💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Сила голосу і швидкість мовлення. Практичне ознайомлення зі словами- звертаннями. Слова ввічливості

Урок 4

Тема: Сила голосу і швидкість мовлення. Практичне ознайомлення зі словами- звертаннями. Слова ввічливості

Мета: дати учням уявлення про залежність сили голосу і швидкості мовлення від мовленнєвої ситуації; розвивати вміння користуватися в своєму мовленні словами ввічливості, словами-звертаннями, володіти у процесі читання монологічних і діало- гічних текстів силою голосу і темпом мовлення, наближеним до природного говоріння і спілкування; виховувати любов до рідної мови.

Хід Уроку

I. Організаційний момент

II. Пповторення вивченого матеріалу

Гра «Знавці»

Клас об’єднується у групи. Кожна група отримує запитання на картках. Після обговорення група дає відповіді на запитання. Виграє група, яка дасть більшу кількість правильних відповідей. Картка 1

 • яке мовлення — усне чи писемне — з’явилося раніше?

 • Що спонукало людей до створення мови?

Картка 2

 • якими знаками ми користуємося, щоб записувати слова?

 • А для чого нам потрібна мова?

Картка 3

 • які мови є спорідненими до української мови?

 • як потрібно ставитися до своєї мови?

Картка 4

 • Хто володіє усним мовленням?

 • яке значення для людини має писемне мовлення?

III. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми обговорюватимемо ознаки мовлення — його силу та швидкість, ознайомимось зі словами-звертаннями, розвиватимемо зв’язне мовлення та культуру оформлення письмових робіт.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1 Розв’язування проблемної ситуації

— Від чого залежить сила нашого голосу?

Слухання колискової пісні «Котику сіренький» (діти підспівують).

— як ви співали колискову пісню? чому?

— А як ви будете розмовляти в музеї, в читальній залі бібліотеки, у церкві? Обґрунтуйте свої відповіді.

— чи завжди ви говорите тихо?

— Так, інколи вам хочеться покричати. Де ви можете це зробити?

— А як потрібно відповідати на уроці? (Звичайним голосом)

— Отже, ми розв’язали проблему. Сила голосу залежить від мовленнєвої ситуації.

 2 Гра «Хто швидше?»

— Прочитайте скоромовку в різному темпі.

 Ой був собі коточок,

 Украв собі клубочок Та й сховався у куточок.

— Запишіть скоромовку. Підкресліть слова, які відрізняються лише однією буквою.

 3 Робота з дидактичним матеріалом (читання уривків з казок)

— Поміркуйте, де треба читати звичайним голосом, а де — голосно.

 • Івасику-Телесику,

 Приплинь, приплинь до бережка, я дам тобі їсти-пити І хороше походити.

— Ні, це не матінки голосок. У моєї матінки голосок, як шовк, а той — як вовк. Пливи, човнику, далі та далі...

 • Біжить Колобок, а назустріч йому — Вовк.

— Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

— Не їж мене, Вовче, я тобі пісню заспіваю.

— Ану, якої?

 я по засіку метений, я на яйцях печений, я від баби втік, я від діда втік,

 І від Зайця втік,

 І від тебе втечу!

— До кого звертається матінка в першій казці? (до івасика-Телесика)

— До кого звертається Вовк? (до Колобка)

— Це слова-звертання.

 4 Практична робота «Учись звертатися!»

Братик — братику, мама — ... , Петрик — ... , Оленка — ... , Іван Петрович — ...

— На письмі слова-звертання виділяються комами або знаками оклику.

— Запишіть речення. Підкресліть у них слова-звертання. Україно! Край милий, край золотавий.

Вчіться, діти! Мудра книжка скаже вам чогось багато.

 Фізкультхвилинка 5 Словникова робота

— яким словом можна замінити слово Україна? (Батьківщина)

— Що таке Батьківщина?

 Знаєш ти, що таке Батьківщина?

 Батьківщина — це ліс осінній,

 Це домівка твоя і школа, І гаряче сонячне коло.

 Батьківщина — це труд і свято,

 Батьківщина — це мама і тато,

 Це твої найщиріші друзі І бджола у веснянім лузі.

 Батьківщина — це рідна мова,

 Це дотримане чесне слово.

А. Костецький

 6 Хвилинка каліграфії

Бб ба об бу уб бе

— Доповніть речення. я люблю свою...

 7 Технологія «Мозковий штурм»

— Скажіть, будь ласка, а якими словами вітаються одне з одним українці?

Запис на дошці висловлювань учнів:

Добрий день!

Добрий вечір!

Добрий ранок!

Доброго здоров’я!

Здоровенькі були!

Здрастуйте!

Привіт!

— як називаються такі слова? (Ввічливі)

 8 Творча вправа

— Послухайте вірш, запишіть у зошит ввічливі слова, які ви почули.

 Сію дитині В серденько ласку.

 Сійся-родися,

 Ніжне «будь ласка»,

 Вдячне «спасибі»,

 «Вибач» тремтливе, —

 Слово у серці, як зернятко в ниві.

 «Доброго ранку!»,

 «Світлої днини» —

 Щедро даруй ти людям, дитино!

 Мова барвиста,

 Мова багата, рідна і тепла, як батьківська хата.

 В.Гринько

— Придумайте речення з одним із цих слів.

 9 Діалогічне мовлення. Робота в парі

— Уявіть, що до автобусу заходить бабуся, а вільних місць немає. Складіть діалог за опорними словами та словосполученнями.

Бабусю, сідайте, будь ласка, далеко їхати, виходжу на наступній зу- пинці, нехай щастить, щасливої дороги.

V. Підсумок уроку. Рефлексія

— як треба розмовляти у трамваї, на стадіоні?

— як вам треба розмовляти один з одним?

— Про які нові слова ви почули сьогодні на уроці?

— які ввічливі слова ви запам’ятали?

— як почувається людина, до якої звертаються ввічливо? Намалюйте такий смайлик на полях свого зошита.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 1936 | Рейтинг: 0.0/0
Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду...
Ознайомлення з дією додавання. Знак «плюс». Складання прикладів на додавання ...
Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 2. Закріплення додавання...
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Мистецтво навколо нас. Урок-бесіда «Уявлювана подорож містом»
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]