УРОК 102 Тема: Звук [ґ], буква ґ. Зіставлення вимови звуків [ґ] — [г]Мета: Закріплювати навичку літературної вимови звуків [ґ], [г]; учити розрізняти ці звуки в мовленні і позначати їх на письмі; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати ввічливість, любов до природи. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка Г㥴 гу ґе ґо Гуси голосно ґелґочуть. — Спишіть каліграфічно. — Назвіть послідовно звуки в останньому слові. — Побудуйте його звукову модель. III. Повідомлення теми і завдань уроку — Сьогодні ми будемо говорити про розрізнення звуків [г], [ґ] у вимові та позначення їх на письмі. IV. Опрацювання матеріалу уроку 1. Артикуляційно-слухові спостереження. — Прочитайте стовпчики слів на дошці. Що ви по- мітили? гускаґава гамірґанок галкаґедзь грибґрунт — Вимовте перші звуки в цих словах. Порівняйте їх вимову. (Учні спостерігають, як ці звуки вимовляє вчитель, потім самі вимовляють їх). — Прочитайте записані слова парами. Будьте уважні до вимови перших звуків. — Якими буквами позначені ці звуки на письмі? — Попрацюйте над скоромовкою Г. Чубач, правильно вимовляючи звуки [ґ] і [г]. Ґава всілася на ґанку І сиділа там до ранку. Вранці гуси пробігали, Ґаву з ґанку проганяли. 2. Робота з підручником. Вправа 179, с. 75. — Прочитайте вірш. — Які слова ввічливості ви вживаєте у своєму мовленні? — Який звук позначено буквою г у виділеному слові? Вимовте цей звук. 3. Виконання вправи 180, с. 76. — Прочитайте слова. Що в них спільного? — Спишіть слова. Чи значення всіх слів вам зрозуміле? — Чи знаєте ви, що ґедзя назвали так за звуками, які він видає, коли летить і коли сідає? — Зробіть звуко-буквений аналіз слова ґедзь. — Чи можна це слово поділити для переносу? Чому? V.Систематизація і узагальнення знань 1. Спостереження за позначенням на письмі звуків [ґ], [г]. Вправа 182, с. 76. — Прочитайте вислови. Про кого так говорять? — Випишіть слова — назви дій. На які питання вони відповідають? 2. Фізкультхвилинка. Білі гуси налетіли, Все подвір'я стало білим. Гуси голосно ґелґочуть, Букву Ґ вивчати хочуть. Поклювали, походили, Піднялись та й полетіли. Гуси летять — відлітають, А діти за парти тихенько сідають. — Які слова зі звуками [ґ], [г] вам зараз зустрілись? 3. Самостійна робота. Вправа 181, с. 76. — Випишіть виділені слова, допишіть до них спіль-нокореневі. Позначте корені. — Допишіть речення за зразком. Перевірка виконаного. 4.Словниковий диктант. — Відгадайте загадки. Запишіть відгадки у два стовпчики: в один — з буквою г, в другий — з буквою ґ. Буває він у супі, Буває і в салаті, Буває кольоровим У мами на халаті. (Горох ). І великі і малі Одягнулися в брилі. І дощу ці одноніжки Не бояться анітрішки. (Гриби ). Балерина закружляла На підлозі край стола. Притомилася, упала, І в коробку спать лягла. (Дзиґа). Пташка чорна, як смола, Все кричить: кра-кра, кра-кра. ( Ґава ). Зуби є, а рота нема. (Гребінець ). На штани і піджачок Пришивають п'ятачок. ( Ґудзик ). — Прочитайте слова першого стовпчика. А тепер другого. VI. Підсумок уроку — Виконайте усно вправу 183, с. 77. — Які ще слова з [ґ] ви можете назвати? VII. Домашня робота. Пояснення виконання вправи 184, с. 76. | |
| |
Переглядів: 4087 | |
Саморобна дидактична гра «сад і город» |
Дикорослі рослини рідного краю |
Розмітка за зразком, клітинками та лінійкою |
Колірний і тональний контраст як засіб виділення об’єкта зображення. Малюнок ... |
Родина, рідня, рід. Сімейний календар |
Всього коментарів: 0 | |