УРОК 86 Тема: Наголос. Наголошені і ненаголошені склади і звукиМета: Закріпити знання учнів про склад і наголос; розвивати вміння розпізнавати в слові наголошений і ненаголошений склади; виховувати уважність, повагу до захисників Вітчизни. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань. Каліграфічна хвилинка Ио йо ом ий ез Бойовий, майонез, знайомий, район. — Запишіть каліграфічно. — На які питання відповідають слова? — Поділіть слова дужечками для переносу. — Поставте наголос у кожному слові. III. Повідомлення теми і мети уроку IV. Сприймання і усвідомлення матеріалу 1. Робота з підручником. Вправа 100, с. 44. — Прочитайте вірш. Складіть схему першого речення. — Спишіть виділені слова. Поділіть їх на склади. — Порівняйте, скільки в кожному слові складів і скільки голосних звуків. — Який висновок можна зробити? 2.Ознайомлення з правилом на с. 44. 3. Гра «Що говорить бубон». Учитель б’є у бубон один раз. Діти повинні назвати слова, що складаються з одного складу. Учитель б’є в бубон двічі — діти називають слова з двох складів. Тричі — з трьох. 4. Виконання вправи 101, с. 44. — Прочитайте вірш. — Про кого ви читали? Значення яких слів вам незрозуміле? — До назв військовослужбовців доберіть спільно-кореневі слова. Запишіть за зразком. 5. Фізкультхвилинка. 6. Ознайомлення з правилом на с. 45. — Згадайте, що ви знаєте про наголос. — Прочитайте правило на с. 45. — Який склад називається наголошеним? — Зверніть увагу: знак наголосу ставиться над буквою, що позначає голосний звук. 7. Виконання вправи 102 (завдання 1—4). 8. Самостійна робота. Вправа 103. — Спишіть слова. Позначте в них наголошені склади. Поділіть слова дужечками для переносу. (Перевірка виконаного). V. Узагальнення і систематизація знань — Спишіть прислів’я. Позначте в кожному слові наголос. Чи треба ставити наголос в односкладових словах? Чому? З добрим дружись, а лихих стережись. Друг-боягуз — гірше ворога. — Назвіть в прислів'ях двоскладові слова, трискладові. — Назвіть слова, в яких наголос падає на перший склад, на другий. VI. Підсумок уроку — Як визначати кількість складів у слові? — Який склад називається наголошеним? — Де на письмі позначається наголос? VII. Домашнє завдання. Вивчити правила на с. 44, 45 Пояснення виконання вправи (І варіант — для хлопчиків, II варіант — для дівчаток). | |
| |
Переглядів: 3764 | |
Елементи графічної грамоти. Виготовлення «Монгольської гри» |
Твоя родина, рідня, рід. Свята моєї родини |
Українська народна казка «Дрізд і голуб». Прислів'я. Загадки. Підсумок із... |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Т. Коломієць «Подарунок». В. Лучук «Кольорові пташки». В. Конопелець «Якого к... |
Всього коментарів: 0 | |