Урок 15 Тема: Інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для вислов- лення думкиМета: навчати учнів інтонаційно виділяти в реченнях слова, найважливіші для ви- словлення думки; ознайомити з логічним наголосом (практично); формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, користуватися знаком питання в кінці речення; розвивати вміння сприймати на слух незнайомий текст; виховувати бережливе став- лення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент Встали, дітки, всі рівненько, Посміхнулися гарненько, Настрій на урок взяли Й працювати почали. II. Навчальне аудіювання лАСТІВКА З ПереБиТиМ КрилОМ Після гарячого літнього дня загриміла гроза. Пішла злива. Вода залила ластів’яче гніздо, що приліпилося до стіни старої повітки. розвалилося гніздечко, повипадали пташенята. Вони вже вбралися в пір’ячко, але ще не вміли літати. В’ється ластівка над дітками, кличе їх під кущ заховатися. Кілька днів жили пташенята під кущем. ластівка носила їм їжу. Вони збивалися докупи і чекали маму. Ось уже четверо діток навчилися літати й порозлітались, а одне сидить, не може здійнятись. У нього перебите крило. як випало з гнізда, покалічилося. До осені жило поранене пташеня під кущем. Його доглядала мати. А коли настав час відлітати в теплий край, ластівки зібралися чималим табунцем, сіли на кущ, і довго чулось тривожне попискування. Відлетіли пташки в теплий край. Зосталася молода ластівочка з перебитим крильцем. я взяв її і приніс додому. Вона довірливо притулилась до мене. я посадив її на віконце. ластівка дивилась у синє небо. Мені здалося, що в неї на очах тремтять сльози. За В. сухомлинським Тестування 1. Що трапилося з ластів’ячим гніздом? а) Його скинули з дерева діти; б) воно розвалилося від води. 2. чому одне ластів’ятко не могло здійнятися? а) Бо мало перебите крило; б) бо ще не вміло літати. 3. чому восени ластівки зібралися табунцем? а) Настав час відлітати в теплий край; б) вони летіли шукати поживу. 4.чому ластівка дивилася в синє небо? а) Тому, що вона сумувала за іншими ластівками; б) тому, що їй боліло перебите крило. III. Актуалізація опорних знань 1 Робота над загадкою • Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа — В них таке смачненьке м’ясо... Вовку-братку я сестриця, А зовуть мене ... (лисиця). 2 Гра «Знаки загубилися» — лисичка бігла, хвостиком махнула — знаки в реченнях зачепила. Відновіть текст, розставте розділові знаки. Запишіть текст у зошити. Ми ходили до осіннього лісу. листя на деревах стало різнокольорове. Хто ж це його пофарбував. Та це ж чарівниця-осінь. — Прочитайте розповідні неокличні речення. — Прочитайте питальні речення. — Прочитайте розповідне окличне речення. 3 Гра «Мікрофон» — Що виражає речення? — які речення називаються розповідними? — На які групи за інтонацією розподіляються розповідні речення? — які речення називаються питальними? — який знак ставиться в кінці питального речення? IV. Повідомлення теми й мети уроку — Сьогодні на уроці ви ознайомитесь із поняттям «логічний наголос» та продовжите роботу над удосконаленням свого мовлення. V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу 1 Словникова робота. Гра «Шифрувальники» — розшифруйте слова. Знайдіть серед них назву осіннього місяця. иплень ругеднь падтолис — листопад — це одинадцятий місяць календарного року. Його назва пов’язана з опаданням у цей час листя з дерев. Ще місяць листопад називають падолистом. 2 Хвилинка каліграфії Лл ли ил ал лл — Складіть речення, запишіть каліграфічно. ворота зимі Листопад відчиняє. 3 Робота з дидактичним матеріалом — Прочитайте речення. Восени лелеки відлітають у теплі краї. — Прочитайте запитання, підвищуючи голос, коли вимовляється виділене слово. (діти дають повну відповідь на кожне запитання та записують їх у зошит.) — Хто відлітає в теплі краї? — Коли лелеки відлітають у теплі краї? — Куди відлітають лелеки восени? Висновок. Коли ми запитуємо, то підвищуємо голос на тому слові, яке показує, про що запитуємо. 4 Вчись виразно читати! Ознайомлення з логічним наголосом (практично) — Прочитайте питальне речення так, щоб одержати відповідь, подану в дужках. У синьому небі пливуть білі хмари? (Так, пливуть.) (Так, у синьому.) (Так, білі.) 5 Фізкультхвилинка VI. Узагальнення й Систематизація отриманих знань 1 Робота в парі — Прочитайте текст. Поставте запитання до виділених слів, використовуючи слова чомучки: Хто? де? Хто? Які? (одинучень запитує, інший відповідає, і навпаки.) Славко захворів. Він лежить у лікарні. Петрик і Наталка допомагають йому вчити уроки. Гарні друзі у Славка! — Запишіть питальні речення. 2 Робота над скоромовкою. Швидкість мовлення Бабин біб зацвів у дощ, Буде бабі біб у борщ. — яке слово в скоромовці однаково читається зліва направо і справа наліво? — які інші слова, що так само читаються, ви знаєте? (Алла, пилип, око, корок, піп...) 3 Гра «Зачаровані слова» А в т о м о б і л ь 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 345 9634 1345 78910 58910 315 289 23451 VII. Підсумок уроку — який вид роботи на уроці сподобався більше всього? чому? Оцініть свою роботу на уроці смайликом. | |
| |
Переглядів: 1554 | |
Таблиці додавання й віднімання чисел 4 і 5. Нумерація чисел у межах 20. Задач... |
Міні-проект. Як облаштувати джерело? |
В. Каменчук «Як Лиска голосок собі кувала». Л.Костенко «Бузиновий цар» |
Хто як до зими готується. Побудова і записування речень, що передають зміст м... |
Народні іграшки з глини |
Всього коментарів: 0 | |