Урок 19 Тема: Закріплення знань про розповідне, питальне, спонукальне реченняМета: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою ви- словлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати вміння узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до іграшок. Хід Уроку I. Організаційний момент Вже дзвінок сигнал нам дав: Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо, роботу швидше починаймо! II. Актуалізація опорних знань 1 «Мовна розминка» Словниковий диктант — Запишіть слова. Вставте пропущені букви. В_дмідь, л_стопад, ч_рвоний, за_ць, _атьківщина, дят_л. — Складіть звукову модель слів: 1 варіант — ведмідь; 2 варіант — заєць. 2 Творче завдання «Я міркую» — Прочитайте. Поміркуйте, чи всі групи слів є реченнями. Випишіть тільки речення. Доведіть, що це речення. Колобок стрибнув з підвіконня. Котиться доріжкою. Зустрів Колобок Ведмедя. Г олосно пісеньку. III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні ми будемо закріплювати знання про види речень за метою висловлювання. IV. Закріплення та Систематизація отриманих знань 1 «Асоціативний кущ» Учитель на дошці вивішує картку «речення». — Що ви уявляєте, коли чуєте це слово? Діти дають відповіді, а вчитель записує на дошці. 2 Гра «Збери речення» Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для. Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях. Садку, у, малина, вашому, росте, чи. — Запишіть правильно речення. Поясніть написання розділових знаків у кінці речення. 3 Робота над загадками — Відгадайте загадку. Зі словом-відгадкою складіть розповідне речення. 1 варіант. Гріє, гріє, пригріває, але променів не має. 2 варіант. Не дід, а з бородою, не корова, а молоко дає. 4 Гра «Будівельники» — Перебудуйте розповідне речення на спонукальне. Учні бережуть підручники. Ганнуся полила квіти. Петрик допоміг мамі. — Знайдіть у кожному реченні слова-звертання. 5 Інтонування речень. Вибіркове списування — Прочитайте виразно текст. Випишіть питальні речення. У лІСІ Гарно вранці в осінньому лісі. Повітря чисте, прозоре. Дерева стоять, мов у казці. — А хто з вас бував у зимовому лісі? Хочете подивитися на цю красу? — Поділіть на склади для переносу слова зимовому, подивитися. 6 Фізкультхвилинка 7 Словесне малювання. «Моя улюблена іграшка» — розкажіть про свою улюблену іграшку за планом: 1) яка моя улюблена іграшка? 2) як я граюся з нею? 3) чому я вибрав(ла) саме цю іграшку? 8 Самостійна робота — Запишіть речення. Слова в дужках замініть так, щоб вони підходили за змістом. (Журавлі) курличе і летить, і летить. (Грак) полетіли, (поле) опустіли. Працьовиті (рука) гори вернуть. — Поясніть, як ви розумієте зміст останнього речення. 9 Гра «Збери слово» — Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і т. п. рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я. V. Підсумок уроку. Рефлексія — Ось і добіг кінця наш урок. Підіб’ємо підсумки. Для цього пограємо в гру «Виправ помилки». • Слова, пов’язані за змістом, називаються текстом? (реченням) • речення виражає незакінчену думку. (Закінчену) • речення, у якому про щось розповідається, називається питальним. (розповідним) • речення, у якому про щось запитується, називається спонукальним. (питальним) • речення, у якому висловлюється спонукання, називається розповідним. (спонукальним) | |
| |
Переглядів: 2668 | |
Бджілка мала, та й та працює |
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» |
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32. |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Заготівля і зберігання природного матеріалу. |
Всього коментарів: 0 | |