💎 Рекомендуєм - телеграм ігри для заробітку криптовалюти (безкоштовно) Почати заробляти!

Письмова нумерація чисел першої сотні: читання чисел, записаних у нумераційній таблиці. Порівняння виразів і числа

УРОК 111

Тема: Письмова нумерація чисел першої сотні: читання чисел, записаних у нумераційній таблиці. Порівняння виразів і числа. Знаходження значень виразів на дві дії

Мета: ознайомити учнів з письмовою нумерацією чисел першої сотні; формувати вміння читати числа, записані в нумераційній таблиці, порівнювати вирази і числа, знаходити значення виразів на дві дії; розвивати спостережливість, кмітливість; виховувати уважність.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Пролунав уже дзвінок,

Починається УРОК.

Щоб УРОК минув цікаво,

Всі беремося до справи.

II. Повторення вивченого матеріалу

 1 Усне розв'язування задач

 • У першому конверті 7 листівок, в другому 5 (показати конверти). Скільки всього листівок у цих двох конвертах?

 • У цих двох конвертах 12 листівок, а в першому конверті 7. Скільки листівок у другому конверті? Як дізнатися, не обчислюючи?

 • У конверті було 13 листівок, 6 узяли. Що можна дізнатися?

 • У конверті були листівки. Коли взяли 6, залишилося 7 листівок. Що тепер можна дізнатися? Якою дією?

 • В іншому конверті було 11 листівок, декілька листівок узяли, залишилося 5 листівок. Скільки листівок узяли?

 2 Повторення складу чисел

14 — це 10 і скільки? 9 і скільки? 8 і скільки? 7 і скільки? Можна

записати отримані суми так:

14 = 10 + 4 14 = 8 + 6 Або так:

14 = 9 + 5

14 = 7 + 7

14

10 4

95

86

77

Корисно виділити випадки складу числа у вигляді суми однакових доданків, записати в зошитах і вивчити: 10 = 5 + 5; 12 = 6 + 6 тощо.

 3 Називання чисел у прямому і зворотному порядку з переходом через кругле число

1) 37; 38; 39; 40; 41... і т. ін.

2) 73; 72; 71; 70; 69... і т. ін.

 4 Математичний диктант

 • Із суми чисел 10 і 6 відняти 8.

 • До різниці чисел 10 і 6 додати 9.

 5 Хвилинка каліграфії з логічним завданням

— Розбити числа на дві групи. Записати їх в два рядки.

5; 7; 1; 15; 20; 13; 6; 9; 8; 10; 16; 11.

— Скільки цифр потрібно для запису двоцифрового числа?

— Що показує перша цифра праворуч?

— Як називається другий праворуч розряд у двоцифрового числа?

— Назвіть круглі числа.

 6 Виконання завдань

1)Скільки десятків у кожному з чисел?

Десять — Ц дес. Сімдесят — Ц дес.

Сорок — О дес.Тридцять — О дес.

Вісімдесят — О дес. Сто — О дес.

III. Вивчення нового матеріалу

 1 Підготовча робота

— Назвіть числа, зображені за допомогою пучків-десятків та окремих паличок.

Учитель показує 2 пуч. 6 окр.; 1 пуч. 3 окр.; 5 пуч. 6 окр.; 3 пуч. 8 окр.

 2 Робота за таблицею

Потрібно нагадати дітям, що одиниці пишуть на першому місці праворуч, десятки — на другому. Що ж до нуля, то для нього немає особливого місця: він пишеться на місці одиниць або на місці десятків (число 100), якщо їх немає в цьому числі. Тим самим запобігають помилці, якої іноді припускаються діти, записуючи, наприклад, число 56 як 506.

 3 Читання чисел першої сотні, записаних у нумераційній таблиці

● Фізкультхвилинка

 Раз, два, три, чотири —

 У лісок ми ходили,

 Зайця сірого зустріли.

 Зайчик прудко так стрибає,

 Пташка весело літає,

 Швидко лис десь пробіжить,

 Їжачок в кущах сидить.

 Посиділи і ми трішки,

 Щоб спочили руки, ніжки.

 Всі веселі, от чудово!

 У лісок підемо знову.

IV.Розвиток математичних знань

 1 Порівняння чисел і виразів (під керівництвом учителя)

8 + 3 □ 11 12 - 3 □ 8

3 + 7 □ 11 4 + 9 □ 11

12 □ 8 7 □ 17

 2 Знаходження значення виразів на дві дії

6 + 9 + 5 =5 + 9 + 3 = 13+ (15 - 9) =

6 + 9 - 8 =15 - 9 + 3 =13- (15 - 9) =

Учні записують на дошці вирази і пояснюють порядок дій у виразах з дужками і без дужок. Складаються різні види задач за виразом 6 + 9 - 8.

 3 Офтальмологічна пауза

 4 Розв'язування логічних задач

 • Вітя, Сашко й Андрійко змайстрували з паперу кораблик, змія і лелеку.

десятки одиниці

Яку іграшку зробив кожен хлопчик, якщо Вітя не робив кораблика і змія, а Сашко не робив кораблика? (Сашко — змія, Вітя — лелеку, Андрійко — кораблик)

 Знайко, Кнопочка і Тюбик живуть у будинках № 14, 17, 19. У якому будинку живе кожна коротулька, якщо Знайко не живе у будинку 19 і 17, а Кнопочка не живе у будинку 19? (Знайко — в № 14, Кнопочка — в № 17, Тюбик — в № 19.)

 Виберіть необхідну фігуру з шести пронумерованих.

V. Підбиття підсумків. Рефлексія

 — чого навчалися на уроці?

 — яке завдання найбільше сподобалося?

 — Оцініть свою роботу на уроці смайликом.



Джерело: noindex
Категорія: Математика | Додав: SYLER (22.12.2013)
Переглядів: 4361 | Рейтинг: 0.0/0
Запитання до природи. Чому підстрибує м'яч?
Різання паперу ножицями по прямій лінії. Способи нанесення зображення на папі...
Панно для класної кімнати. Підбір технік для виготовлення
Запитання до природи. За що нам удячні хатні улюбленці (рослини, тварини)?
Природа Українських Карпат
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]