УРОК 97 Тема: Узагальнюючий урок з теми «Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и]»Мета: Повторити та узагальнити вивчений матеріал з теми; розвивати вміння впізнавати в слові ненаголошені голосні, добирати до них перевірні; розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до України. Обладнання: Орфографічні словники, малюнок яблуні з картками-яблуками, на яких написані букви е, и. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Поясніть правопис слів, в які ви вставляли букви. — Прочитайте протилежні за значенням слова. III. Каліграфічна хвилинка Ук їн на Україна Люби, шануй, оберігай усе, що зветься Україна. — Спишіть каліграфічно. — Поясніть правопис слова Україна. Побудуйте його звукову модель. IV. Актуалізація опорних знань. — Чи знаєте ви, звідки на Україні такі квітучі луки, плодючі поля, зелені ліси і чисті ріки? — Послухайте, що розповідає легенда. Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося. От вони прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,— відповіли наші предки,— там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо її берегтимете, то вона буде ваша, а коли ні — ворога». Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну свою назвали Україною. — Послухайте ще раз легенду і випишіть з неї три слова з ненаголошеними голосними [е], [и]. — Усно назвіть перевірні слова до записаних. У. Узагальнення і систематизація вивченого 1. Самостійна робота. Вправа 160, с. 69. — Запишіть речення, додаючи слова з довідки. Позначте наголос у словах, вимову і написання яких треба запам'ятати. Перевірка виконаного. 2. Коментоване письмо. Вправа 156, с. 67. — Випишіть виділені слова, вставляючи пропущені букви. — Поясніть, як ви розумієте прислів'я, записані після вправи? 3. Виконання вправи 157, с. 68. — Спишіть вірш. — Знайдіть у ньому одно-, дво-, три- і чотирискладові слова. — Поясніть написання слів з ненаголошеними е, и. 4. Фізкультхвилинка. 5. Робота в парах. Вправа 158, с. 68. — Запишіть виділені слова, вставляючи пропущені букви. Поясніть їх правопис. — Написання якого слова треба перевіряти за словником? 6. Робота з орфографічним словником. Вправа 159, с. 68-69. — Спишіть слова за алфавітом, перевіряючи їх правопис і наголос за орфографічним словником. 7. Гра «Чарівна яблуня». — На нашій яблуні вродили незвичайні яблука з буквами е, и. Зірвати їх зможе той, хто знає, які не-наголошені голосні треба вставити в ці слова. кр...ло в...селий л...стиж...вий ст...блод...вуюсь гр...чаний укр...ває в...слоз...рно V. Підсумок уроку — Дайте відповіді на запитання, вміщені на с. 69. VI. Домашнє завдання Пояснення виконання вправи 161, с. 69 | |
| |
Переглядів: 1550 | |
Ліплення з пластиліну звірят |
Лікарські рослини |
Розкроювання тканини. Виготовлення серветки з бахромою |
Л. Забашта «Рідна мова», М. Сингаївський «Колискова пісня, колискова...» |
Купання у водоймах. Правила поведінки на воді |
Всього коментарів: 0 | |