнку? — Що робить їжак, білка, кріт, мишка, ведмідь тощо? Фізкультхвилинка V. Застосування отриманих знань 1 Робота в групах — Складіть два—три речення, пов’язані за змістом. — Придумайте назву до своєї розповіді. Групам, у яких виникають труднощі під час складання речень, учитель може запропонувати картки з опорними словами. Картки з опорними словами опорні слова як до зими Польова, мишка, зерно, збирає, колоски, готується мишка?стягає, нірка, глибока, збирає, теплий, пух, стелить, перина, м’яка опорні слова як до зими У, зайчик, нема, нірка, дупло, зимує, на готується зайчик? поверхні, літня, сіра, шубка, міняє, взимку, біла, шубка, серед, снігу, не помітять як до зими готується білка? опорні слова Господарочка, білочка, гніздо, всередині, м’яка, суха, підстилка, горіхи, жолуді, в, комірка, сушить, гриби, запаси, на, всю, зиму, вистачить 2 Зачитування та обговорення складених речень Учні пояснюють, що їм сподобалося в роботах однокласників, дають поради щодо їх доопрацювання й удосконалення. Зразок Настала осінь. У лісі достигли грушки та кислички. Їжак готує собі запаси на зиму. Він наколов яблучко і грушку і поспішає до своєї нірки. Їжачок готується до зими. 3 Запис речень у зошитах Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. 4 Робота в парах. Гра «Коректор» Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному. VI. Підсумок уроку Учитель читає вірш Г. Демченко «Білочка». БІлОчКА — Де ти, білочко, живеш? Що ти, білочко, гризеш? — У зеленому ліску, У дуплі, у сосняку я гризу горішки, І гриби, і шишки. — А в морози люті, злі Ти не мерзнеш у дуплі? — Мене добре зігріва Моя шубка хутрова, І тому зимові дні Мені зовсім не страшні. — Що спільного ви можете знайти у своїх реченнях і в цьому вірші? — розкажіть, що вам сьогодні на уроці було робити легко, а що викликало труднощі? як ви їх подолали? VII. Домашнє завдання — Складіть два—три речення за малюнком «як звірі готуються до зими». | |
| |
Переглядів: 2664 | |
Уроки чемності |
Тварини «живого куточка», хатні улюбленці |
Текстильні матеріали. Плетіння «косичка» |
Підсумковий урок за рік. Як ми навчилися берегти своє здоров'я (тестуванн... |
В. Артамонова «їжачок-реп'яшок» |
Всього коментарів: 0 | |