💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Закріплення знань про розповідне, питальне, спонукальне речення

Урок 19

Тема: Закріплення знань про розповідне, питальне, спонукальне речення

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою ви- словлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати вміння узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до іграшок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Вже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо, роботу швидше починаймо!

II. Актуалізація опорних знань

 1 «Мовна розминка» Словниковий диктант

— Запишіть слова. Вставте пропущені букви.

В_дмідь, л_стопад, ч_рвоний, за_ць, _атьківщина, дят_л.

— Складіть звукову модель слів:

1 варіант — ведмідь;

2 варіант — заєць.

 2 Творче завдання «Я міркую»

— Прочитайте. Поміркуйте, чи всі групи слів є реченнями. Випишіть тільки речення. Доведіть, що це речення.

Колобок стрибнув з підвіконня. Котиться доріжкою. Зустрів Колобок Ведмедя. Г олосно пісеньку.

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми будемо закріплювати знання про види речень за метою висловлювання.

IV. Закріплення та Систематизація отриманих знань

 1 «Асоціативний кущ»

Учитель на дошці вивішує картку «речення».

— Що ви уявляєте, коли чуєте це слово?

Діти дають відповіді, а вчитель записує на дошці.

 2 Гра «Збери речення»

Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для.

Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях.

Садку, у, малина, вашому, росте, чи.

— Запишіть правильно речення. Поясніть написання розділових знаків у кінці речення.

 3 Робота над загадками

— Відгадайте загадку. Зі словом-відгадкою складіть розповідне речення.

1 варіант. Гріє, гріє, пригріває, але променів не має.

2 варіант. Не дід, а з бородою, не корова, а молоко дає.

 4 Гра «Будівельники»

— Перебудуйте розповідне речення на спонукальне.

Учні бережуть підручники. Ганнуся полила квіти. Петрик допоміг мамі.

— Знайдіть у кожному реченні слова-звертання.

 5 Інтонування речень. Вибіркове списування

— Прочитайте виразно текст. Випишіть питальні речення.

 У лІСІ

Гарно вранці в осінньому лісі. Повітря чисте, прозоре. Дерева стоять, мов у казці.

— А хто з вас бував у зимовому лісі? Хочете подивитися на цю красу?

— Поділіть на склади для переносу слова зимовому, подивитися.

 6 Фізкультхвилинка

 7 Словесне малювання. «Моя улюблена іграшка»

— розкажіть про свою улюблену іграшку за планом:

1) яка моя улюблена іграшка?

2) як я граюся з нею?

3) чому я вибрав(ла) саме цю іграшку?

 8 Самостійна робота

— Запишіть речення. Слова в дужках замініть так, щоб вони підходили за змістом.

(Журавлі) курличе і летить, і летить. (Грак) полетіли, (поле) опустіли. Працьовиті (рука) гори вернуть.

— Поясніть, як ви розумієте зміст останнього речення.

 9 Гра «Збери слово»

— Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і т. п.

рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Ось і добіг кінця наш урок. Підіб’ємо підсумки. Для цього пограємо в гру «Виправ помилки».

 • Слова, пов’язані за змістом, називаються текстом? (реченням)

 • речення виражає незакінчену думку. (Закінчену)

 • речення, у якому про щось розповідається, називається питальним. (розповідним)

 • речення, у якому про щось запитується, називається спонукальним. (питальним)

 • речення, у якому висловлюється спонукання, називається розповідним. (спонукальним)

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2668 | Рейтинг: 0.0/0
Бджілка мала, та й та працює
П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»
ПІДГОТОВКА ДО УРОКУ-СВЯТА № 32.
Для чого ми вивчаємо природознавство
Заготівля і зберігання природного матеріалу.
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]