УРОК 109 Тема: Спостереження за твердими і м'якими приголосними в словахМета: Учити спостерігати за твердими і м'якими приголосними в словах, уточнювати уявлення про звукове значення букв я, ю, є, що стоять після букв, які позначають м'які приголосні звуки; розвивати навички звуко-буквеного зіставлення, зв'язне мовлення; виховувати працелюбність, повагу до людей праці. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Розкажіть напам'ять вірш, який ви записали в зошит. — Вимовте кожен звук у виділених словах. — Який звук в кожному слові позначає буква л? — Яка буква вказує на м'якість приголосного [л'] у слові полю? — Яка буква завжди позначає м'який приголосний звук? III. Каліграфічна хвилинка Ко пше ця чк ва пшениця Колосиста пшениця на стеблі — як сонечко, ясний коровай на столі. — Підкресліть у словах букви, що позначають м'які приголосні звуки. — Побудуйте звукову модель слова пшениця. IV. Засвоєння вивченого матеріалу 1. Творче спілкування. — До слів першого стовпчика дібрати слова з другого стовпчика і записати словосполучення. Білийіній вірний сніг сріблястийдруг солодкийчай — Підкресліть в словах букву, яка завжди позначає м'який приголосний. 2. Робота з текстом. Вправа 219, с. 92. — Прочитайте текст в особах. — Як ви розумієте слова дідуся? — Запишіть повні відповіді на питання. Чим орють землю? Чим сіють зерно? Чим збирають урожай? — Вимовте приголосні звуки у виділеному слові. Які з них тверді? А які м'які? Які букви позначають м'якість приголосних? 3. Виконання вправи 220, с. 92. — Прочитайте загадку. — Чи здогадалися, де слід шукати відгадку? — Чи доводилося вам бачити плуг? Він зображений на малюнку на с. 93. (Пояснити, що плуг — сільськогосподарське знаряддя з вигнутим металевим лемешем для орання землі). — Вимовте кінцеві голосні звуки у виділених словах. — Чому звук [а] позначений в словах різними буквами? 4. Фізкультхвилинка «Камінь — вата». 5. Складання розповіді за малюнком та опорними словами. Вправа 221, с. 93. — Розгляньте малюнок. Яка пора року настала? — Які зміни відбулися в природі? Яка стоїть погода? — Чого чекає земля? — Куди їдуть трактори? Що вони роблять? — Як віддячить людям земля восени? — Прочитайте вірш Михайла Стельмаха і вирази, які допоможуть вам скласти коротку розповідь за малюнком. (Заслуховуються розповіді 3—4 учнів). 6. Самостійна робота. Вправа 222, с. 93. — Допишіть прислів'я. Складіть звукову модель слова рясно. Перевірка виконаного. 7. Вибірковий диктант. І варіант записує слова, які починаються твердим приголосним, II варіант — м'яким приголосним. Річка, хмарка, ніжний, цікаво, цибуля, портфель, Ніна, ключ, сюди, весна. Перевірка виконаного. V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 223, с. 94. | |
| |
Переглядів: 1264 | |
Об’ємні вироби з природного матеріалу. Виготовлення із природних форм фігурок... |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Олександр Олесь «Два хлопчики». М. Рильський «Річка». Підсумок із теми |
Текстильні матеріали. Загальні поняття про прядиво, нитки, тканини та ткацтво |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Всього коментарів: 0 | |