Закріплення знань про розповідне, питальне, спонукальне речення

Урок 19

Тема: Закріплення знань про розповідне, питальне, спонукальне речення

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою ви- словлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати вміння узагальнювати; виховувати бережливе ставлення до іграшок.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Вже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо, роботу швидше починаймо!

II. Актуалізація опорних знань

 1 «Мовна розминка» Словниковий диктант

— Запишіть слова. Вставте пропущені букви.

В_дмідь, л_стопад, ч_рвоний, за_ць, _атьківщина, дят_л.

— Складіть звукову модель слів:

1 варіант — ведмідь;

2 варіант — заєць.

 2 Творче завдання «Я міркую»

— Прочитайте. Поміркуйте, чи всі групи слів є реченнями. Випишіть тільки речення. Доведіть, що це речення.

Колобок стрибнув з підвіконня. Котиться доріжкою. Зустрів Колобок Ведмедя. Г олосно пісеньку.

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні ми будемо закріплювати знання про види речень за метою висловлювання.

IV. Закріплення та Систематизація отриманих знань

 1 «Асоціативний кущ»

Учитель на дошці вивішує картку «речення».

— Що ви уявляєте, коли чуєте це слово?

Діти дають відповіді, а вчитель записує на дошці.

 2 Гра «Збери речення»

Барліг, готує, ведмідь, зимівлі, для.

Вулицю, переходь, дозволених, в, місцях.

Садку, у, малина, вашому, росте, чи.

— Запишіть правильно речення. Поясніть написання розділових знаків у кінці речення.

 3 Робота над загадками

— Відгадайте загадку. Зі словом-відгадкою складіть розповідне речення.

1 варіант. Гріє, гріє, пригріває, але променів не має.

2 варіант. Не дід, а з бородою, не корова, а молоко дає.

 4 Гра «Будівельники»

— Перебудуйте розповідне речення на спонукальне.

Учні бережуть підручники. Ганнуся полила квіти. Петрик допоміг мамі.

— Знайдіть у кожному реченні слова-звертання.

 5 Інтонування речень. Вибіркове списування

— Прочитайте виразно текст. Випишіть питальні речення.

 У лІСІ

Гарно вранці в осінньому лісі. Повітря чисте, прозоре. Дерева стоять, мов у казці.

— А хто з вас бував у зимовому лісі? Хочете подивитися на цю красу?

— Поділіть на склади для переносу слова зимовому, подивитися.

 6 Фізкультхвилинка

 7 Словесне малювання. «Моя улюблена іграшка»

— розкажіть про свою улюблену іграшку за планом:

1) яка моя улюблена іграшка?

2) як я граюся з нею?

3) чому я вибрав(ла) саме цю іграшку?

 8 Самостійна робота

— Запишіть речення. Слова в дужках замініть так, щоб вони підходили за змістом.

(Журавлі) курличе і летить, і летить. (Грак) полетіли, (поле) опустіли. Працьовиті (рука) гори вернуть.

— Поясніть, як ви розумієте зміст останнього речення.

 9 Гра «Збери слово»

— Складіть слово, взявши з першого слова першу букву, з другого — другу, третього — третю і т. п.

рак, день, піч, море, насіння, питання, подвір’я.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— Ось і добіг кінця наш урок. Підіб’ємо підсумки. Для цього пограємо в гру «Виправ помилки».

 • Слова, пов’язані за змістом, називаються текстом? (реченням)

 • речення виражає незакінчену думку. (Закінчену)

 • речення, у якому про щось розповідається, називається питальним. (розповідним)

 • речення, у якому про щось запитується, називається спонукальним. (питальним)

 • речення, у якому висловлюється спонукання, називається розповідним. (спонукальним)

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2721 | Рейтинг: 0.0/0
Розв’язання задач складанням виразу. Одиниці вимірювання часу
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Вправи та задачі на д...
Таблиця віднімання числа 8. Розв'язування задач
Аплікація із рослинних форм
Письмо малих дугоподібних ліній
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]