УРОК 74 Тема: Спостереження за роллю службових слів у реченніМета: Показати роль службових слів у реченні, вправляти дітей у розпізнаванні службових слів у тексті; розвивати вміння вживати потрібні службові слова у мовленні; виховувати культуру мовлення. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Перевірка домашнього завдання — Текст, який ви прочитали — це розповідь чи опис? — Прочитайте, які службові слова ви виписали. — З якими словами вони зв’язані? III. Каліграфічна хвилинка X бу ав ем он Хто був на коні, той бував і під конем. — Спишіть каліграфічно. — Підкресліть службові слова. З якими словами вони зв’язані? IV. Основна частина уроку 1. Вправа на розпізнавання службових слів у тексті. — Прочитайте вірш, записаний на дошці. — Випишіть з нього службові слова разом із словами, з якими вони зв’язані. Встала серед степу, Воду п’є з долини, Вішає по небу Кетяги калини... І мені б злетіти До веселки в небо, Кетягів нарвати На вінок для себе. (В. Швець) 2. Робота з текстом. Вправа 41, с. 22. — Підготуйтеся до виразного читання тексту. Подумайте, яку його частину треба читати швидше, голосніше, з напруженням. — Прочитайте виразно текст. — Як звали головного героя? — Хто зробив йому нарти? — Що таке нарти? — Як звали собаку хлопчика? — Спишіть виділене речення. Підкресліть в ньому службові слова. — Спробуйте прочитати речення без службових слів. — Зробіть висновок, для чого вживаються службові слова. 3. Самостійна робота. Виконання вправи 42, с. 23. — За допомогою яких слів зв'язані між собою виділені слова? 4. Фізкультхвилинка. 5. Виконання вправи 43, с. 23 (усно). — Прочитайте лічилку. — Назвіть слова, до яких не можна поставити питання. — Що вас зацікавило? 6. Завдання на правильне вживання службових слів у мовленні. (Самостійно з подальшою перевіркою). — Спишіть вірш, дописуючи потрібні слова. Змайстрував мій братик Гриць Гарну хаточку... птиць. Он ... дереві вона, ... садку... вікна. 7. Колективне виконання вправи 44, с. 23. — Утворіть із слів кожного рядка речення, додаючи потрібне службове слово. — Запишіть утворені речення, підкресліть службові слова. V. Підсумок уроку — Назвіть, які службові слова ви знаєте. — Яку роль відіграють службові слова у мовленні? VI. Домашнє завдання. Вправа 45, с. 23. — Запишіть пари слів за зразком, зв'язуючи їх за допомогою службових слів. — Два речення з утвореними словосполученнями за бажанням можете записати в зошит. | |
| |
Переглядів: 4163 | |
Тематичне ліплення за малюнком і власним задумом. Створення композиції за мот... |
В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка» В. Нестайко «Руденький» |
Мікрорайон школи. Практична робота: «Безпечні та небезпечні місця на шкільно... |
У царстві букв і звуків |
Тема. Казки народів світу. Урок позакласного читання |
Всього коментарів: 0 | |