💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Об'єднання двох простих речень в одне складне — за зразком (без уживання термінів)

Урок 20

Тема: Об'єднання двох простих речень в одне складне — за зразком (без уживання термінів)

Мета: учити учнів об'єднувати два простих речення в одне складне за допомогою вчи- теля, використовувати безсполучникові зв'язки, а також сполучники а, і (практично), визначати головні слова в реченні; розвивати вміння сприймати на слух незнайомий текст; виховувати відповідальне ставлення до своїх обов'язків.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Встали, дітки, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли Й працювати почали.

II. Навчальне аудіювання

 СМІТНиК

Зіна вчиться вже у другому класі. Мама хоче, щоб Зіна була в неї помічницею. Вона сказала:

— Зіно, щодня будеш хату підмітати. А сміття на смітник виносити.

Стала Зіна щодня хату підмітати. Але не захотілося їй виносити сміття, бо смітник далеко. Подивилася Зіна на смітник, огороджений низьким тином та й вирішила: можна ж сміття під шафу підмітати.

Підмете Зіна в хаті, а сміття — під шафу. Шафа біля її ліжка стоїть.

Прийшла раз Зіна зі школи, бачить, сидять тато і мама. Взяли мама з татом шафу, перенесли на друге місце. Там, де стояла шафа, лежить купа сміття.

Опустила голову Зіна, почервоніла.

Приніс батько з двору парканчик і ставить його коло сміття.

— Що ви робите, тату? — питає Зіна.

— Та смітник треба ж загородити. Тепер смітник буде у нас у хаті.

Ставить тато паркан і ліжко Зіни огороджує разом із смітником. Заплакала Зіна і просить:

— Ой, таточку, я винесу сміття! Не хочу, щоб у хаті був смітник...

Зіна взяла відро і винесла сміття аж за город на смітник; потім помила підлогу.

В. сухомлинський

Тестування

 1. У якому класі навчається Зіна?

а) У п’ятому;

б) у другому.

 2. Що запропонувала мати дівчинці?

а) Хату підмітати;

б) ходити у магазин.

 3. Куди виносила сміття Зіна?

а) На смітник;

б) змітала під шафу.

 4. як тато провчив доньку?

а) Не пустив до подруги;

б) обгородив Зінине ліжко і шафу.

III. Хвилинка каліграфії

Й й Й й Йй Йо ій йо ай йк

— Запишіть каліграфічно.

У нашій рідній мові чарівні є слова.

Слова ці всім відомі,

Бо сила в них жива.

— Про які слова йдеться у вірші?

— які слова ввічливості ви знаєте?

— яку роль вони відіграють у нашому мовленні?

— Слова рідній, чарівні поділіть для переносу.

IV. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «речення». Будемо вчитися визначати головні слова в реченні; об’єднувати кілька речень в одне.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Ознайомлення з головними словами в реченні

— Прочитайте речення.

Хлопці плавали у річці.

— Про кого в ньому говориться? (про хлопців)

— Підкресліть це слово однією рискою.

— Поставте до нього питання (Хто? Хлопці)

— Що говориться про хлопців? (плавали)

— Підкресліть це слово двома рисками.

— Поставте до нього питання. (Що робили? плавали)

— Ці слова є головними в реченні.

 2 Аналіз речення за аналогією

дерева стоять тихо.

— Про що говориться в реченні? (про дерева)

— Поставте до цього слова питання. (Що?)

— Що говориться про дерева? (стоять)

— Поставте до цього слова питання. (Що роблять?)

 3 Творче завдання

— Спишіть речення, розкриваючи дужки. Знайдіть головні слова. Усно поставте до них питання.

Білочка виглядає з (дупло).

Дятел шукав комаху в (кора).

Мишка сховалась у (нірка).

 4 Фізкультхвилинка

 5 Утворення складних речень

— Прочитайте речення.

Тепле весняне сонечко пригріло.

Тепле весняне сонечко розтопило сніги.

— Об’єднайте ці два речення в одне.

— які слова повторюються в цьому реченні?

— Замість них ми можемо вжити короткі слова і, а.

— Прочитайте, що у нас вийшло.

Тепле весняне сонечко пригріло і розтопило сніги.

VI. Осмислення й Узагальнення отриманих знань

1 Колективна робота

— Об’єднайте два речення в одне, використовуючи короткі слова і, а.

Граки літали в небі. Граки дуже голосно кричали.

Батько читає. я готую уроки.

— Інколи два речення можна об’єднати в одне, не використовуючи короткі слова, а за допомогою коми.

Дме вітер. Іде дощ. (дме вітер, іде дощ.)

2 Гра «Зачаровані слова»

А п е л ь с и н

1 2 3 4 5 6 7 8

678 418 236 218 2385 4127 6187

— Назвіть односкладові, двоскладові слова.

— Назвіть слово, у якому букв більше, ніж звуків.

— З одним зі слів складіть речення і запишіть.

 3 Самостійна робота

— Замість пропусків доберіть з довідки головне слово так, щоб утворилося речення. Запишіть його.

 1 варіант 2 варіант

 __— приносить газети.__— навчає плавати.

 __— навчає дітей.__—грає в театрі.

 __— пече хліб.__— лікує хворих.

довідка: поштар, учитель, тренер, актор, пекар, лікар.

VII. Підсумок уроку

— Що нового дізналися на уроці?

— Що вчилися визначати на уроці?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2381 | Рейтинг: 0.0/0
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі)
Українські дитячі пісеньки «Кукуріку, півнику», «Добрий вечір, зайчику». Дитя...
Вирізування з паперу серветок, сніжинок
З чого складається комп’ютер
Криволінійне різання паперу. Виготовлення дидактичної гри «числове віяло»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]