Урок 6 Тема: Будова тексту. Спостереження за роллю абзаців у текстіМета: дати учням уявлення про будову тексту, його частини; розвивати вміння виділяти в тексті зачин, основну частину, кінцівку, абзаци; розвивати мовлення учнів; поширювати словниковий запас; виховувати бережливе ставлення до природи. Хід Уроку I. Організаційний момент На білому світі, На чорній землі є мова у квітів, є мова в зорі. є мова у бджілки, В метелика й клена, В бузкової гілки, В любистка зеленого. є мова в калини, В дрімучого лісу, У річки й стежини, В осіннього листу. Та тільки тому, Хто цурається рідної мови, Не промовлять вони Ані слова. А. Камінчук II. Словникова робота — Сьогодні ми здійснимо подорож до лісу. Здогадайтеся, хто першим зустрів нас у лісі? 1 Гра «Слово загубилося» — З останніх букв поданих слів утворіть нове слово. дід, синиця, кит, море, канал. 2 Промовляння скоромовки У дуплі у дятла дім Дятленятам добре в нім. — який звук найчастіше повторюється? III. Хвилинка каліграфії дд ддд дд Правопис букв Д д. Пояснення вчителя. — роз’єднайте слова. Напишіть каліграфічно. дятелвзимкуїстьнасіннязшишок. IV. Актуалізація опорних знань. Моделювання тексту з окремих речень — Прочитайте речення. Від його міцного дзьоба не сховається жодна комаха. Дятел дуже корисний птах. Цілий день він проводить огляд своєї ділянки. Дятел справжній санітар лісу. — чи можна назвати ці речення текстом? чому? Доведіть власну думку. — розташуйте речення в правильному порядку, щоб вийшов текст. — Доберіть до тексту заголовок. V. Повідомлення теми, мети уроку — Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з будовою тексту, назвами його частин, а ще — завітаєте на гостину до лісу. VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Розповідь учителя — Сьогодні ми будемо спостерігати за тим, як будується текст, з яких частин він складається. Текст — немов будинок. Він має свій початок. Будинок починають споруджувати з фундаменту. Текст починають будувати з одного чи кількох речень, що становить його початок, або зачин. У зачині коротко повідомляється те, про що йтиметься в тексті. Далі у будинку зводять стіни, у тексті складають основну частину. З неї ми дізнаємося про основне, головне, про що хотів повідомити автор у тексті. Будинок завершується дахом. І в текстах має бути висновок. Це кінцівка тексту. 2 Повторення складових частин тексту за схемою на дошці 3 Первинне закріплення. Продовження роботи над текстом «Дятел» — Прочитайте 1-ше речення зі складеного вами тексту. як ви вважаєте, яка це частина тексту? (Зачин) — Про що розповідає 2-ге, 3-тє речення? — Це — основна частина. — Прочитайте кінцівку. Це речення завершує текст, підводить до висновку. — Отже, з яких частин складається текст? 4 Ознайомлення з абзацем — Щоб записати текст про дятла, треба пам’ятати, що кожна частина тексту пишеться з нового рядка. Це абзац. — Скільки в тексті частин? (3) Скільки буде абзаців? (Також 3) — Запишіть текст «Дятел» у зошити, дотримуючись абзаців. 5 Фізкультхвилинка VII. Осмислення й Узагальнення вивченого матеріалу 1 Розвиток зв’язного мовлення. Робота над текстом «Хропунчик» за С. Брусиленко Пішли ми в березовий гай по опеньки. Тиша навкруги. Спокій. Тільки в золотому листі сонячні зайчики в піжмурки грають. Коли чую — хтось хропе. Тихенько так, ніжно. Цікаво, хто це? Підходжу обережно до куща, розгортаю листя. А там — їжачок! Ох, ти ж хропунчик! Уже зимувати вклався. я нагорнув на нього побільше листя. Приємних тобі снів аж до весни! — Про кого цей текст? — чому автор так назвав їжачка? — Куди пішов автор? — як називається ця частина тексту? (Зачин) — Про кого йдеться в основній частині? — чим закінчилася пригода у лісі? (Це кінцівка.) 2 Письмо під диктовку Записування зачину тексту «Хропунчик» під диктовку вчителя. 3 Робота в групі — Допишіть кінцівку тексту. ліс — усім друг. ліс — це легені планети. рослини лісу очищують повітря. Для поля він захисник від вітру. ліс друг ріки. якщо він гине ріка міліє, пересихає... Зразок. Бережіть ліс, і насамперед — від вогню. Це домівка для пташок і звірів. IX. Підсумок уроку — З яких частин складається текст? — як виділяється кожна частина тексту на письмі? | |
| |
Переглядів: 2503 | |
Симетрія в природі. Згинання паперу. Вирізування деталей симетричної форми |
В. Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово». В. Скомаровський «Пісенька». В.... |
Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянда |
В. Чухліб «Повінь». Прислів'я. |
Вітальна листівка до Дня перемоги |
Всього коментарів: 0 | |