УРОК № 114 Тема: Подовжені м'які приголосні звуки, позначення їх на письміМета: Ознайомити учнів з подовженими м'якими приголосними звуками, із способом позначення їх на письмі; розвивати зв'язне мовлення, вміння спостерігати, порівнювати; виховувати старанність, уважність. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Я ін ння чко Яке коріннячко, таке й насіннячко. — Як ви розумієте це прислів'я? — Зверніть увагу на подвоєння приголосних у словах. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Опрацювання нового матеріалу 1. Спостереження за вимовою подовжених приголосних звуків. — Послухайте слова, які я буду вимовляти. Що ви помітили в кожному слові? Гілля, змагання, колосся, вугілля, читання. — Отже, в нашій мові є м'які приголосні звуки, які можуть подовжуватись. 2. Робота з підручником. Вправа 244, с. 102. — Прочитайте речення. — Як ви розумієте вислови бронзове колосся, час дозвілля? — Прочитайте вголос виділені слова. В яких з них приголосні звуки вимовляються подовжено? — Спишіть парами виділені слова. Зробіть висновок: як позначаються на письмі м'які подовжені звуки? 3. Ознайомлення з правилом на с. 102. 4. Спостереження за позначенням подовжених приголосних звуків на письмі. Вправа 245, с. 102103. — Прочитайте слова. Правильно вимовляйте подовжені звуки. Як вони позначаються на письмі? — Спишіть слова. Підкресліть букви, які позначають м’які подовжені звуки. — Зробіть звуко-буквений аналіз слова читання. Зверніть увагу: подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою. V. Фізкультхвилинка VI. Осмислення нових знань 1. Розрізнення у мові слів з м 'якими подовженими звуками. — Послухайте вірш. Плесніть в долоні, коли почуєте слова з подовженими м’якими приголосними. На траві й квітках росинка, Шелестіння й гомін гілки, Щебетання й пісня пташки, Скрип жука, гудіння бджілки. (Я. Щоголів) 2. Самостійна робота. Вправа 246, с. 103. (Перевірка виконаного). 3. Творче завдання. — До слів першого стовпчика доберіть слова другого стовпчика. Запишіть словосполучення. життя пшеничне вугілляшкільне колоссяцікаве завдання кам 'яне — Усно складіть із записаними словосполученнями речення. 4. Коментоване письмо. Вправа 247, с. 104. — Утворіть слова за зразком і запишіть парами. Підкресліть букви, що позначають м’які подовжені звуки. VII. Підсумок уроку — Про що дізнались на сьогоднішньому уроці? — Як позначаються м’які подовжені звуки на письмі? VIII. Домашнє завдання. Вправа 248, с. 104. Випишіть слова з подовженими приголосними звуками і доберіть до них споріднені за зразком. | |
| |
Переглядів: 4114 | |
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку» |
Складання записки, адресованої батькам (друзям) |
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14 |
Всього коментарів: 0 | |