💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Поділ тексту на абзаци

Урок 7

Тема: Поділ тексту на абзаци

Мета: закріплювати знання учнів про будову тексту, про роль абзаців у тексті; розвивати вміння дотримуватись абзаців, які відповідають трьом основним частинам висловлювання (зачин — основна частина — кінцівка); виховувати інтерес до ви- вчення мови.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми, мети уроку

 1 Хвилинка каліграфії

Учитель пояснює на дошці написання букв з, ц, т, к, а діти записують їх у зошиті.

 2 Гра «Які слова заховалися?»

ЦАЗБА СТеКТ

— які слова заховалися? Запишіть їх у зошит.

— як ви гадаєте, про що йтиметься на уроці?

III. Закріплення вивченого матеріалу

 1 Колективний аналіз тексту

— Прочитайте.

ОСІНь

Настала похмура осінь. Накрапає дрібний дощ. По небу повзуть темні хмари.

Зникають мухи. Жуки ховаються під кору дерев. Вони засинають до весни.

Природа готується до зустрічі зими.

— Це текст? чому? (Так. складається з речень, речення пов ’я- зані за змістом, є заголовок.)

— Скільки в ньому частин? (3)

— як ви дізналися? (Кожна частина починається з нового рядка.)

— як називається перша частина тексту? Зачитайте її.

— як називається друга частина тексту? Зачитайте її.

— Зачитайте третю частину тексту. як вона називається?

— Скільки абзаців? (Також 3)

— Запишіть перший абзац. Виконайте звуко-буквений аналіз слова дощ.

 2 Читання пам’ятки з таблиці

Пам’ятай!

Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення пов’язані між собою за змістом. Абзаци також пов’язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.

 3 Робота в парі

— Визначте послідовність абзаців, пронумеруйте їх. Придумайте заголовок. Запишіть текст.

На землі лежало четверо жовторотих пташенят. Батьки їхні кружляли над своїми дітками і кликали на допомогу.

У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася велика біда. Під час вітру гніздо впало і розбилося.

Василько поклав малих у капелюх і прибив його під стріхою. ластівки дуже зраділи і почали годувати пташенят.

 4 Фізкультхвилинка

 5 Цікаво знати!

— Абзац ще називають червоним рядком. є такий вислів: «Пишемо з червоного рядка». чому рядок, з якого починається абзац, називають червоним, а не білим або синім? А ось чому. У давні часи книги переписували від руки. Перед писарем стояли дві чорнильниці. В одній чорнило — чорне, а в другій — червоне. Весь текст писали чорним чорнилом, а коли починали писати нову сто- рінку, міняли пензлика і малювали гарний візерунок першої лі- тери червоним кольором. червоний рядок — це означало гарний рядок.

Отже, абзац — це частина тексту від одного червоного рядка до іншого. Скільки в тексті абзаців, стільки і частин.

— чи будь-яка частина тексту може починатися з абзацу? (ні, тільки та, у якій є головна думка.)

 6 Творча робота

— Допишіть кінцівку тексту.

Настала осінь. Микола й Андрій пішли в ліс збирати гриби. Уже назбирали повні кошики. раптом із-за куща...

IV. Підсумок уроку. Рефлексія

 — які відкриття ви зробили для себе на уроці?

 — З яким настроєм закінчуємо наш урок?

 Діти піднімають розділові знаки:

 (?) — не все зрозумів, потрібна допомога.

 0 — урок сподобався

 (Г) — все зрозумів, було цікаво.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 2657 | Рейтинг: 0.0/0
Вирощування рослин у закритому ґрунті. Відбір повноцінного насіння (коренів) ...
Новорічні гірлянди. З’єднання елементів гірлянди. Виготовлення новорічної гір...
Елементарні уявлення про духовну складову здоров’я. Різні вияви краси поведін...
Російська народна казка «Лисичка»
Цінність життя і здоров'я людини. Повага до себе та інших людей. Особливо...
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]