УРОК 66 Тема: Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)Мета: Учити змінювати слова за зразком «один — багато», розпізнавати дієслова за питаннями, встановлювати зв'язок дієслів з іменниками; розвивати зв'язне мовлення; виховувати повагу до старших. Обладнання: Дидактичні картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань Робота з картками. I рівень. Відгадай загадку. Спиши. Підкресли дієслова. Підморгне зеленим оком — ми йдемо, Підморгне червоним оком — стоїмо, Жовте моргає — уваги вимагає. ( Світлофор ). II рівень. Спиши. До виділених дієслів у дужках запиши питання. Біля школи ми (...?) посадили квіти. Вони (...?) милують око своєю красою. Ми самі (...?) доглядаємо квіти. III рівень. Склади і запиши речення. Дієслова підкресли. Яблуня, дика, в лісі, росла. Впало, кисле, восени, з неї, яблуко. Склювали, яблуко, пташки. Зернятко, тільки, одне, заховалося, в землю. Я ба ть ді ти батьки Яке дерево, такі й квіти, які батьки, такі й діти. — Як ви розумієте це прислів’я? — Знайдіть слова, в яких неоднакова кількість букв і звуків. Поясніть це. IV. Пояснення нового матеріалу 1. Гра «Учитель і учні». Учитель називає дію, яку виконує він, а учні повинні поставити слово в множині. УчительУчні — Учитель пише.— Учнітежпишуть. — Учитель читає. — Учні теж читають. — Учитель малює. — Учні теж малюють. — Які дії виконує учитель? Поставте питання до цих слів. — Які дії виконують учні? Поставте питання до цих слів. — Зробіть висновок. (Якщо дію виконує одна людина, то ставиться питання що робить?, якщо дію виконують декілька людей, то ставиться питання що роблять?) 2. Робота з підручником. Виконання вправи 10, с.8. — Запишіть речення за зразком. — Запам’ятайте правопис слів спортсмен і жайворонок. — Усно поширте записані речення іншими словами. V. Фізкультхвилинка. VI. Узагальнення і систематизація знань 1. Робота з текстом. Вправа 11, с. 8. — Прочитайте текст самостійно. — Про що йдеться у тексті? — До чого привчали дітей в українських сім’ях? — До чого привчають вас у вашій сім’ї? — Знайдіть в тексті слова — назви дій. Поставте до них питання. — Змініть ці слова за зразком так, щоб вони відповідали на питання що робив? Запишіть. 2. Вибірковий диктант. — Запишіть слова — назви дій у дві колонки. В одну — слова, що відповідають на питання що робить?, в іншу — слова, що відповідають на питання що роблять? Тече вода з-під явора Яром на долину. Пишається над водою Червона калина. Пишається калинонька, Явір молодіє, А кругом їх верболози Й лози зеленіють. Тече вода із-під гаю Та попід горою. Хлюпочуться качаточка Поміж осокою... (Т.Шевченко) 3. Робота в парах. Виконання вправи 12, с. 9. — Яке слово, близьке за значенням до слова родина, ви підібрали? 4. Колективне виконання вправи 13, с. 9. — Прочитайте, змінюючи назви дій в дужках так, щоб вони були зв'язані з назвами предметів. — Запишіть назви предметів і зв'язані з ними назви дій за зразком. VII. Підсумок уроку — На які питання можуть відповісти слова — назви дій одного предмета? А якщо дію виконує декілька предметів або істот? VIII. Домашнє завдання. І варіант виконує вправу 14, с. 9, II варіант — вправу 15, с. 10. | |
| |
Переглядів: 6166 | |
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну |
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п... |
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям |
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?» |
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми |
Всього коментарів: 0 | |