УРОК 121 Тема: Година і хвилина. Знаходження числових значень буквених виразів. Задачі на знаходження третього доданкаМета: ознайомити учнів з одиницями вимірювання часу — часом і хвилиною; формувати вміння і навички знаходження числових значень буквених виразів, розв'язування задач на знаходження третього доданка; розвивати увагу, пам'ять; вчити берегти час. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повторення вивченого матеріалу 1 Гра «День — ніч» — Коли я скажу «ніч», ви заплющуєте очі і починаєте обчислювати «ланцюжок». Коли я говорю «день», то ви розплющуєте очі і називаєте відповідь. 3 + 1 + 2 - 4 + 5 + 1 - 4 + 6 6 + 3 - 7 + 6 + 2 - 5 + 4 - 8 2 Математичний диктант • Збільшити на 44 числа: 3; 6; 2; 5. • Зменшити на 5 чисел: 10; 15; 55; 18. 3 Знаходження значення буквених виразів (з коментуванням) — Знайдіть суму а + 30 і різницю 90 - а, якщо а = 50. 4 Хвилинка каліграфії. — Подивіться протягом хвилинки, запам’ятайте ряд чисел і запишіть у зошит по пам’яті. 5 хв, 10 хв, 15 хв, 20 хв, 25 хв, 5 год. — Яке число «зайве»? За яким принципом побудований ряд? (Через кожні п’ять чисел.) III. повідомлення теми і мети уроку IV. Вивчення нового матеріалу 1 Ознайомлення з одиницями вимірювання часу — Назвіть знайомі вам одиниці вимірювання довжини; одиниці вимірювання маси. — Хто знає, чим вимірюється час? Хвилина — невеликий час. Коли ми говоримо про яку-небудь легку роботу, говорять: «Хвилинна справа». Для лікарів — це врятоване життя, для вчених — відкриття нового, та і пожежники, і сапери зовсім по-іншому ставляться до хвилин. Хвилини біжать одна за одною, а наздогнати їх або повернути не можна. Слід показати дітям, як скорочено записуються слова «година», «хвилина», «доба», і записати в зошитах: 1 год = 60 хв, 1 доба = 24 год. — Година і хвилина — одиниці вимірювання часу. Скільки хвилин триває УРОК? 2 Первинне закріплення. Гра «Афіша» На дошці — афіша: «Запрошуємо учнів на лялькову виставу. Тривалість вистави 60. Початок вистави в 11». — Художник, який малював афішу, не знав одиниць часу і не написав, скільки триватиме вистава. Учні першого класу вирішили, що спектакль триватиме 60 секунд, тобто одну хвилину, а учні другого класу вирішили, що 60 хвилин. — Як ви вважаєте, хто з них має рацію? О котрій годині закінчиться вистава? — Чому ви вирішили, що мають рацію учні другого класу? — Що потрібно для того, щоб не припускатися таких помилок? — Скільки хвилин в одній годині? — Що потрібно для того, щоб уникнути подібної помилки? — Учні з’ясовують, чи мають рацію учні 2 класу (1 хв < 1 год; вистава закінчиться о 12 год 00 хв.) У процесі розв’язування цієї задачі діти роблять висновок, що при вимірюванні відрізків часу необхідно користуватися єдиною міркою (хвилина, година) — 1 год = 60 хв. ● Фізкультхвилинка Щось повісили носи І з-за парт не вийшли всі. Вгору добре потяглись, На носочки піднялись. Опустились легко вниз, І подув в обличчя бриз. Як дерева, захитало: Вправо-вліво, вліво-вправо. Біля парт усі присіли, Потім встали й полетіли. Руки в боки узяли, На всі боки повели. Руки вниз всі опустили І за парти тихо сіли. Л. Лук’янець V. Розвиток математичних знань 1 Розв'язування задач • За 1 год на верстаті-автоматі виготовили 40 деталей. Після вдосконалення на ньому стали виготовляти на 10 деталей більше. Скільки деталей тепер виготовляють на цьму верстаті за 2 год? — Скільки деталей за 1 годину виготовляв верстат-автомат? — Що сказано про те, скільки деталей він став випускати після вдосконалення? — Що це означає? — Яку дію виконаємо? — Що ми дізналися? — Чи можемо ми тепер відповісти на питання задачі? Якою дією? • Для гербарію засушили 20 квіточок. Серед них було 7 ромашок, 5 волошок, а решта — дзвіночки. Скільки засушили дзвіночків? — Які числа треба вставити у схему? 1 варіант 1. Розв’язати задачу. У гаражі стояло декілька автобусів. Коли вранці поїхало 7 автобусів, у гаражі залишилося 5 автобусів. Скільки автобусів було в гаражі спочатку? 2. Розв’язати приклади. 59 + 1 5 + 60 30 - 1 47 - 40 3. Накреслити відрізок завдовжки 1 дм 3 см. 2 варіант 1. Розв’язати задачу. У коробці в бабусі лежали 6 котушок ниток. Коли вона поклала туди ще декілька котушок, то їх стало 14. Скільки котушок вона поклала в коробку? 2. Розв’язати приклади. 6 + 9040 - 1 29 + 178 - 8 3. Накреслити відрізок завдовжки 1 дм 2 см. 3 Офтальмологічна пауза 4 Розв'язування задачі на кмітливість Проживання за один день у казковому готелі коштує 1 сольдо. У Буратіно є купюри в 1 сольдо і в 2 сольдо. Як він повинен розплачуватися щодня за готель упродовж 3 днів? Розв’язання бажано театралізувати. Нехай до дошки вийде Буратіно з двома купюрами в 1 і в 2 сольдо та хазяїн готелю. Учитель коментує події так: — Буратіно прожив у готелі перший день і віддав хазяїну 1 сольдо. (Буратіно віддає хазяїнові купюру в 1 сольдо.) — Буратіно прожив у готелі другий день і віддав хазяїну ще 1 сольдо (Буратіно дає хазяїну купюру в 2 сольдо і бере здачу — купюру в 1 сольдо.) — Буратіно прожив у готелі третій день і віддав хазяїну ще 1 сольдо. (Буратіно дає хазяїну останню купюру в 1 сольдо.) Відповідь: у перший день віддати 1 сольдо, у другий віддати 2 сольдо і взяти здачу 1 сольдо, в третій день віддати 1 сольдо. VI. Підбиття підсумків. Рефлексія — Чим зацікавив вас УРОК? — Що нового ви дізналися? Одна хороша хвилина Зробила одну хорошу справу. Десять хороших хвилин Зробили десять хороших справ. А скільки хороших справ Можна зробити За одну годину, За один день, За один тиждень, За один місяць, За один рік, Якщо займатися справою!!! — Багато часу ми витрачаємо безцільно. Квапимося, поспішаємо, страшенно переобтяжені. Адже якщо ретельно проаналізувати свій режим дня, то ми обов’язково виявимо, що частину часу ми витрачаємо безладно, безцільно на необов’язкові і непотрібні справи. У той самий час так бракує часу на хороші, корисні справи: сходити до бібліотеки, допомогти мамі тощо. Тому вчіться цінувати й економити час! Джерело: noindex | |
| |
Переглядів: 2169 | |
Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила поведінки у природі |
Поняття про композицію як витвір мистецтва. Практична робота «Півник і курочк... |
Чим ми чуємо |
Робота з картоном. Настінні сувеніри |
Закріплення навичок роботи з мишею |
Всього коментарів: 0 | |