💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)

УРОК 66

Тема: Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів)

Мета: Учити змінювати слова за зразком «один — багато», розпізнавати дієслова за питаннями, встановлювати зв'язок дієслів з іменниками; розвивати зв'язне мовлення; виховувати повагу до старших.

Обладнання: Дидактичні картки.

Хід Уроку

I. Організація класу до уроку

II. Актуалізація опорних знань Робота з картками.

I рівень.

 Відгадай загадку. Спиши. Підкресли дієслова.

 Підморгне зеленим оком — ми йдемо,

 Підморгне червоним оком — стоїмо,

 Жовте моргає — уваги вимагає.

( Світлофор ).

II рівень.

 Спиши. До виділених дієслів у дужках запиши питання.

Біля школи ми (...?) посадили квіти.

Вони (...?) милують око своєю красою. Ми самі (...?) доглядаємо квіти.

III рівень.

 Склади і запиши речення. Дієслова підкресли.

Яблуня, дика, в лісі, росла.

Впало, кисле, восени, з неї, яблуко.

Склювали, яблуко, пташки.

Зернятко, тільки, одне, заховалося, в землю.

Я ба ть ді ти батьки

Яке дерево, такі й квіти, які батьки, такі й діти.

— Як ви розумієте це прислів’я?

— Знайдіть слова, в яких неоднакова кількість букв і звуків. Поясніть це.

IV. Пояснення нового матеріалу

1. Гра «Учитель і учні».

Учитель називає дію, яку виконує він, а учні повинні поставити слово в множині.

УчительУчні

— Учитель пише.— Учнітежпишуть.

— Учитель читає. — Учні теж читають.

— Учитель малює. — Учні теж малюють.

— Які дії виконує учитель? Поставте питання до цих слів.

— Які дії виконують учні? Поставте питання до цих слів.

— Зробіть висновок. (Якщо дію виконує одна людина, то ставиться питання що робить?, якщо дію виконують декілька людей, то ставиться питання що роблять?)

2. Робота з підручником. Виконання вправи 10, с.8.

— Запишіть речення за зразком.

— Запам’ятайте правопис слів спортсмен і жайворонок.

— Усно поширте записані речення іншими словами.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота з текстом. Вправа 11, с. 8.

— Прочитайте текст самостійно.

— Про що йдеться у тексті?

— До чого привчали дітей в українських сім’ях?

— До чого привчають вас у вашій сім’ї?

— Знайдіть в тексті слова — назви дій. Поставте до них питання.

— Змініть ці слова за зразком так, щоб вони відповідали на питання що робив? Запишіть.

2. Вибірковий диктант.

— Запишіть слова — назви дій у дві колонки. В одну — слова, що відповідають на питання що робить?, в іншу — слова, що відповідають на питання що роблять?

 Тече вода з-під явора Яром на долину.

 Пишається над водою Червона калина.

 Пишається калинонька,

 Явір молодіє,

 А кругом їх верболози Й лози зеленіють.

 Тече вода із-під гаю Та попід горою.

 Хлюпочуться качаточка Поміж осокою...

 (Т.Шевченко)

3. Робота в парах. Виконання вправи 12, с. 9.

— Яке слово, близьке за значенням до слова родина, ви підібрали?

4. Колективне виконання вправи 13, с. 9.

— Прочитайте, змінюючи назви дій в дужках так, щоб вони були зв'язані з назвами предметів.

— Запишіть назви предметів і зв'язані з ними назви дій за зразком.

VII. Підсумок уроку

— На які питання можуть відповісти слова — назви дій одного предмета? А якщо дію виконує декілька предметів або істот?

VIII. Домашнє завдання. І варіант виконує вправу 14, с. 9, II варіант — вправу 15, с. 10.

Категорія: Рідна мова | Додав: SYLER (02.01.2014)
Переглядів: 6166 | Рейтинг: 1.0/1
Фантастичні герої, виліплені з пластиліну
Значення праці в житті людини. Правила організації робочого місця. Загальні п...
Різноманітність тварин. Що дають тварини людям
«Вовк і кіт» (латинська народна казка). «Що ти знаєш і що вмієш?»
А. Григорук «Той ще не музика, хто в дудку дме». Підсумок теми
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]