Урок 16 Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання і записування підписів під серією малюнків, які можуть слугувати планом розповідіМета: учити учнів самостійно добирати назву і підписувати малюнок (серію малюнків) за його змістом, складати план і розповідь за планом; розвивати й удосконалювати мовлення учнів, збагачувати лексичний запас; прищеплювати любов до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Нам урок уже давно час розпочинати. Будемо знов мовлення Наше розвивати. II. Актуалізація знань та чуттєвого досвіду учнів Слухання й аналіз творів 1) яВирОЩУВНУчКУ, ДІДУСЮ В садку росте стара вишня. Маленький хлопчик Олесь побачив недалеко від неї маленьку вишеньку та й питає дідуся: — Дідусю, де взялася ця маленька вишенька? — Із кісточки виросла, — відповів дідусь. — То це донька старої вишні? — Так, донька. — А внучка у старої вишні буде? — Буде, Олесю, — відповів дідусь, — якщо ти викохаєш оцю маленьку вишеньку, діждешся з неї ягідок, посадиш кісточку — то з кісточки тієї й виросте внучка старої вишні. Олесь замислився. У його очах дідусь побачив ласку й тривогу. — я вирощу внучку цієї старої вишні, — сказав Олесь. В. сухомлинський 2)яБлУНьКА Посадив Гриць у садочку яблуньку. І зацвіла яблунька біло-біло. А потім уродили яблучка. Смачні були яблучка на молоденькій яблуньці! 3)У САДУ Наші хлоп’ята дістали лопати — Будуть дерева в садочку саджати. Вишні гіллясті і сливи стрункі. Наші малята — садівники! Хай розцвітає зелений садочок, Житимуть в ньому співучі пташки, Скажуть: — Спасибі, садівники! М. Лисиця — Про що ви дізналися з почутих текстів? III. Визначення теми і задач уроку — Отже, якій темі ми присвятимо урок розвитку мовлення? — Сьогодні ви навчитеся складати підписи до малюнків і висловлювання за ними. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Робота за малюнком — розгляньте малюнок. (діти садять дерева.) — Що роблять діти? — Де вони працюють? 2 Доповнення речення новими словами Учні саджають. Учні саджають дерева. Учні саджають дерева у саду. Старші учні саджають дерева у шкільному саду. Старші учні саджають плодові дерева у шкільному саду. 3 Робота над серією малюнків — розгляньте серію малюнків і зробіть підписи до кожного з них. — Кого ви бачите на кожному малюнку? — Що роблять діти? Дайте відповідь, використовуючи речення-підписи. Варіанти відповідей: Діти йдуть до школи. Діти доглядають молоді садженці. Восени учні збирають урожай. 4 Перевірка складених підписів Фізкультхвилинка V. Застосування отриманих знань 1 Робота в групі. Складання розповіді за малюнками 2 Записування підписів під малюнками в зошитах Ураховується зміст і граматична правильність побудови речень. Методичний коментар На уроці можна використати інші види робіт. • Ігри на відновлення порядку серії картин, об’єднаних однією темою, з подальшим складанням розповіді або її фрагмента: відібрати з ряду сюжетних картин ті, які ілюструють прочитану вчителем розповідь, і розташувати їх у потрібній послідовності. • Самостійно розташувати картинки у певній послідовності і скласти розповідь. • Вибудувати послідовність подій за однією заданою картинкою і відібрати з декількох наборів серій сюжетних картинок ті, що співвідносяться з першою картинкою (тобто дітям показують одну картинку і вони самі додумують, що було до зображених подій і що станеться після). • Добирання до кожної картинки серії предметних зображень. VI. Підсумок уроку — чого ви навчалися на уроці? | |
| |
Переглядів: 2063 | |
«Золотаосінь» |
Дещо з історії |
Спостереження та досліди |
Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток просторової уяви. Комп’ютерна пі... |
Бджілка мала, та й та працює |
Всього коментарів: 0 | |