УРОК № 65 Тема: Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстахМета: Показати роль дієслів у мовленні; закріпити знання про зв'язок слів у реченні; розвивати зв'язне мовлення; виховувати спостережливість, любов до рідного слова. Обладнання: Фішки для складання звукової моделі слова, лялька Баба Яга. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Актуалізація опорних знань — Чи відгадали ви загадку в домашній вправі? — Відгадайте ще одну. Летить — пищить, Сяде — мовчить, Хто його вб'є, Свою кров проллє. (Комар ). — Завдяки яким словам ви змогли відгадати загадку? — Що означають ці слова? На які питання відповідають? III. Каліграфічна хвилинка З кл ар льриб Згорнув — клин, розгорнув — гриб, парасолька парасолька парасолька — Запишіть загадку, відгадайте її. — Запишіть відгадку. Запам'ятайте правопис цього слова. — Підкресліть у загадці слова — назви дій. Усно поставте до них питання. IV. Основна частина уроку 1. Спостереження за роллю дієслів у мовленні. — Чи змогли б ви відгадати загадки без слів — назв дій? — А чи можливе взагалі наше спілкування без цих слів? (З'являється лялькова Баба Яга). Баба Яга. Не люблю таких дітей, Що усе вже знають. Іч, які! І назви дій Вже вони вивчають. Вирішила всі знання В вас я відібрати. Лише я одна на світі Усе буду знати. Я не їла і не спала, Нові чари готувала. Ось тепер на вас дмухну Й зачаровувать почну. Учитель. І цих чарів сили Враз все зупинили. Кінь підняв передні ноги о Й не торкнувся більш дороги. Ліфти всі позастрявали, Люди мов позасинали, Хто із чашкою в руці, Хто із милом на лиці. Краплі дощику висять — До землі їм не дістать. Пароплави не гудуть, Поїзди вже не ідуть. Сонце, мов закам’яніло, Так на місці і висіло. І було незрозуміло, Чи воно комусь світило. І настала дивна річ — День надворі, а чи ніч? Баба Яга. Я змогла вас подолати, Дії всі у вас забрати! Учитель Щоб ці чари розігнати, (до діт,ей) Знання добрі треба мати. Чари щоб усі розвіять, Назвать треба слова-дії. (Діти додають хором потрібні дієслова) Треба завжди щось... {робити). Літаком кудись...(летіти), Дощику на землю... (лити), Пасажирів на роботу Слід автобусом... Ось і мати вже... Діточки в кругу... Пароплави вже... Поїзди усі... Краплі дощику... До землі вони... Чари бабині... А сама вона... (дістали), (розтали), (пропала). (возити). (працює), (упали), (гудуть), (ідуть), (танцюють), 4. Фізкультхвилинка. Коли риби виростають, Добре плавають в воді, Птахи високо літають, Звірі бродять по землі. А людина виростає — їздить! Плаває! Літає! Одкриває, пізнає Геть усе, що в світі є. (В. Фетисов) — Які слова — назви дій запам'ятали? 5. Виконання вправи 7, с. 6. — Прочитайте текст, замінюючи малюнки словами так, щоб вони були зв'язані з іншими словами в реченні. — Назвіть слова, що означають дії. Поставте до них питання. — Запишіть назви дій, що відповідають на питання що зробила? 6. Виконання вправи 8, с. 7. — Прочитайте речення. Скільки їх? — З'єднайте їх в одне за допомогою слова а. Опустіть друге слово красить і запишіть речення. Перед а поставте кому. Прочитайте утворене прислів'я. Як ви його розумієте? 7. Робота з прислів 'ями. — Прочитайте прислів'я, розділяючи слова. Запишіть те, в якому є слова — назви дії. Долюдейпорозум, доматеріпосерце. Наязикгарячий, дороботиледачий. Працягодує, аліньмарнує. V. Підсумок уроку — Чи зрозуміли ви, яку роль відіграють слова — назви дій у мовленні? На які питання відповідають ці слова? VI. Домашнє завдання. Пояснення виконання вправи 9, с.7. | |
| |
Переглядів: 5359 | |
ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО УРОКУ 10 |
Обговорення можливостей і демонстрація режимів роботи комп’ютера. Складові ча... |
Висівання пророщеного насіння у відкритий ґрунт |
Л. Забашта «Берізонька», Л. Костенко «Перекинута шпаківня». І. Сенченко «Жаль... |
«Грамотний-видющий і на все тямущий» |
Всього коментарів: 0 | |