УРОК № 61 Тема: Добір ознак до окремих предметів. Назви ознак, близькі і протилежні за значеннямМета: Учити вживати прикметники у мовленні, добирати до слів-назв предметів слова-назви ознак; формувати вміння добирати близькі і протилежні за значенням слова; розвивати зв'язне мовлення; виховувати мовну культуру. Обладнання: Іграшки, окремі предмети, роздаткові картки. Хід Уроку I. Організація класу до уроку II. Каліграфічна хвилинка ДМС ньк Снігуронька Дід Мороз і Снігуронька завітали до нас на свято. — Поясніть вживання великої букви. III. Актуалізація опорних знань Перевірка домашнього завдання. — Хто підготував опис лисички чи зайчика? — Послухайте ці тексти і скажіть, які слова — назви ознак використали діти? — Прочитайте речення, яке ви побудували. — Назвіть протилежні за значенням слова-ознаки. IV. Повідомлення мети і завдань уроку V. Сприймання і усвідомлення матеріалу 1. Добір слів-назв ознак, протилежних за значенням. Виконання вправи 273, с. 124. — Порівняйте предмети за однією ознакою і вставте слова, протилежні за значенням. — Два речення запишіть за зразком. 2. Самостійна робота. Вправа 274, с. 124. — Спишіть текст, замінивши в ньому назви ознак протилежними за значенням. Перевірка виконання. 3. Гра «Добери протилежне». Вчитель називає слова, а діти добирають до них протилежні за значенням. білий — ... довгий — ... високий — ... темний — ... мілкий — ... великий — ... веселий — ... свіжий — .... — Чи завжди до слова свіжий можна дібрати тільки одне слово, протилежне за значенням? 4. Виконання вправи 275, с. 124. — До поданих назв ознак доберіть протилежні за значенням. Від чого залежить цей вибір? З чим у мовленні зв’язані слова-назви ознак? 5. Самостійна робота. — Спишіть текст, записаний на дошці, розкривайте дужки і ставте слова-ознаки в потрібній формі. Підкресліть назви ознак. Конвалія любить (темний) ліси. Знайти її нелегко. (Маленький, білий ) Дзвіночки конвалії ховаються в (широкий) листках. Перевірка виконання. 6. Фізкультхвилинка. 7. Робота з картками. I варіант.Виділені слова замініть словами- ознаками. Запишіть утворені словосполучення. Каштани в Києві — київські каштани берег Дніпра— ... приплив моря— ... сумка учня — ... голос хлопчика— ... костюм для дітей — ... II варіант. Утворіть словосполучення за зразком. (Сонце) ранок —сонячний ранок. (слива) сік — ... (сніг) зима — ... (пісок) берег—... (зелень) трава — .......... Перевірка виконаного. 8. Гра «Магазин». На столі викладені іграшки та інші предмети. «Покупець» підходить до «продавця» і просить його продати йому якусь річ, називаючи тільки її ознаки. «Продавець» повинен за ознаками вгадати предмет. 9. Відгадування і складання загадок за ознаками предмета. Вправи 270,271, с. 123. 10. Добір ознак предмета. — Яке свято ми скоро відзначатимемо? — Що є головним атрибутом цього свята? — Доберіть слова-ознаки, щоб описати ялинку. — Послухайте вірш і назвіть слова-ознаки, що дібрав автор для опису ялинки. Ялиночко зелененька, Ялиночко мила, Не сумуй, що ти назавжди Бір свій залишила. Станеш в хаті на покуті Свічечками ясна, Золотиста, барвомінна, Як князівна, щасна. — Що означає слово щасна? (Щаслива.) VI.Підсумок уроку Проводиться за питаннями на с. 126. — За зразком складіть вітальну листівку для друга. | |
| |
Переглядів: 3795 | |
Аплікація з паперу «Прикрась ялинку» |
Хто ти. Які вони, який ти. твій зовнішній вигляд |
Зима щедра святами. Старий рік минає, новий наступає |
Людина — частина живої природи |
Культура спілкування. Словник мовленнєвого етикету |
Всього коментарів: 0 | |