УРОК 75 Потрібно учиться — завжди пригодиться. Тема. Ю. Ярмиш «Зайчаткова казочка»Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання та навички літературного аналізу; розвивати уяву, спостережливість, логічне мислення; виховувати бажання прийти на допомогу в скрутному становищі. Обладнання: картки з буквами; маски зайця, лисиці, вовка, слова на картках, картки для розширення читання. Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Мовна розминка. 1) Гра «Утвори слово за зразком». Учитель називає ланцюжок слів, а учні утворюють за аналогією нові ланцюжки. їжачок — їжачкова, вовк (вовчик, вовчикова), хлопець (хлопчик, хлопчикова), заєць (зайчик, зайчикова). 2) Скоромовка. Вийшли на леваду кізки, Де стрункі стоять берізки, Скуштувать листочки б раді, Та мотузка на заваді. 2. Вправа з читання. 1) Розчитування за таблицею. II. Мотивація навчальної діяльності 1. Завдання учням. Читання деформованого тексту. гадЗаак ощ аз ірзв солівий даглявиє з-за нисос і стотьї ресед витра вукша шільбі логови (Що за звір лісовий виглядає з-за сосни і стоїть серед трави — вушка більші голови? (Зайчик). 2. Бесіда. — Що ви знаєте про зайчика? — Якими словами його можна охарактеризувати? — Героєм яких українських народних казок є зайчик? — Отже, сьогодні ми прочитаємо казку Юрія Ярмиша «Зайчаткова казочка». III. Опрацювання нового матеріалу 1. Робота з текстом. Опрацювання казки Ю. Ярмиша «Зайчаткова казочка». 1) Читання казки комбінованим способом. а) Слухання твору (до слів «що в лісі учити збирав»). Бесіда. — Що знайшло Зайчатко в лісі? — Чому воно не прочитало казочку одразу? — З ким зустрілось Зайчатко в лісі? — Як хлопчик повівся зайчиком? б) Самостійне мовчазне читання казки до кінця. 2) Словникова робота. а) Вправа на розширення поля читання (робота на картках у парах). во кро їжа ли з ай вк лик чок сиця чатко ле чи не роз напи жить тати вміло крила сан а — Що об'єднує слова кожної піраміди? ('Тварини і дії). б) Вправа на миттєве сприймання слів. Слова і вирази за картками-блискавками: а на; все одно; якби мені; в тебе; ви не так; добридень; в нього; а це що. 3) Повторне читання казки мовчки. Гра «Небо і земля». Діти читають слідкуючи очима. За командою «Небо» припинають читати, піднімають очі вгору. За командою «Земля» продовжують читати. У ч и т е л ь . Подумайте: чому Лисиця і Вовк порізному «читали» казочку? 4) Вибіркове читання. — Що було намальовано в казочці? — Про що думав Зайчик? — Яку казку читала Лисичка? — А що читав Вовк? — Доведіть рядками казки, що Вовк і Лисиця не вміли читати. — Як ви думаєте, чому тітонька Лисиця і дядько Вовк не сказали, що не вміють читати? — Прочитайте, що порадив Зайчику хлопчик? — Як ви гадаєте, чи прислухається до неї Зайчик? — Знайдіть у казці зачин, основну частину і кінцівку. 5) Розігрування казки за ролями. 2. Робота в зошитах (с. 52—53, завдання 1, 2, З, 4). IV. Підбиття підсумків уроку Бесіда. — Що автор казки хотів нам показати? V. Домашнє завдання І група: читати виразно казку; II група: інсценізувати казку; III група: дібрати прислів'я, які могли бути порадою для Лиски і Вовка (Хто людей питає, той і розум має. Вчитися ніколи не пізно. Потрібно учиться — завжди пригодиться.) | |
| |
Переглядів: 9772 | |
Сюжетна композиція. Послідовність дій під час виготовлення сюжетної композиці... |
Свято здоров'я (урок проводять два вчителі) |
М. Сингаївський «Що воно за диво?». П. Мовчан «Сіяв шпак». А. Григорук «Переп... |
Взаємозв’язок частин із цілою формою. Практична робота «Ліплення тварини» |
Створення пейзажу. Послідовність дій під час створення пейзажу. Ескіз виробу.... |
Всього коментарів: 0 | |