💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Об'єднання двох простих речень в одне складне — за зразком (без уживання термінів)

Урок 20

Тема: Об'єднання двох простих речень в одне складне — за зразком (без уживання термінів)

Мета: учити учнів об'єднувати два простих речення в одне складне за допомогою вчи- теля, використовувати безсполучникові зв'язки, а також сполучники а, і (практично), визначати головні слова в реченні; розвивати вміння сприймати на слух незнайомий текст; виховувати відповідальне ставлення до своїх обов'язків.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли Й працювати почали.

II. Навчальне аудіювання

 СМІТНиК

Зіна вчиться вже у другому класі. Мама хоче, щоб Зіна була в неї помічницею. Вона сказала:

— Зіно, щодня будеш хату підмітати. А сміття на смітник виносити.

Стала Зіна щодня хату підмітати. Але не захотілося їй виносити сміття, бо смітник далеко. Подивилася Зіна на смітник, огороджений низьким тином та й вирішила: можна ж сміття під шафу підмітати.

Підмете Зіна в хаті, а сміття — під шафу. Шафа біля її ліжка стоїть.

Прийшла раз Зіна зі школи, бачить, сидять тато і мама. Взяли мама з татом шафу, перенесли на друге місце. Там, де стояла шафа, лежить купа сміття.

Опустила голову Зіна, почервоніла.

Приніс батько з двору парканчик і ставить його коло сміття.

— Що ви робите, тату? — питає Зіна.

— Та смітник треба ж загородити. Тепер смітник буде у нас у хаті.

Ставить тато паркан і ліжко Зіни огороджує разом із смітником. Заплакала Зіна і просить:

— Ой, таточку, я винесу сміття! Не хочу, щоб у хаті був смітник...

Зіна взяла відро і винесла сміття аж за город на смітник; потім помила підлогу.

В. сухомлинський

Тестування

 1. У якому класі навчається Зіна?

а) У п’ятому;

б) у другому.

 2. Що запропонувала мати дівчинці?

а) Хату підмітати;

б) ходити у магазин.

 3. Куди виносила сміття Зіна?

а) На смітник;

б) змітала під шафу.

 4. як тато провчив доньку?

а) Не пустив до подруги;

б) обгородив Зінине ліжко і шафу.

III. Хвилинка каліграфії

Й й Й й Йй Йо ій йо ай йк

— Запишіть каліграфічно.

У нашій рідній мові чарівні є слова.

Слова ці всім відомі,

Бо сила в них жива.

— Про які слова йдеться у вірші?

— які слова ввічливості ви знаєте?

— яку роль вони відіграють у нашому мовленні?

— Слова рідній, чарівні поділіть для переносу.

IV. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «речення». Будемо вчитися визначати головні слова в реченні; об’єднувати кілька речень в одне.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Ознайомлення з головними словами в реченні

— Прочитайте речення.

Хлопці плавали у річці.

— Про кого в ньому говориться? (про хлопців)

— Підкресліть це слово однією рискою.

— Поставте до нього питання (Хто? Хлопці)

— Що говориться про хлопців? (плавали)

— Підкресліть це слово двома рисками.

— Поставте до нього питання. (Що робили? плавали)

— Ці слова є головними в реченні.

 2 Аналіз речення за аналогією

дерева стоять тихо.

— Про що говориться в реченні? (про дерева)

— Поставте до цього слова питання. (Що?)

— Що говориться про дерева? (стоять)

— Поставте до цього слова питання. (Що роблять?)

 3 Творче завдання

— Спишіть речення, розкриваючи дужки. Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.

Білочка виглядає з (дупло).

Дятел шукав комаху в (кора).

Мишка сховалась у (нірка).

 4 Фізкультхвилинка

 5 Утворення складних речень

— Прочитайте речення.

Тепле весняне сонечко пригріло.

Тепле весняне сонечко розтопило сніги.

— Об’єднайте ці два речення в одне.

— які слова повторюються в цьому реченні?

— Замість них ми можемо вжити короткі слова і, а.

— Прочитайте, що у нас вийшло.

Тепле весняне сонечко пригріло і розтопило сніги.

VI. Осмислення й Узагальнення отриманих знань

1 Колективна робота

— Об’єднайте два речення в одне, використовуючи короткі слова і, а.

Граки літали в небі. Граки дуже голосно кричали.

Батько читає. я готую уроки.

— Інколи два речення можна об’єднати в одне, не використовуючи короткі слова, а за допомогою коми.

Дме вітер. Іде дощ. (дме вітер, іде дощ.)

2 Гра «Зачаровані слова»

А п е л ь с и н

1 2 3 4 5 6 7 8

678 418 236 218 2385 4127 6187

— Назвіть односкладові, двоскладові слова.

— Назвіть слово, у якому букв більше, ніж звуків.

— З одним зі слів складіть речення і запишіть.

 3 Самостійна робота

— Замість пропусків доберіть з довідки головне слово так, щоб утворилося речення. Запишіть його.

 1 варіант 2 варіант

 __— приносить газети.__— навчає плавати.

 __— навчає дітей.__—грає в театрі.

 __— пече хліб.__— лікує хворих.

довідка: поштар, учитель, тренер, актор, пекар, лікар.

VII. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Що вчилися визначати на уроці?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2431 | Рейтинг: 0.0/0
Виконання шва «уперед голку». Оздоблення виробів ручним швом
Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток (закріплення). Задачі...
Розв’язання складеної задачі двома способами (ознайомлення). Периметр трикутн...
Сітка зошита, робочий рядок. Письмо горизонтальних прямих довгих та коротких ...
Зовнішній вигляд. Що таке зовнішній вигляд? З чого необхідно починати? Для чо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]