УРОК 80 Тема: Розрізнення спільнокореневих слів та слів, близьких за значенням. Узагальнення знань і вмінь з темиМета: Учити розрізняти спільнокореневі слова та слова, близькі за значенням; узагальнити знання і вміння про корінь і спіль-нокореневі слова; розвивати вміння добирати споріднені слова та визначати корінь; виховувати уважність, спостережливість. Обладнання: Дидактичні картки. Хід Уроку 1. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Прочитайте спільнокореневі слова, що ви записали. — Які назви рослин — символи України — ви виписали? — Від якого слова утворилося слово Батьківщина'? III. Каліграфічна хвилинка Ха ів ськ зоо Харків Харківський зоопарк — один з найстаріших в Україні. — Спишіть каліграфічно. — Знайдіть у записі спільнокореневі слова. IV. Основна частина уроку 1. Робота з картками. I рівень.Спишіть. В спільнокореневих словах визначте корінь. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. Бджола мала, а й та працює. Працьовиті руки гори вернуть. II рівень. З кожної групи слів виберіть і запишіть спільнокореневі. Позначте корінь. 1. Сирість, сирник, сирий, відсиріти. 2. Сова, совеня, совок, совиний. 3. Син, синок, синій, синівський. 4. Мило, мильниця, милуватися, мильний. Шрівень. Доберіть споріднені слова. Визначте корінь. Лікує хворих.... Грає на скрипці.... Виховує дітей .... Сад вирощує.... Шпак живе в... .Для курей збудували... 2. Робота з підручником. Вправа72, с. 34. — Прочитайте. Як ви розумієте вислови? — До слів віра і надія доберіть спільнокореневі, які відповідають на питання що робити? та який? 3. Самостійна робота. Виконання вправи 73, с. 34. — Спишіть речення, вставляючи пропущені букви. Перевірка виконаного. — Як перевіряли написання слів з пропущеними буквами? 4. Фізкультхвилинка. 5. Робота в парах. Виконання вправи 74, с. 34. — Від поданих слів утворіть споріднені за зразком, запишіть їх. — З двома словами на вибір складіть речення. (Перевірка виконаного). 6. Гра діда Буквоїда. с А Д СА Д с АД с А Д СІА У — Додайте букви, які з’їв дід Буквоїд у споріднених словах. (Садок, садочок, садівник, посадити). 7. Робота над розрізненням споріднених слів і слів-синонімів. Вправа 75, с. 34-35. — Прочитайте речення. Випишіть слова, близькі за значенням до слова пастух. Чи є ці слова спільнокореневими? Чому? — Розгляньте таблицю на с. 35. Зробіть висновок. VI. Підсумок уроку — Які слова називаються спільнокореневими? — Що таке корінь? — Чим відрізняються близькі за значенням слова від спільнокореневих? VII. Домашнє завдання. Вправа 76, с. 35 (пояснення виконання) | |
| |
Переглядів: 3560 | |
Природа в місті (селі) та його околицях |
Елементарна будова тварин і птахів. Практична робота «Силуети тварин і птахів... |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Істинні та хибні висловлення. Закріплення навичок роботи з мишею. Розвиток пр... |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 15 |
Всього коментарів: 0 | |