Урок 4 Тема: Сила голосу і швидкість мовлення. Практичне ознайомлення зі словами- звертаннями. Слова ввічливостіМета: дати учням уявлення про залежність сили голосу і швидкості мовлення від мовленнєвої ситуації; розвивати вміння користуватися в своєму мовленні словами ввічливості, словами-звертаннями, володіти у процесі читання монологічних і діало- гічних текстів силою голосу і темпом мовлення, наближеним до природного говоріння і спілкування; виховувати любов до рідної мови. Хід Уроку I. Організаційний момент II. Пповторення вивченого матеріалу Гра «Знавці» Клас об’єднується у групи. Кожна група отримує запитання на картках. Після обговорення група дає відповіді на запитання. Виграє група, яка дасть більшу кількість правильних відповідей. Картка 1 • яке мовлення — усне чи писемне — з’явилося раніше? • Що спонукало людей до створення мови? Картка 2 • якими знаками ми користуємося, щоб записувати слова? • А для чого нам потрібна мова? Картка 3 • які мови є спорідненими до української мови? • як потрібно ставитися до своєї мови? Картка 4 • Хто володіє усним мовленням? • яке значення для людини має писемне мовлення? III. Повідомлення теми та мети уроку — Сьогодні на уроці ми обговорюватимемо ознаки мовлення — його силу та швидкість, ознайомимось зі словами-звертаннями, розвиватимемо зв’язне мовлення та культуру оформлення письмових робіт. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1 Розв’язування проблемної ситуації — Від чого залежить сила нашого голосу? Слухання колискової пісні «Котику сіренький» (діти підспівують). — як ви співали колискову пісню? чому? — А як ви будете розмовляти в музеї, в читальній залі бібліотеки, у церкві? Обґрунтуйте свої відповіді. — чи завжди ви говорите тихо? — Так, інколи вам хочеться покричати. Де ви можете це зробити? — А як потрібно відповідати на уроці? (Звичайним голосом) — Отже, ми розв’язали проблему. Сила голосу залежить від мовленнєвої ситуації. 2 Гра «Хто швидше?» — Прочитайте скоромовку в різному темпі. Ой був собі коточок, Украв собі клубочок Та й сховався у куточок. — Запишіть скоромовку. Підкресліть слова, які відрізняються лише однією буквою. 3 Робота з дидактичним матеріалом (читання уривків з казок) — Поміркуйте, де треба читати звичайним голосом, а де — голосно. • Івасику-Телесику, Приплинь, приплинь до бережка, я дам тобі їсти-пити І хороше походити. — Ні, це не матінки голосок. У моєї матінки голосок, як шовк, а той — як вовк. Пливи, човнику, далі та далі... • Біжить Колобок, а назустріч йому — Вовк. — Колобок, Колобок, я тебе з’їм! — Не їж мене, Вовче, я тобі пісню заспіваю. — Ану, якої? я по засіку метений, я на яйцях печений, я від баби втік, я від діда втік, І від Зайця втік, І від тебе втечу! — До кого звертається матінка в першій казці? (до івасика-Телесика) — До кого звертається Вовк? (до Колобка) — Це слова-звертання. 4 Практична робота «Учись звертатися!» Братик — братику, мама — ... , Петрик — ... , Оленка — ... , Іван Петрович — ... — На письмі слова-звертання виділяються комами або знаками оклику. — Запишіть речення. Підкресліть у них слова-звертання. Україно! Край милий, край золотавий. Вчіться, діти! Мудра книжка скаже вам чогось багато. Фізкультхвилинка 5 Словникова робота — яким словом можна замінити слово Україна? (Батьківщина) — Що таке Батьківщина? Знаєш ти, що таке Батьківщина? Батьківщина — це ліс осінній, Це домівка твоя і школа, І гаряче сонячне коло. Батьківщина — це труд і свято, Батьківщина — це мама і тато, Це твої найщиріші друзі І бджола у веснянім лузі. Батьківщина — це рідна мова, Це дотримане чесне слово. А. Костецький 6 Хвилинка каліграфії Бб ба об бу уб бе — Доповніть речення. я люблю свою... 7 Технологія «Мозковий штурм» — Скажіть, будь ласка, а якими словами вітаються одне з одним українці? Запис на дошці висловлювань учнів: Добрий день! Добрий вечір! Добрий ранок! Доброго здоров’я! Здоровенькі були! Здрастуйте! Привіт! — як називаються такі слова? (Ввічливі) 8 Творча вправа — Послухайте вірш, запишіть у зошит ввічливі слова, які ви почули. Сію дитині В серденько ласку. Сійся-родися, Ніжне «будь ласка», Вдячне «спасибі», «Вибач» тремтливе, — Слово у серці, як зернятко в ниві. «Доброго ранку!», «Світлої днини» — Щедро даруй ти людям, дитино! Мова барвиста, Мова багата, рідна і тепла, як батьківська хата. В.Гринько — Придумайте речення з одним із цих слів. 9 Діалогічне мовлення. Робота в парі — Уявіть, що до автобусу заходить бабуся, а вільних місць немає. Складіть діалог за опорними словами та словосполученнями. Бабусю, сідайте, будь ласка, далеко їхати, виходжу на наступній зу- пинці, нехай щастить, щасливої дороги. V. Підсумок уроку. Рефлексія — як треба розмовляти у трамваї, на стадіоні? — як вам треба розмовляти один з одним? — Про які нові слова ви почули сьогодні на уроці? — які ввічливі слова ви запам’ятали? — як почувається людина, до якої звертаються ввічливо? Намалюйте такий смайлик на полях свого зошита. | |
| |
Переглядів: 1891 | |
Охорона водойм |
Самообслуговування. Призначення одягу та взуття |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Для чого ми вивчаємо природознавство |
Всього коментарів: 0 | |