💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Подовжені м'які приголосні звуки, позначення їх на письмі

УРОК № 114

Тема: Подовжені м'які приголосні звуки, позначення їх на письмі

Мета: Ознайомити учнів з подовженими м'якими приголосними звуками, із способом позначення їх на письмі; розвивати зв'язне мовлення, вміння спостерігати, порівнювати; виховувати старанність, уважність.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Каліграфічна хвилинка

Я ін ння чко

Яке коріннячко, таке й насіннячко.

— Як ви розумієте це прислів'я?

— Зверніть увагу на подвоєння приголосних у словах.

III. Повідомлення теми і мети уроку

IV. Опрацювання нового матеріалу

1. Спостереження за вимовою подовжених приголосних звуків.

— Послухайте слова, які я буду вимовляти. Що ви помітили в кожному слові?

Гілля, змагання, колосся, вугілля, читання.

— Отже, в нашій мові є м'які приголосні звуки, які можуть подовжуватись.

2. Робота з підручником. Вправа 244, с. 102.

— Прочитайте речення.

— Як ви розумієте вислови бронзове колосся, час дозвілля?

— Прочитайте вголос виділені слова. В яких з них приголосні звуки вимовляються подовжено?

— Спишіть парами виділені слова. Зробіть висновок: як позначаються на письмі м'які подовжені звуки?

3. Ознайомлення з правилом на с. 102.

4. Спостереження за позначенням подовжених приголосних звуків на письмі. Вправа 245, с. 102103.

— Прочитайте слова. Правильно вимовляйте подовжені звуки. Як вони позначаються на письмі?

— Спишіть слова. Підкресліть букви, які позначають м’які подовжені звуки.

— Зробіть звуко-буквений аналіз слова читання. Зверніть увагу: подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою.

V. Фізкультхвилинка

VI. Осмислення нових знань

1. Розрізнення у мові слів з м 'якими подовженими звуками.

— Послухайте вірш. Плесніть в долоні, коли почуєте слова з подовженими м’якими приголосними.

На траві й квітках росинка,

Шелестіння й гомін гілки,

Щебетання й пісня пташки,

Скрип жука, гудіння бджілки.

(Я. Щоголів)

2. Самостійна робота. Вправа 246, с. 103. (Перевірка виконаного).

3. Творче завдання.

— До слів першого стовпчика доберіть слова другого стовпчика. Запишіть словосполучення.

життя пшеничне

вугілляшкільне

колоссяцікаве

завдання кам 'яне

— Усно складіть із записаними словосполученнями речення.

4. Коментоване письмо. Вправа 247, с. 104.

— Утворіть слова за зразком і запишіть парами. Підкресліть букви, що позначають м’які подовжені звуки.

VII. Підсумок уроку

— Про що дізнались на сьогоднішньому уроці?

— Як позначаються м’які подовжені звуки на письмі?

VIII. Домашнє завдання. Вправа 248, с. 104.

Випишіть слова з подовженими приголосними звуками і доберіть до них споріднені за зразком.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 4114 | Рейтинг: 0.0/0
М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»
Складання записки, адресованої батькам (друзям)
Зустріч із дитячими журналами. Урок позакласного читання
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 14
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]