💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання і записування підписів під серією малюнків, які можуть слугувати планом розповіді

Урок 16

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання і записування підписів під серією малюнків, які можуть слугувати планом розповіді

Мета: учити учнів самостійно добирати назву і підписувати малюнок (серію малюнків) за його змістом, складати план і розповідь за планом; розвивати й удосконалювати мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; прищеплювати любов до природи.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

Нам урок уже давно час розпочинати.

Будемо знов мовлення Наше розвивати.

II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів

Слухання й аналіз творів

 1) яВирОЩУВНУчКУ, ДІДУСЮ

В садку росте стара вишня. Маленький хлопчик Олесь побачив недалеко від неї маленьку вишеньку та й питає дідуся:

— Дідусю, де взялася ця маленька вишенька?

— Із кісточки виросла, — відповів дідусь.

— То це донька старої вишні?

— Так, донька.

— А внучка у старої вишні буде?

— Буде, Олесю, — відповів дідусь, — якщо ти викохаєш оцю маленьку вишеньку, діждешся з неї ягідок, посадиш кісточку — то з кісточки тієї й виросте внучка старої вишні.

Олесь замислився. У його очах дідусь побачив ласку й тривогу.

— я вирощу внучку цієї старої вишні, — сказав Олесь.

В. сухомлинський

 2)яБлУНьКА

 Посадив Гриць у садочку яблуньку. І зацвіла яблунька біло-біло. А потім уродили яблучка. Смачні були яблучка на молоденькій яблуньці!

 3)У САДУ

Наші хлоп’ята дістали лопати —

Будуть дерева в садочку саджати.

Вишні гіллясті і сливи стрункі.

Наші малята — садівники!

Хай розцвітає зелений садочок,

Житимуть в ньому співучі пташки,

Скажуть: — Спасибі, садівники!

М. Лисиця

 — Про що ви дізналися з почутих текстів?

III. Визначення теми і задач уроку

 — Отже, якій темі ми присвятимо урок розвитку мовлення?

 — Сьогодні ви навчитеся складати підписи до малюнків і висловлювання за ними.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Робота за малюнком

 — розгляньте малюнок. (діти садять дерева.)

 — Що роблять діти?

 — Де вони працюють?

 2 Доповнення речення новими словами

 Учні саджають.

 Учні саджають дерева.

 Учні саджають дерева у саду.

 Старші учні саджають дерева у шкільному саду.

 Старші учні саджають плодові дерева у шкільному саду.

 3 Робота над серією малюнків

 — розгляньте серію малюнків і зробіть підписи до кожного з них.

 — Кого ви бачите на кожному малюнку?

 — Що роблять діти? Дайте відповідь, використовуючи речення-підписи.

 Варіанти відповідей:

 Діти йдуть до школи.

 Діти доглядають молоді садженці.

 Восени учні збирають урожай.

 4 Перевірка складених підписів Фізкультхвилинка

V. Застосування отриманих знань

 1 Робота в групі. Складання розповіді за малюнками

 2 Записування підписів під малюнками в зошитах

Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень.

Методичний коментар

На уроці можна використати інші види робіт.

 • Ігри на відновлення порядку серії картин, об’єднаних однією темою, з подальшим складанням розповіді або її фрагмента: відібрати з ряду сюжетних картин ті, які ілюструють прочитану вчителем розповідь, і розташувати їх у потрібній послідовності.

 • Самостійно розташувати картинки у певній послідовності і скласти розповідь.

 • Вибудувати послідовність подій за однією заданою картинкою і відібрати з декількох наборів серій сюжетних картинок ті, що співвідносяться з першою картинкою (тобто дітям показують одну картинку і вони самі додумують, що було до зображених подій і що станеться після).

 • Добирання до кожної картинки серії предметних зображень.

VI. Підсумок уроку

— чого ви навчалися на уроці?

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2063 | Рейтинг: 0.0/0
«Золотаосінь»
Дещо з історії
Спостереження та досліди
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі...
Бджілка мала, та й та працює
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]