Урок 20 Тема: Об'єднання двох простих речень в одне складне — за зразком (без уживання термінів)Мета: учити учнів об'єднувати два простих речення в одне складне за допомогою вчи- теля, використовувати безсполучникові зв'язки, а також сполучники а, і (практично), визначати головні слова в реченні; розвивати вміння сприймати на слух незнайомий текст; виховувати відповідальне ставлення до своїх обов'язків. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Навчальне аудіювання СМІТНиК Зіна вчиться вже у другому класі. Мама хоче, щоб Зіна була в неї помічницею. Вона сказала: — Зіно, щодня будеш хату підмітати. А сміття на смітник виносити. Стала Зіна щодня хату підмітати. Але не захотілося їй виносити сміття, бо смітник далеко. Подивилася Зіна на смітник, огороджений низьким тином та й вирішила: можна ж сміття під шафу підмітати. Підмете Зіна в хаті, а сміття — під шафу. Шафа біля її ліжка стоїть. Прийшла раз Зіна зі школи, бачить, сидять тато і мама. Взяли мама з татом шафу, перенесли на друге місце. Там, де стояла шафа, лежить купа сміття. Опустила голову Зіна, почервоніла. Приніс батько з двору парканчик і ставить його коло сміття. — Що ви робите, тату? — питає Зіна. — Та смітник треба ж загородити. Тепер смітник буде у нас у хаті. Ставить тато паркан і ліжко Зіни огороджує разом із смітником. Заплакала Зіна і просить: — Ой, таточку, я винесу сміття! Не хочу, щоб у хаті був смітник... Зіна взяла відро і винесла сміття аж за город на смітник; потім помила підлогу. В. сухомлинський Тестування 1. У якому класі навчається Зіна? а) У п’ятому; б) у другому. 2. Що запропонувала мати дівчинці? а) Хату підмітати; б) ходити у магазин. 3. Куди виносила сміття Зіна? а) На смітник; б) змітала під шафу. 4. як тато провчив доньку? а) Не пустив до подруги; б) обгородив Зінине ліжко і шафу. III. Хвилинка каліграфії Й й Й й Йй Йо ій йо ай йк — Запишіть каліграфічно. У нашій рідній мові чарівні є слова. Слова ці всім відомі, Бо сила в них жива. — Про які слова йдеться у вірші? — які слова ввічливості ви знаєте? — яку роль вони відіграють у нашому мовленні? — Слова рідній, чарівні поділіть для переносу. IV. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «речення». Будемо вчитися визначати головні слова в реченні; об’єднувати кілька речень в одне. V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Ознайомлення з головними словами в реченні — Прочитайте речення. Хлопці плавали у річці. — Про кого в ньому говориться? (про хлопців) — Підкресліть це слово однією рискою. — Поставте до нього питання (Хто? Хлопці) — Що говориться про хлопців? (плавали) — Підкресліть це слово двома рисками. — Поставте до нього питання. (Що робили? плавали) — Ці слова є головними в реченні. 2 Аналіз речення за аналогією дерева стоять тихо. — Про що говориться в реченні? (про дерева) — Поставте до цього слова питання. (Що?) — Що говориться про дерева? (стоять) — Поставте до цього слова питання. (Що роблять?) 3 Творче завдання — Спишіть речення, розкриваючи дужки. Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання. Білочка виглядає з (дупло). Дятел шукав комаху в (кора). Мишка сховалась у (нірка). 4 Фізкультхвилинка 5 Утворення складних речень — Прочитайте речення. Тепле весняне сонечко пригріло. Тепле весняне сонечко розтопило сніги. — Об’єднайте ці два речення в одне. — які слова повторюються в цьому реченні? — Замість них ми можемо вжити короткі слова і, а. — Прочитайте, що у нас вийшло. Тепле весняне сонечко пригріло і розтопило сніги. VI. Осмислення й Узагальнення отриманих знань 1 Колективна робота — Об’єднайте два речення в одне, використовуючи короткі слова і, а. Граки літали в небі. Граки дуже голосно кричали. Батько читає. я готую уроки. — Інколи два речення можна об’єднати в одне, не використовуючи короткі слова, а за допомогою коми. Дме вітер. Іде дощ. (дме вітер, іде дощ.) 2 Гра «Зачаровані слова» А п е л ь с и н 1 2 3 4 5 6 7 8 678 418 236 218 2385 4127 6187 — Назвіть односкладові, двоскладові слова. — Назвіть слово, у якому букв більше, ніж звуків. — З одним зі слів складіть речення і запишіть. 3 Самостійна робота — Замість пропусків доберіть з довідки головне слово так, щоб утворилося речення. Запишіть його. 1 варіант 2 варіант __— приносить газети.__— навчає плавати. __— навчає дітей.__—грає в театрі. __— пече хліб.__— лікує хворих. довідка: поштар, учитель, тренер, актор, пекар, лікар. VII. Підсумок уроку — Що нового дізналися на уроці? — Що вчилися визначати на уроці? | |
| |
Переглядів: 2381 | |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя... |
Вирізування з паперу серветок, сніжинок |
З чого складається комп’ютер |
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло» |
Всього коментарів: 0 | |