УРОК 100 Тема: Розрізнення звуку [ф] і звукосполучення [хв]Мета: Учити учнів розрізняти звук [ф] і звукосполучення [хв] у вимові; закріпити вміння позначати їх на письмі буквами ф і хв; розвивати мовлення; вміння працювати зі словником; виховувати мовну культуру. Обладнання: «Словникова скарбничка», II ч. (уп. О. Ісаєнко). Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте слова, які починаються і закінчуються приголосними звуками. — Якою частиною тексту може бути записане речення? — Розкажіть текст, який ви склали. III. Каліграфічна хвилинка Фф фо фл фе Пофортунило Федоту: із фламінго купив фото. — Який звук найчастіше зустрічається у реченні? — Поясніть значення слів пофортунило, фламінго (пощастило, птах). — Побудуйте звукову модель слова фламінго. IV. Повідомлення теми і мети уроку V. Вивчення нового матеріалу 1. Вправляння в правильній вимові звука [ф]. — До яких звуків належить [ф]: до голосних чи приголосних? — Вимовте цей звук. Як проходить струмінь видихуваного повітря? За участю чого утворюється звук [ф]? (За участю шуму). Чи бере участь в утворенні цього звуку голос? — Прочитайте скоромовку у вправі 168, с. 71, правильно вимовляючи звук [ф]. 2. Вправа 169,с. 72. — Прочитайте стовпчики слів. Порівняйте вимову звуків, позначених виділеними буквами. Зробіть висновок. — Запишіть слова парами. 3. Робота із словами, вимову і правопис яких треба запам'ятати. — Прочитайте слова в стовпчиках. Порівняйте їх вимову. Що можете сказати? Як ці звуки позначаються на письмі? — Значення яких слів вам не зрозуміле? — Попрацюйте із «Словниковою скарбничкою», II ч. В розділі «Тлумачний словник» знайдіть пояснення слова факел. (Факел, а,ч. 1. Світильник на держаку. 2. перен. Те, що містить у собі, несе із собою істину, знання, освіту, свободу тощо.). 4. Гра с орфографічним словником. Клас ділиться на три команди. Члени кожної команди по черзі називають слова зі звуком [ф]. Можна користуватися орфографічним словником (або «Словниковою скарбничкою», II ч., уп. О. Ісаєнко, розділ «Орфографічний словник».) Виграє команда, яка назве найбільшу кількість слів. Аналогічно можна проводити гру, в котрій діти будуть називати слова із звукосполученням [хв]. VI. Фізкультхвилинка Фізкультура, фізкультура. Нахиляти будем тулуб, Руки вгору піднімати І на двох ногах стрибати. Щоб пишався ти фігурою, Займайсь футболом, фізкультурою. (Л. Гребенькова) — Які слова зі звуком [ф] вам зараз зустрілись? VII. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу 1. Робота з деформованим текстом. Вправа 170, с.72. — З поданих слів складіть і запишіть речення. Для цього спочатку виділіть головні члени речення, а потім за допомогою питань встановіть зв'язок між іншими словами в реченні. — Прочитайте записані речення. Чи можна назвати їх текстом? — Доберіть заголовок до тексту. — Назвіть слова з буквою ф, правильно вимовляючи їх. 2. Робота в парах. Вправа 171, с. 73. (Перевірка виконаного). VIII. Підсумок уроку — Про які звуки ми говорили на уроці? Якими буквами вони позначаються? — Розгадайте метаграми. — Чи знайоме вам значення другого слова? (Людина, що колекціонує марки). VI.Домашнє завдання. Вправа 173, с. 73 — Запишіть слова, які починаються буквою ф, в алфавітному порядку, беручи до уваги другу букву. | |
| |
Переглядів: 2575 | |
Що таке культурна спадщина. Правила поводження у громадських місцях |
Природні матеріали. Ескіз виробу. Природні матеріали. Виготовлення аплікації ... |
Піклування про здоров'я в сім'ї. Доброзичливі й добрі стосунки між чл... |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
У школі детективів |
Всього коментарів: 0 | |