Урок 7 Тема: Поділ тексту на абзациМета: закріплювати знання учнів про будову тексту, про роль абзаців у тексті; розвивати вміння дотримуватись абзаців, які відповідають трьом основним частинам висловлювання (зачин — основна частина — кінцівка); виховувати інтерес до ви- вчення мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Повідомлення теми, мети уроку 1 Хвилинка каліграфії Учитель пояснює на дошці написання букв з, ц, т, к, а діти записують їх у зошиті. 2 Гра «Які слова заховалися?» ЦАЗБА СТеКТ — які слова заховалися? Запишіть їх у зошит. — як ви гадаєте, про що йтиметься на уроці? III. Закріплення вивченого матеріалу 1 Колективний аналіз тексту — Прочитайте. ОСІНь Настала похмура осінь. Накрапає дрібний дощ. По небу повзуть темні хмари. Зникають мухи. Жуки ховаються під кору дерев. Вони засинають до весни. Природа готується до зустрічі зими. — Це текст? чому? (Так. складається з речень, речення пов ’я- зані за змістом, є заголовок.) — Скільки в ньому частин? (3) — як ви дізналися? (Кожна частина починається з нового рядка.) — як називається перша частина тексту? Зачитайте її. — як називається друга частина тексту? Зачитайте її. — Зачитайте третю частину тексту. як вона називається? — Скільки абзаців? (Також 3) — Запишіть перший абзац. Виконайте звуко-буквений аналіз слова дощ. 2 Читання пам’ятки з таблиці Пам’ятай! Текст можна поділити на абзаци. Абзац містить одне або декілька речень. Ці речення пов’язані між собою за змістом. Абзаци також пов’язані між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка. 3 Робота в парі — Визначте послідовність абзаців, пронумеруйте їх. Придумайте заголовок. Запишіть текст. На землі лежало четверо жовторотих пташенят. Батьки їхні кружляли над своїми дітками і кликали на допомогу. У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася велика біда. Під час вітру гніздо впало і розбилося. Василько поклав малих у капелюх і прибив його під стріхою. ластівки дуже зраділи і почали годувати пташенят. 4 Фізкультхвилинка 5 Цікаво знати! — Абзац ще називають червоним рядком. є такий вислів: «Пишемо з червоного рядка». чому рядок, з якого починається абзац, називають червоним, а не білим або синім? А ось чому. У давні часи книги переписували від руки. Перед писарем стояли дві чорнильниці. В одній чорнило — чорне, а в другій — червоне. Весь текст писали чорним чорнилом, а коли починали писати нову сто- рінку, міняли пензлика і малювали гарний візерунок першої лі- тери червоним кольором. червоний рядок — це означало гарний рядок. Отже, абзац — це частина тексту від одного червоного рядка до іншого. Скільки в тексті абзаців, стільки і частин. — чи будь-яка частина тексту може починатися з абзацу? (ні, тільки та, у якій є головна думка.) 6 Творча робота — Допишіть кінцівку тексту. Настала осінь. Микола й Андрій пішли в ліс збирати гриби. Уже назбирали повні кошики. раптом із-за куща... IV. Підсумок уроку. Рефлексія — які відкриття ви зробили для себе на уроці? — З яким настроєм закінчуємо наш урок? Діти піднімають розділові знаки: (?) — не все зрозумів, потрібна допомога. 0 — урок сподобався (Г) — все зрозумів, було цікаво. | |
| |
Переглядів: 2616 | |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Коли щось робиш, думай про наслідки. Болгарська народна казка «Виноград і змі... |
Передача просторових явищ. Практична робота «Чарівний ліс уночі» |
Казка «Сильніше за силу». Прислів'я. Підсумок з теми |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
Всього коментарів: 0 | |