УРОК 91 Тема: Перевірка ненаголошеного голосного за допомогою наголосуМета: Учити дітей перевіряти ненаголошені голосні шляхом добору спільнокореневого слова або зміною форми слова; розвивати вміння спостерігати за мовними явищами, робити висновки; виховувати спостережливість, любов до рідної мови. Хід Уроку І. Організація класу до уроку — Прочитайте слова, правильно вимовляючи голосні в ненаголошених складах. — Які букви ви вставили в слова? Які слова з лівої колонки вам допомогли в цьому? III. Каліграфічна хвилинка їжрщ ба ай яз уб їж борщ з грибами і тримай язик за зубами. IV. Сприймання та узагальнення нового матеріалу 1. Робота в парах. Вправа 125, с. 55. — Змініть кожне слово так, щоб ненаголошений склад став наголошеним. Запишіть пари слів за зразком. — Чи однаковими буквами позначаються наголошені і ненаголошені звуки [е], [и]? Підкресліть ці букви. 2. Вправа 126, с. 55. Коментоване письмо (за зразком). — Вставте пропущені букви. Запишіть за зразком. — Поміркуйте, що треба зробити зі словами, щоб дізнатися, яку букву слід писати в ненаголошеному складі? Перевірте свої міркування, прочитавши правило на с. 56. 3. Ознайомлення із правилом на с. 56. — Що треба зробити, щоб з’ясувати правильне написання букви в ненаголошеному складі? Наведіть приклади. — Краще запам’ятати правило вам допоможе вірш Дмитра Білоуса. Все важливе в нашій мові, Ось, приміром, річ така: Е чи И писати в слові — Часто сумнів виника: Село чи сило? Якщо ясно, то не дуже. Щоб уникнуть зайвих мук, Ти під наголос, мій друже, Зразу став сумнівний звук: Село — се ла. Звук виразно зазвучить — Як писать тебе навчить. 4. Колективне виконання вправи 127, с. 55. — Прочитайте слова, чітко вимовляючи наголошені звуки. — Подумайте, яке слово в кожному рядку допоможе вам вставити пропущену букву. — Виділіть корінь в усіх словах. Перевірте, чи однакові корені в кожній групі слів? 5. Фізкультхвилинка. V. Узагальнення і систематизація знань 1. Виконання вправи 128, с. 56. Коментоване письмо. — Спишіть речення, вставляючи пропущені букви. Поясніть, як ви дізнались, яку букву потрібно вставляти. — Написання яких слів не треба перевіряти? Чому? 2. Робота за таблицею, вміщеною у вправі 128. — За таблицею розкажіть, як перевірити написання слова весна. — Аналогічно поясніть, як будете перевіряти написання слова зима. 3. Ігри діда Буквоїда. — Вставте букви, які з'їв дід Буквоїд. Поясніть, як добирали перевірні слова. з...рно д...мить л...сеня в...чірній т...пло в...селий VI. Підсумок уроку — Які ненаголошені голосні потрібно перевіряти в словах? — Як перевірити написання цих голосних? VII. Домашнє завдання. Вправа 129 — Спишіть, вставляючи пропущені букви. Позначте корінь у словах. — Вивчіть правило на с. 56. | |
| |
Переглядів: 1736 | |
Л. Вахніна «Кордон», Г. Бойко «Ділові розмови» |
Вибір друзів. Уміння товаришувати й спілкуватися в класі та сім'ї. Практи... |
Зима. Рослини взимку. Охорона здоров'я зимової пори |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Леся Українка «Вишеньки», «На зеленому горбочку». Олександр Олесь «Серед крас... |
Всього коментарів: 0 | |