УРОК № 103 Тема: Буква щ, її звукове значення. Узагальнення про приголосні звукиМета: Закріпити знання про букву щ, яка вживається для позначення звуків [шч], про текст; узагальнити знання, отримані на попередніх уроках; розвивати мовлення; виховувати любов до природи, повагу до праці. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Мотивація навчальної діяльності — Відгадайте загадку. Сонце вкрилося хмарками, Хтось невидимий в імлі Небо сірими нитками Пришиває до землі. — Побудуйте звукову модель слова дощ. — Запишіть це слово. Порівняйте кількість букв і звуків в цьому слові. Чому вона не однакова? III. Опрацювання матеріалу уроку 1. Ознайомлення з правилом на с. 77. 2. Каліграфічна хвилинка. Ща ща щи ящ ощ Дощ хлющить на зелен плющ, Під плющем сховався хрущ. — Назвіть слова з буквою Щ. — Скільки звуків позначає ця буква? — Побудуйте звукову модель слова хрущ. — Чи всі слова в скоромовці вам зрозумілі? — Повправляйтеся в швидкому читанні скоромовки. 3. Робота з підручником. Вправа 185, с. 77. — Прочитайте українську народну пісеньку. — Яка буква найчастіше трапляється в словах пісеньки? — Випишіть слова з буквою щ. — Завчіть слова пісеньки напам'ять і спробуйте проспівати її. 4. Самостійна робота. — У рядках слів, записаних на дошці, знайдіть «зайві» слова, запишіть їх та побудуйте звукові моделі. Весна, літо, ящик, осінь, зима. Горобець, снігур, синиця, ящірка, зозуля. Річка, зорі, кущ. сонце, небо, земля. Перевірка виконаного. 5. Фізкультхвилинка. Дощик Крапа дощик — накрапайчик, Барабанить в барабанчик, Бубонить у бубонець, Щоб усі ішли в танець. (Т.Коломієць) IV.Узагальнення і систематизація вивченого 1. Робота з текстом. Вправа 186, с. 78. — Прочитайте текст спочатку мовчки, потім — вголос. Позначайте кінець кожного речення зниженням голосу і паузою. — Скільки речень у тексті? — Подумайте, якими словами можна замінити слово Сашко, щоб уникнути його повторення? — Спишіть, позначаючи початок і кінець кожного речення. — Підкресліть слова з буквою щ. 2. Робота з прислів'ями. Вправа 187, с.78. — Прочитайте прислів'я. Як ви розумієте їх зміст? — Спишіть прислів'я. Підкресліть в них слова з буковю щ. — Вимовте послідовно звуки у цих словах. — Назвіть споріднені слова до слів праця і роботящі. 3. Словниковий диктант. — Відгадайте загадки. Запишіть слова-відгадки. Упіймав Івасик рибу, Але витягати — мука! Бо сердита і велика На гачок зловилась . (Щука). Гострі зуби у кота, Відкусив він їй хвоста. А вона йому на те: — Завтра хвіст мій ... відросте. (Ящірка ). З глини робився, На кружалі вертівся, На вогні пікся, На базарі бував, Людей годував, Як упав, то й пропав. Ніхто його не поховав. (Горщик ). Що у восьминіжок Замість рук і ніжок? (Щупальці). V.Підсумок уроку. Узагальнення про приголосні звуки Відповіді на запитання і завдання для повторення на с. 79. VII.Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 188, с. 78 | |
| |
Переглядів: 3518 | |
Народні іграшки з глини |
Д. Павличко «Квітка», В. Кухалашвілі «Як побачити вітер?». В. Лучук «Сіла хма... |
Світ за вікном. Побудова і записування речень, що передають, описують вид із ... |
Бджілка мала, та й та працює |
Карта України. Умовні позначення на карті (рівнини, гори, водойми) |
Всього коментарів: 0 | |