УРОК № 85 Тема: Позначення буквами я, ю, є, ї двох звуків. Спостереження за позначенням сполучення звуків [йо]Мета: Закріпити знання учнів про властивість букв я, ю, є, ї позначати на письмі два звуки; ознайомити з правилом переносу слів зі сполученням йо; розвивати навички складання звукових схем; виховувати любов до України. Обладнання: Фішки для побудови звукових моделей, таблиця «Голосні звуки»,дидактичні картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань 1. Робота з картками. I рівень.Прочитай. Випиши слова за моделями: 1 = 0=11________01-ої—о — =о Злива, тінь, школа, серця, день, слово, земля, пень, лось, петля, весна, кінь, слава, лінь, слива. II рівень. Склади звукові моделі таких слів: день, зелень, доля, осінь, східний, щастя. III рівень. Запиши слова до поданих звукових моделей. З двома словами склади речення. — о — —о—о— —о—о 2. Каліграфічна хвилинка. С лов во че єм Слово чемне кожному приємне. — Запишіть каліграфічно. — Складіть звукову модель останнього слова. — Порівняйте кількість звуків і букв в цьому слові. Чому звуків більше? III. Сприймання і усвідомлення матеріалу 1. Робота з таблицею «Голосні звуки». Звуки:[а][о][у][е][и] [і]— 6 звуків. — Скільки голосних звуків в українській мові? — Якими буквами вони позначаються? — Порівняйте позначення на письмі звука [а] в слові рука і в слові вишня. (У слові рука звук [а] чуємо в кінці слова. Тут він позначається буквою а, бо попередній приголосний [к] вимовляється твердо. У слові вишня звук [а] чуємо теж у кінці слова, але він тут позначається буквою я, бо попередній приголосний вимовляється м’яко). 2. Робота з підручником. Вправа 93, с. 41. — Спишіть слова, поділіть їх на склади. — Які звуки позначають в цих словах букви я, ю, 3. Ознайомлення з правилом на с. 42. — Пригадайте, де в слові стоять я, ю, є, коли позначають два звуки? (На початку слова або на початку складу). — Яка буква завжди позначає два звуки? 4. Колективна робота. Вправа 95, с. 42. — Підготуйтесь до виразного читання вірша. Подумайте, які слова слід виділяти голосом. — Прочитайте вірш виразно. — До чого закликає поет? — Назвіть голосні звуки, що трапляються у вірші найчастіше. — Спишіть вірш. Підкресліть букви, що позначають по два звуки. 5. Фізкультхвилинка. Гра «Один — два». Учитель показує записані на дошці слова. Якщо в слові є букви, що позначають два звуки, діти двічі плещуть в долоні над головою, якщо всі букви позначають по одному звуку — діти підстрибують один раз. Юра, мавпа, заєць, лялька, свято, поїхав, калина, твоя, єнот, любов, воля, Україна. о 1 /\ ^ ^ И 11— 10 букв. є, ї? 6. Самостійна робота. Із слів, записаних для фізкультхвилинки, виписати ті, в яких є букви, що позначають два звуки. (Перевірка виконання). 7. Виконання вправи 96, с. 42. — Спишіть слова. Побудуйте до кожного слова звукову модель. Якими буквами позначається сполучення звуків [йо]? 8. Ознайомлення з правилом на с. 42. — Як треба переносити слова із сполученням букв йо? 9. Виконання вправи 97, с. 43. — Пов'яжіть за змістом слова двох колонок. Запишіть словосполучення за зразком. Підкресліть буквосполучення йо. Поділіть для переносу слова майорить і гайові. IV. Підсумок уроку — Які букви можуть позначати 2 звуки в слові? — Скільки звуків завжди позначає буква ї? — Як переносяться слова з буквосполученням йо? V. Домашнє завдання. Вивчити правила на с. 42 Пояснення виконання вправи 98, с. 43. | |
| |
Переглядів: 7759 | |
Лікарські рослини |
Українська народна казка «Рукавичка» |
Значення гарного й веселого настрою для збереження здоров'я |
Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку |
Вимірювання довжини відрізків у сантиметрах та дециметрах і сантиметрах. Побу... |
Всього коментарів: 0 | |